STS Alpresor - Max 1 par skidor?

Mr monoski

Ny medlem
Hej,

Har bokat en resa till alperna med STS alpresor.
De säger att jag bara får ta med 1 par skidor i baggaget.
Någon som vet om de kollar detta. Flyger med Norweigan och deras policy är 1st väska max 20 kg men ser inget om att man inte skulle få ha flera par med sig.
Har varit i kontakt med STS men de hänvisar bar atill sin policy om max 1 par skidor.

Tacksma för svar!

Oskar

jonaslukarlsson

Aktiv medlem
Hej!

Har stått inför samma dilemma. Resan du ska åka på är en ”charter” vilket innebär att Norweigans vanliga bagageregler inte gäller. STS chartrar ett helt flyg och får således själv bestämma vad du får ta med dig.

Dock vet oftast inte de personerna som tar emot specialbagage på flygplatsen vilka regler du har och det har gått bra med 2 par. Nån gång har jag plockat av bindningen från plattan på pistskidorna för att fodralet inte ska se packat ut.

Är du orolig hade jag satsat på att hyra ett kompletterande par skidor på plats istället för att chansa. Alternativet om du blir stoppad är att springa tillbaka till takboxen mellan incheckning och avgång. Skulle du bli stoppad på vägen hem är risken stor att du får vaska ett par på flygplatsen.

Mr monoski

Ny medlem
Tack för svar.
Ska ha med min Monoski, sen chansar jag att mina gamla skidor får åka med, annars vaskas de.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp