Stryn vilken BESVIKELSE

Stryn vilken BESVIKELSE
You-Know-Who sa:
om jag hör någon säga tillbaka (tibax) en gång till kommer jag nog spy, hur fan pallar du skriva så?
TIBAX TIBAX TIBAX .. så nu har jag skrivit det igen så jag hoppas att du spyr tills du dör

Senast ändrad:
Stryn vilken BESVIKELSE
Som sagt står helt klart vad som gäller på anslagen. Läs dessa först så vet ni vad som gäller...

Stryn vilken BESVIKELSE
MrSeth sa:
Som sagt står helt klart vad som gäller på anslagen. Läs dessa först så vet ni vad som gäller...
Mr.. och alla andra som tydligen hänger i Stryn och vägrar lyssna på sånt som är kasst, oavsett vad som står på några djävla skyltar så är det enda vettiga att betala tillbaka pengar när skiten inte funkar. Vet inte vad som gäller i Norge, men jag är helt säker på att konsumentlagstiftningen i Sverige INTE skulle acceptera en sådan friskrivning. Då skulle varande hantverkare kunna skriva in i avtalet att oavsett om du kan bo i ditt nya hus eller inte så måste du betala...

Stryn vilken BESVIKELSE
håller med ovanstående, om man betalar för något är det klart som fan att det ska fungera. om inte - pengarna tillbaka. men det fick dom väl tillslut också?

Stryn vilken BESVIKELSE
Det e väll fan klart att man ska få pengarna tillbaka. Det e ju som om du har betalat för att åka taxi å så funkar inte taxin, då får du väll fan tillbaka pengarna?

Stryn vilken BESVIKELSE
Tydligen så tycker folk lite olika, för mig är det självklart att man ska ha sina pengar tillbaka om liften fungerar inte.

Jag är inte 100 % på detta, men om jag inte har helt fel så står de också att vid 15 min eller längre stop av lyften så kommer man bli kompenserad för stillestånd.
Ni som är i stryn kan ju kolla upp och återkomma om jag har rätt eller fel.

Stryn vilken BESVIKELSE
Gamlingen sa:
SverigeTomten sa:
Juvass har ju två liftar, så om en går söder så kan man alltid starta den andra. Jag har inte varit i Stryn men det låter som de har en ganska så dålig service jämfört med Juvass.
Var har dom den andra liften i Juvass? Jag var där förra helgen (i stekande sol och några cm nysnö) men då hade dom då bara en.
Sen har ju Stryn ett betydligt större åkområde (om liftarna funkar), och mer att tura på.

Björn
Det finns (eller fanns, de kanske har tagit ner den?) två ankarliftar. De är precis bredvid varandra så det går inte att missa. De hade bägge liftarna igång när jag var där uppe sist pga att det svenska skidlandslaget var där och tränade.

Stryn vilken BESVIKELSE
Patrick sa:
MrSeth sa:
Mr.. och alla andra som tydligen hänger i Stryn och vägrar lyssna på sånt som är kasst, oavsett vad som står på några djävla skyltar så är det enda vettiga att betala tillbaka pengar när skiten inte funkar. Vet inte vad som gäller i Norge, men jag är helt säker på att konsumentlagstiftningen i Sverige INTE skulle acceptera en sådan friskrivning. Då skulle varande hantverkare kunna skriva in i avtalet att oavsett om du kan bo i ditt nya hus eller inte så måste du betala...
Håller med dig, det verkar bara de som hänger i stryn som inte tycker att det är en självklarhet att man ska få pengarna tillbaks. Och vi fick pengarna för de tyckte att att vi hade rest så långt, det borde väl inte spela någon roll hur långt man har åkt eller??

Och Dejo, jag har för mig att det stod minst en halvtimmes driftstopp, är dock inte heller 100% säker.

Stryn vilken BESVIKELSE
piroo sa:
Patrick sa:
MrSeth sa:
Håller med dig, det verkar bara de som hänger i stryn som inte tycker att det är en självklarhet att man ska få pengarna tillbaks. Och vi fick pengarna för de tyckte att att vi hade rest så långt, det borde väl inte spela någon roll hur långt man har åkt eller??

Och Dejo, jag har för mig att det stod minst en halvtimmes driftstopp, är dock inte heller 100% säker.
Du lär dig med tiden att du inte skall köpa mer lift kort för en dag i Stryn, Trodde alla visste det ;)

Sen att de gör det för goodwill är en annan sak.

Man kan även bli lurad på pengar i Sverige då de har en hel del kryphål oftast i regler och bestämmelser.

Varför bryr jag mig för? Stryn rockar på sommaren och bara för ni hade en dålig upplevelse så bytyder det inte att Stryn är kasst. Hoppas ni har lärt er något i alla fall. Att till Stryn åker man minst en vecka och hoppas på det bästa. Så är det med Stryn och det är en del av charmen.

Senast ändrad:
Stryn vilken BESVIKELSE
MrSeth sa:
piroo sa:
Patrick sa:

Du lär dig med tiden att du inte skall köpa mer lift kort för en dag i Stryn, Trodde alla visste det ;)

Sen att de gör det för goodwill är en annan sak.

Man kan även bli lurad på pengar i Sverige då de har en hel del kryphål oftast i regler och bestämmelser.

Varför bryr jag mig för? Stryn rockar på sommaren och bara för ni hade en dålig upplevelse så bytyder det inte att Stryn är kasst. Hoppas ni har lärt er något i alla fall. Att till Stryn åker man minst en vecka och hoppas på det bästa. Så är det med Stryn och det är en del av charmen.
Ja, det vet jag nu. Man lär sig alltid något nytt, men samtidigt så skrev vi detta också pga att andra inte ska råka ut för samma sak som vi gjorde. Det spelar ingen roll om det är stryn eller vilket ställe som helst, i detta fallet var det stryn. Om det hade funnits liknande tråd innan vi åkte så kanske hade vi sluppit råka ut för detta. Därför valde vi att skriva detta så att andra vet vad som gäller. Nästa gg blir det inte stryn för vår del helt enkelt och så är det med det.

Stryn vilken BESVIKELSE
bymbi sa:
Till Edii:
oj oj oj, seriöst bullshit....

för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt!
Personalen på stryn var snälla mot er för att ni hade åkt så långt för att komma till stryn.
Egentligen så skulle ni inte fått tillbaka nått om de hade följt alla regler dom ska gå efter. Jag vet efter egen erfaring och därför köper jag bara dagskort där numera.
Det går hur lätt som helst att få tillbaka pengar för sånt som hände er från eran resförsäkring. Men ni var väl så smarta och inte hade nån sån.

för det andra, alla som varit och är på stryn kan läsa på skyltar där du köper liftkort att det är INGEN tillbakabetalning på liftkort vid dåligt väder, teknisk fel, maskin stopp m.m. om du är så blind att du inte kan läsa så är det ditt fel. Personal där uppe är inte skyldiga att informera om sånt. Och strynefjellet är inte som andra skicenter. Visst jag tycker själv att det ska vara tillbakabetalning av liftkort vid tekniskt fel på stryn men så är det bara inte. dålig stil men om du hade vetat lite mer om stryns historia så kanske du förstår lite mer.
Har du nån aning om hur mycket arbetskraft och PENGAR det kostar för att få upp glaciärliften VARJE år? nej!
Har du nån aning om hur mycket problem det är varit med att få upp glaciärliften för sommerskicentret i år? nej!
Har du nån aning om hur många timmar personalen la ner OM dagen på att försöka fixa liftarna? nej!

tråkigt om ni hade en dålig upplevelse av stryn, men för oss andra som har varit där i flera år så tror jag att jag kan snacka för många, att stryn och folven är helt underbart!

och snälla lilla du kan inte jämföra att köpa en servicetjänst (som ett liftkort är) och att köpa en tv. hahaha

Och förresten en sak till de är svårt för personalen att säga till gäster på kvällen i puben när dom inte ens vet själva om liften ska gå nästa dag eftersom de som jobba med liften inte kom ner från fjället förren sent på natten.

håll käften om saker som du inte vet nått om!
För det första håll käften själv ;) för det andra .. jag har en skrivit om att vi inte fått pengarna tillbaka. Jag skerv att efter många om och men fick vi dom. Jag skrev aldrig nåt om att personalen var otrevliga eller? Dom va hur schyssta som helst dom flesta på campingen.
Sen det här me att det kostar massa pengar o shit o få upp liftarna.. vad har det med mej att göra. Om det står att dom har öppet så förväntar man sig att allting ska fungera. Sen att vi kansker skulle kollat upp det lite bättre visst... Men ska jag behöva läsa en historie bok om nån skidanläggning innan jag ska dit?

Stryn vilken BESVIKELSE
Edii sa:
För det första håll käften själv ;) för det andra .. jag har en skrivit om att vi inte fått pengarna tillbaka. Jag skerv att efter många om och men fick vi dom. Jag skrev aldrig nåt om att personalen var otrevliga eller? Dom va hur schyssta som helst dom flesta på campingen.
Sen det här me att det kostar massa pengar o shit o få upp liftarna.. vad har det med mej att göra. Om det står att dom har öppet så förväntar man sig att allting ska fungera. Sen att vi kansker skulle kollat upp det lite bättre visst... Men ska jag behöva läsa en historie bok om nån skidanläggning innan jag ska dit?
Så du förväntar dig alltid att fungerar som det skall i världen? Snälla vakna upp....

Stryn vilken BESVIKELSE
MrSeth sa:
Edii sa:
Så du förväntar dig alltid att fungerar som det skall i världen? Snälla vakna upp....
Köper man ett liftkort till en anläggning som i princip bara har en lift så tycker jag att man kan kräva att den ska fungera!

Stryn vilken BESVIKELSE
men de står ju där att man inte får tillbaks pengarna för ett liftkort även om de skulle vara nått fel! iaf när vi var där förra året mot hösten :D

Stryn vilken BESVIKELSE
Stryn är så jävla smarta för att så länge det finns gott om folk som inte vågar ifrågasätta eller kritisera deras regler om lyftkorten osv så behöver dom aldrig ändra den eller någon annan regel. Dom kan göra precis hur dom vill.
Alla ni som har hängt där i många år och bara accepterat detta så kan jag tyvärr inte förstå hur ni tänker. Det kan inte vara OK att ta betalt för lyftkort och att inte kunna ha en fungerande lift. För mig är det en SKANDAL!!!
Bara för att det står nått på en lapp som dom har skrivit så är det inte gudsord. Man kan faktiskt börja tänka till själv ibland.
Man ska kunna kritisera även ett ställe som är så underbar.

Stryn vilken BESVIKELSE
Dejo sa:
Stryn är så jävla smarta för att så länge det finns gott om folk som inte vågar ifrågasätta eller kritisera deras regler om lyftkorten osv så behöver dom aldrig ändra den eller någon annan regel. Dom kan göra precis hur dom vill.
Alla ni som har hängt där i många år och bara accepterat detta så kan jag tyvärr inte förstå hur ni tänker. Det kan inte vara OK att ta betalt för lyftkort och att inte kunna ha en fungerande lift. För mig är det en SKANDAL!!!
Bara för att det står nått på en lapp som dom har skrivit så är det inte gudsord. Man kan faktiskt börja tänka till själv ibland.
Man ska kunna kritisera även ett ställe som är så underbar.
Helt rätt.. kan inte än bara hålla med här

Stryn vilken BESVIKELSE
Som sagt. Ni var där i tre nätter. Tror ni hade maximal otur att liften var trasig då. Jag har varit där flera gånger och liften brukar mest stå på grund av vädret men inte för att den är trasig. Men ni har säkert rätt att de är kassa.....

Åk någon annanstans då så slipper vi folk som er där!

Stryn vilken BESVIKELSE
MrSeth sa:
...

Att till Stryn åker man minst en vecka och hoppas på det bästa. Så är det med Stryn och det är en del av charmen.
Så du menar att en del av charmen med stryn är att man inte vet om det blir någon åkning eller om det bara är bortkastade pengar? Låter mer som en sport för adrenalinjunkies...

bymbi sa:
Har du nån aning om hur mycket arbetskraft och PENGAR det kostar för att få upp glaciärliften VARJE år? nej!
Menar du att stryn kan inte betala tillbaka några pengar för då går dom minus, men besökarna får gärna gå minus?

bymbi sa:
Har du nån aning om hur mycket problem det är varit med att få upp glaciärliften för sommerskicentret i år? nej!
Spelar det någon roll?

bymbi sa:
Har du nån aning om hur många timmar personalen la ner OM dagen på att försöka fixa liftarna? nej!
Varför har du stora bokstäver i "om"?

edit: glömde skriva bymbi istället för MrSeth

Senast redigerad av en moderator:
Stryn vilken BESVIKELSE
bymbi sa:
Till Edii:
oj oj oj, seriöst bullshit....

för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt!
Personalen på stryn var snälla mot er för att ni hade åkt så långt för att komma till stryn.
Egentligen så skulle ni inte fått tillbaka nått om de hade följt alla regler dom ska gå efter. Jag vet efter egen erfaring och därför köper jag bara dagskort där numera.
Det går hur lätt som helst att få tillbaka pengar för sånt som hände er från eran resförsäkring. Men ni var väl så smarta och inte hade nån sån.

för det andra, alla som varit och är på stryn kan läsa på skyltar där du köper liftkort att det är INGEN tillbakabetalning på liftkort vid dåligt väder, teknisk fel, maskin stopp m.m. om du är så blind att du inte kan läsa så är det ditt fel. Personal där uppe är inte skyldiga att informera om sånt. Och strynefjellet är inte som andra skicenter. Visst jag tycker själv att det ska vara tillbakabetalning av liftkort vid tekniskt fel på stryn men så är det bara inte. dålig stil men om du hade vetat lite mer om stryns historia så kanske du förstår lite mer.

tråkigt om ni hade en dålig upplevelse av stryn, men för oss andra som har varit där i flera år så tror jag att jag kan snacka för många, att stryn och folven är helt underbart!

och snälla lilla du kan inte jämföra att köpa en servicetjänst (som ett liftkort är) och att köpa en tv. hahaha

Och förresten en sak till de är svårt för personalen att säga till gäster på kvällen i puben när dom inte ens vet själva om liften ska gå nästa dag eftersom de som jobba med liften inte kom ner från fjället förren sent på natten.

håll käften om saker som du inte vet nått om!
Nä se där det gjorde du inte...

Stryn vilken BESVIKELSE
Kom igen nu, släpp sargen.

Lägg ner alla påhopp fram och tillbaka så slipper jag låsa tråden. Håll er till det väsentliga.

Stryn vilken BESVIKELSE
Är ju tragiskt att det verkar finnas folk som hänger där år efter år och köper ett nytt dagskort varje dag och accepterar att det ska vara så. Skulle alla vara så och ingen tänka själv är ju storebrorsamhället fullbordat.

Stryn vilken BESVIKELSE
ahj sa:
Är ju tragiskt att det verkar finnas folk som hänger där år efter år och köper ett nytt dagskort varje dag och accepterar att det ska vara så. Skulle alla vara så och ingen tänka själv är ju storebrorsamhället fullbordat.
skjønner du ikke har vært mye i Stryn, for det meste været som gjør at det er greit å holde seg til dagskort!!!

Stryn vilken BESVIKELSE
Erik-J sa:
ahj sa:
skjønner du ikke har vært mye i Stryn, for det meste været som gjør at det er greit å holde seg til dagskort!!!
Insåg igår att folk inte fattar på denna sidan. Det är vädret som är den stora boven att man köper dgskort och inget annat men det fattar inte kidsen....

Stryn vilken BESVIKELSE
MrSeth sa:
Erik-J sa:
ahj sa:
Insåg igår att folk inte fattar på denna sidan. Det är vädret som är den stora boven att man köper dgskort och inget annat men det fattar inte kidsen....
Men hallå, det är liftproblemen vi snackar om, vädret kan man inte göra något åt. Däremot att sköta liftarna och få tillbaka pengarna om de inte fungerar är självklart!

Stryn vilken BESVIKELSE
Till Mrseth

I vårt fall så hade vädret inget med saken att göra. Du skriver att vi hade maximal otur. Det är mycket möjligt att vi hade. Men om stryn hade uppdaterat sin hemsida lite bättre så kanske vi hade kunnat slippa den oturen.
Här kommer lite fakta: 26h i bilen , 3 dagar i folven där de finns 1 mack och 1 pub (man fick bila 25km till närmsta sammhälle), 6 h åkning på strynsummerski gick på 3000:- Och som en fin avslutning blev det ett jävla liv om liftkorten.
Så hela den charmen som du snackar om fick inte vi uppleva, men det betyder inte att den inte finns där.
Anledningen till att vi inte hade tänkte stanna fler än 4 dagar för att vi inte hade tid till det helt enkelt. Om liften hade stått still pga vädret så hade denna tråden inte funnits.

Så sluta hacka på alla som skriver nått negativt om stryn bara för att du tycker att den är underbar.Du har bara kommit med att stryn är underbar och resten är bara påhopp. Skriv gärna varför den är så underbar och lägg av me moppemustach kommentarerna.

För mig personligen så är hela charmen med stryn att man kan åka bräda under sommaren. Men in grund och botten så är det en väldig enkel anlägning med 1 sittslift och 1 släplift med ingen större variation på backen. Om de hade varit en vinteranlägning så hade ingen brytt sig om den för det finns bättre utbud över hela norden.
Men som sagt som en sommaranläggning så dugger den utmärkt för folk som vill åka över sommaren också.

Stryn vilken BESVIKELSE
Men det spelar väl ingen roll hur långt ni rest, hur länge ni skulle stanna, vad det kostar eller vilken färg på kalsongerna mamma köpte åt dig senast?
Det krävs en alldeles utomordentligt, hm.... "ouppmärksam" (nöjd så, Dr Snow ;-) ) person för att inte läsa avtalen innan köp!
Du har absolut ingen som helst "rätt" att få tillbaka några pengar, och det är inte "självklart" att du ska kompenseras för än det ena än det andra!
Väx upp och kom igen nästa resa...

Stryn vilken BESVIKELSE
Patrick sa:
MrSeth sa:
Rekommenderar att du, och de flesta andra här, kollar upp vilka regler som gäller i Sverige nästa gång du/ni köper ett liftkort, annars finns risken att bli besviken...

SLAO har utformat regler i samarbete med konsumentverket.
Enligt det reglerna så får man först och främst endast återbetalning om systemet varit stängt mer än en tredjedel av kortets giltighetstid.
Dessutom står det ungefär att anläggningen inte behöver återbetala för händelser som inte hade kunnat förutses när kortet såldes. Det kan vara väder, att något har gått sönder o dyl.

Jag kan ha blandat ihop exakt vad som står, så om det blev fel, ursäkta. Men det var så det tolkades där jag jobbat tidigare. Där gav vi dock alltid återbetalning för stormstängt mer än en tredjedel.

Blev lite rörigt det här. Meningen var i alla fall att påpeka att konsumentverket troligtvis visst skulle godkänna det där, och jag har aldrig varit på en anläggning i Sverige som skyltat så noga som dom verkar göra i Stryn.

Rekommenderar att ni kikar igenom SLAO's lilla gula om ni vill veta vad som gäller när man köper liftkort.

Stryn vilken BESVIKELSE
SofiaWallstroem sa:
Rekommenderar att du, och de flesta andra här, kollar upp vilka regler som gäller i Sverige nästa gång du/ni köper ett liftkort, annars finns risken att bli besviken...

SLAO har utformat regler i samarbete med konsumentverket.
Enligt det reglerna så får man först och främst endast återbetalning om systemet varit stängt mer än en tredjedel av kortets giltighetstid.
Dessutom står det ungefär att anläggningen inte behöver återbetala för händelser som inte hade kunnat förutses när kortet såldes. Det kan vara väder, att något har gått sönder o dyl.

Jag kan ha blandat ihop exakt vad som står, så om det blev fel, ursäkta. Men det var så det tolkades där jag jobbat tidigare. Där gav vi dock alltid återbetalning för stormstängt mer än en tredjedel.

Blev lite rörigt det här. Meningen var i alla fall att påpeka att konsumentverket troligtvis visst skulle godkänna det där, och jag har aldrig varit på en anläggning i Sverige som skyltat så noga som dom verkar göra i Stryn.

Rekommenderar att ni kikar igenom SLAO's lilla gula om ni vill veta vad som gäller när man köper liftkort.
Då säger jag då: Allt klart eller? Bra skrivet Sofia.

Stryn vilken BESVIKELSE
cookaduck sa:
6 tips när liften krånglar.

-Hajk
-Bli hög på dieselångor vid ankarliften när personalen förgäves försöker få igång den
-Badmadrass i nån fors
-Studiebesök i djurisk-nordisk ungdomsfylla på Folven på midsommarafton
-Be Tommen dra nån gammal snowboard anekdot
-Softa på nån topp och kolla in utsikten! Rätt fint, eller hur?
Vill du bli min vän? Du verkar ha ett par kromosomer för lite och vara oerhört labil, nåt som aktas högt i mina ögon. Bra tips!

Stryn vilken BESVIKELSE
Släpliften var nere igen den 11/6, men de hade fixat den till den 12/6 mha servicepersonal från Oslo. Det är betydligt mindre snö i Stryn i år jämfört med förra året (rekordår) och vädret har varit sämre också hittills. Hela framsidan är åkbar, korta baksidan och ner mot Björnsson är också åkbara. Ring upp till centret för dagsaktuell snöinfo.

Stryn vilken BESVIKELSE
lite OT: hur känner personalen om att man hajkar i liftsystemet utan att köpa dagskort? jag menar det kostar väll rätt mycket pengar att få upp en lift och underhålla en eventuell park?

funderar på att ta en tur dit och inte köpa nått kort utan bara tura där...

Tillbaka
Topp