Stryn till sommaren

Stryn till sommaren
Jag är inte så insatt själv, men jag har kompisar som har vart där.. Han kom runt på 3000nrk.. för en resa med 10dagars åkning.. Men då delade dom en "lek"stuga på ca 10kv på 5pers..

PS.. har någon platts över på en resa så hänger jag gärna med DS.

Stryn till sommaren
Hej,
Kolla www.strynsvatn.no/norsk/attraksjonar.php för info om "allt" Stryndalen har att
erbjuda på sommaren...

MVH,
/Ludde

Stryn till sommaren
tack för tipset.....ja, om man kasnke kunde skramla ihop några, kanske nån som har bil....finns det nåt intresse?

Att dela en stuga?

Ha d viktor.j

Stryn till sommaren
Det billigaste alternativet ar att hyra en s.k. studio pa nan av campingarna. Forresten, ar det nan som vet vilka datum da snon e som bast?? Ar tacksam for alla andra slags tips om stryn!!

Stryn till sommaren
Det billigaste alternativet i Stryn är ju att tälta uppe på fjället. Det finns tom en vattenslang på gaveln av bunkern som funkar som dusch om man inte är så kräsen, jag fick tipset av norges skabbigaste brädåkare med en framtand som bodde i en folkabuss.

Snön, jag har varit där fyra gånger och det känns inte som att det är datumet utan vädret som styr, har varit riktigt drägligt socker i juli men skitkasst i juni. Det är bara att hålla tummarna känns det som.

Det bästa datumet att pricka in är när norska skidlandslaget har träning, då kan man få titta på massiva kvinnolår iaf ;o)

Stryn till sommaren
Hej du!
Generellt så är det bäst snöförhållanden så tidigt som möjligt(mest och kanske kallpuder för friåkning)
Dvs. från öppningshelgen som i år är runt den 30 maj.
Är du jibber så kan det vara bäst och vänta tills runt midsommar då dom har hunnit gjort lite hopp och pipe.

Liftkort kostar som på andra anläggningar typ Åre eller Hemsedal, typ 200-250kr/dag och sedan någon futtig flerdagarsrabatt.

Folven Camping tar runt 400-450kr/dygn för en 4-mansstuga
och ca 50 spänn för tält 1 pers/dygn.

Festerna och ståhejet avlöser varandra på Folven från öppningshelgen fram till mitten på juli.

Risk bara för långa liftköer under norska och svenska midsommarhelgerna. Hikar man för bra frikörning så är ju det inte nåt problem.
Cafe/Restuarant och en trevlig pub med ordenligt drag i ibland finns också på Folven.
Priserna snäppet över Sverige.(dyrare)
De bästa länkarna:
http://www.powdercafe.com
http://www.snowboard.no/folven
http://www.stryn-sommerski.no
Hoppas din Strynguide känns komplett nu.
Vad du än gör ... Åk dit!!
Mvh/SH

Stryn till sommaren
är det nån som har koll på om det kommer vara nån freeride/jibbing-camp i Stryn, sommaren 2002?

Hur är funparkerna i Stryn runt midsommar?

Stryn till sommaren
Ville bara göra en sak klart för dig, man åker inte till Stryn för att det är kul att festa på campingen. Folven som någon nämnt tidigare är faan en av världens mest regnsäkra platser. Har bott i tält två somrar i rad och vaknat mitt i natten av att jag sover i vattensäng. Folven är en jävla skitcamping, inget drag och lite folk, men däremot så kan åkningen vara riktigt bra om man har tur vill säga. Förrförra sommarn var ett kanon år, kommer inte riktigt ihåg men jag tror de hade tre piper och runt 12 bra big-jump i början av juli. I somras däremot var det inte ens snö halvvägs ner och de enda hoppen som fanns(3-4st) låg i ett avstängt område där det kosta extra att åka.

Ta ett tips och kolla upp noga hur det verkar innan du åker, lycka till.

Jacob

Stryn till sommaren
Nä, campingen är nog inte det bästa stället att bo om man vill åka till Stryn. Men det finns gott om både små och stora "hytter" att hyra i området till någolunda rimliga priser. (Det är dyyyrt i Norge!)

Har dessutom hört att det under vintern och våren ramlat ner väldigt mycket snö över Tystigen, så det ser ut att kunna bli en riktig kanonsommar!!!

/Teksab

Stryn till sommaren
Jag ha en jäkla lust att följa med. Måste kolla upp priser och hur man tar sej dit och hem. Har nämeligen inte bil.
//hade bra//andreas

Stryn till sommaren
Det är klart att man inte måste åka till stryn för att festa på Folven Camping, men Jacob, när var du där? Okej låt oss säga att juni är det absolut bäst drag på Folven i hela Nord og fjordarne.
Sen var förra säsongens snötillgång en engångsföreteelse(hoppas vi). Det talas om en rekordvinter i år.
Sen finns det runt ett dussin kalasfina campingar längs hela Hjelledalen, lugna och med kalasläge.
Ang. freeridecamp, se http://www.powdercafe.com
/SH

Stryn till sommaren
HÅRDROCK!!!
Vill du ha med en tjej som är beredd på att bo i bil, tält, bivak, stuga så har du en här :-)
Vill till Stryn snarast *he*

Let me know-
Anna-Panna

Stryn till sommaren
jag följer gärna med på en kant om det finns plats över...... kan sova i avgasröret..... om det skulle va så...=)
funderar på sommaråkning jag med
//andreas

Stryn till sommaren
Självklart Stryn och Folven camping. Rekordmycket snö i år, nya ägare som kan saker om berg och snö. Öppning den 30/5.
Allt om Stryn finner ni på www.powdercafe.com.

Stryn till sommaren
hmm hade allvarliga planer på att dra till stryn redan tidigare... men när man nu läser om de grymma förhållandena samt att säsongsöppningen är dan efter man tagit studenten så behöver man inte fundera längre :))))

Stryn till sommaren
Som det har skrivits tidigare, så är Stryn inte det billigaste stället
att åka till. Men alternativet är att försöka fixa jobb på nån camping
(ex. Folven). Videseter höjfjellshotell är ett annat beprövat förslag.
Om det är nån som krokar jobb på Videseter; kolla i den gamla
bensinpumpen!

Tillbaka
Topp