Strulande bindningar

fjjotizzen

Ny medlem
Strulande bindningar
Jag har Head mojo bindningar, men det spelar inte så stor roll. Problemet ligger i att jag böjt till ski stoppern lite, och jag tänkte försöka böja tillbaks den. Vilket borde vara det bästa sättet? Värme upp skistoppern över en kastrull med kokande vatten i först? känns som stoppern kommer en bit från vattnet bara.

Anyways, några tips?

Tack i förväg.

Strulande bindningar
Ta loss den? Du kommer nog inte mjuka upp metallen särskilt mycket med lite vatten dock.. Blir nog bara jobbigt att hålla i den.

Strulande bindningar
Tips är, lägg skidan på golvet, tryck ner skistoppern med din ena hand så att "metall-armarna" åker upp, sen är de bara att böjja, dom tål det. har böjt skistoppers massa gånger utan att nån gått sönder. tips kan vara att trä på ett metallrör för att göra det lättare, eller att ta tag i den med en poly-grip.. lycka till

Strulande bindningar
Sonite sa:
tips kan vara att trä på ett metallrör för att göra det lättare, eller att ta tag i den med en poly-grip.. lycka till
Vad menar du med att trä på ett metallrör?
Har böjt så förut.. blir bara så jävla jobbigt att böja skiten, tänkte att det kanske blir lättare att böja om den är uppvärmd. Tänkte inte på att skiten antagligen blir sjukt varm :P

Strulande bindningar
fjjotizzen sa:
Sonite sa:
tips kan vara att trä på ett metallrör för att göra det lättare, eller att ta tag i den med en poly-grip.. lycka till
Vad menar du med att trä på ett metallrör?
Har böjt så förut.. blir bara så jävla jobbigt att böja skiten, tänkte att det kanske blir lättare att böja om den är uppvärmd. Tänkte inte på att skiten antagligen blir sjukt varm :P
Ska du värma den så den blir mjukare så kommer du behöva en gas-brännare (eller annat brinnande..) idén med att värma på vatten gissar jag kommer från innebandyklubban? Där har du ju plast, något som blir mjukt vid BETYDLIGT lägre temperaturer än metall.

Som tidigare talare säger så behöver man dock inte värma.. använd fingerkraft/ta en polygrip/ett smalt järnrör som du trär på och så får bra hävarm :)

Tillbaka
Topp