Stryn?

hallenberg

Medlem
Stryn?
Blev precis löjligt sugen på att dra till Stryn i sommar. Att kombinera brädåkning och bad på låg höjd med skidåkning på högre låter hur klockrent som helst, och dom verkar ha schysst park åtminstone. Nån som har några kommentarer om stället, alternativt är lika sugna som jag?

Stryn?
Bra ställe! Var där förra sommaren. Har inte vart är innan men har visst blivit bättre och bättre. Jag var är över midsommar och då fanns det gött med snö, två bigjumps, rails + en massa blandade småhopp.. Sen är ju partyt på folven camping inte att förglömma.. Jävla trevligt ställe!

Stryn?
Bad..? Det är jävligt kallt i norska fjordar och fjällsjöar även sommartid... :) Men det är förbannat vackert däruppe!! Om du har med dig bil jag kan varmt rekomendera att ställa skidorna åt sidan en eller ett par dagar och ta dig till ganska närliggande Jotunheimen, nationalparken där Norges högsta berg ligger. En veckovandring är att föredra men även på en dagstur hinner man mycket, t ex en topptur på Norges och nordens högsta berg Galdhøpiggen http://www.freeride.nu/resort/tip.php?id=343 eller på näst högsta berget Glittertind (men numera högsta punkt pga glaciärens tillväxt). Denna del av Jotunheimen ligger i norr, alltså åt Strynhållet. Man kan även åka skidor på Galdhøpiggens Sommerskisenter http://www.freeride.nu/resort/resort.php?id=350 men vet inte om det är så mycket att ha jämfört med Stryn.

Stryn?
jag var i stryn i sommras för pappa byggde parken.. och jag rekomenderar att åka ditt.. parken var as bra fast det var lite svårt att underhålla den för det var slask snö.. det som var bra var att dom shapade hoppen varje kväll..
och det var en skön stämmning på folven..

Stryn?
sny>> Norge är inte så dyrt som man ofta tror. Liftkort borde väl kosta som överallt annars och har du eget boende (tält exempelvis) och kan fixa eget käk så blir det inte dyrt. I Norge är det inte heller särskillt dyrt att hyra in sig på hytte (stuga). Man kan få en enkel hytte för 2-4 pers för 250-350 norska per dag, med kokplatta och kylskåp. Dusch och dass brukar vara gemensamt på enklare hytter men det kan man ju leva med. Men ta med dig bärsen/vinet/spriten från Sverige för det är sanslöst dyrt i Norge på den punkten...

Stryn?
hej, är du fortfarande sugen på stryn??? Jag har fixat jobb inne i stryn och tänkte vara där hela sommaren för att förlänga säsongen med några månader. Dessutm har jag hört att det är jätte fint där, och det är kul att prova på ngt nytt!!!!

Tillbaka
Topp