STS alpresors reseledarskurs.

hellbergarn

Ny medlem
Hej!

Jag fick brevet idag, jag har blivit antagen till deras reseledarkurs. Har dock en känsla av att rätt många blir antagna men färre blir anställda. Kan bli en kul resa i vilket fall men någon som vet hur det ligger till med antagna och anställning?

Kanske ska du också till Bad Gastein 23 nov - 2 dec?

//Hellberg!

Senast ändrad:
Er vel ca 300 pers på kurs hvert år...også er det vel 40-50 guider hver vinter....Bruker å være tre kurs og da er det 3-6 pers fra hvert kurs som får tilbud om å søke jobb...
Om man vil bli reiseleder er det bare å stå på de dagene kurset varer,det er hardt,men morsomt. Man får nye venner fra norge,sverige,finnland. Om man ikke får jobb kanskje man får nye tur kompiser....70% av de som er på kurset trøttner mot slutten og klarer man da å fortsette å gi gass er det stor kjangs for å komme videre!!!

Sees nok i Bad Gastein når du er på kurs!!! Mens du sliter kan jeg sitter å kose meg med en kald øl :D

Lykke til!

hej! grattis till att bli antagen till kursen! jag gick själv kursen förra året och fick jobb som platschef i champoluc i italien! kursen var slitig men vi hade så otroligt roligt och man lärde känna många nya kompisar som man fortfarande har kontakt med och jobbat illsammans med i vintras. förra året var det många guider som slutade därför fick STS anställa ganska många guider, i år har även STS köpt upp Sportresor och anställer även folk för sportresor från kursen , det är vad jag tror! men lycka till och har du några frågor så är det bara att höra av dig! Kram Frida

hej! jag är med antagen, fast v. 50 och jag börjar bli rätt nervös när jag läser alla inlägg om hur många som blir antagna till kursen och hur få som får jobb. tänkte säga upp mig och åka ner... men nu vet jag inte. Fast det lär ju bli en sjukt kul resa hur som helst! och det låter ju bra dedär med Sportresor =)

Grattis till att få betala massa, för att gå på en lång jobbig arbetsintervju där ni har mycket smal chans till att få det kanske sämsta jobbet i alperna! Återigen, stort Grattis!

Som de e disskuterat redan många gånger här så e de en sjukt kul kurs! okay,ja förstår att de kan va bittert o åka på kurs o betala massa pengar för det o inte kanske få jobb. Men får ni inte jobbet/ märker att det inte e er grej, så ha ni iaf fått nya vänner, haft en sjukt kul vecka me massa ny info,intressant o allmännytting sådan oxå, mycket fest osv. Dessutom kan ni ju samtidigt höra er för efter andra jobb på orten. Så som en viss person har sagt angående detta ämne, åk ner,ha kul,sök jobb o hångla upp säsongarna! Ha kul helt enkelt. Va gör en 5000 spänn om hundra år? O förresten att de e sämsta jobbet i alperna, okay,det har sina dåliga sidor, så som allt annat, men de e sjukt kul ,man träffar massa folk o har en grym gemenskap! Du vet inte hurdant jobbet är innan du gjort det o jobbat en hel säsong med det! Ha kul o lev livet!

Åk inte ner och räkna med att få jobb..
Åk ner för att ha skoj och lära känna folk.

Jag gick kursen förra året, och jag tyckte att den kändes lite för oseriös för min smak.
Trode att den skulle vara något annat.
Sen kom jag vill inte till 100% överens med ledarna heller.

Fick av dom att jag saknade pedagogisk förmåga och inte kunde lära ut,
dock utan att skryta, jobbat som snowboard instruktör i 5 år, jobbar som seglarskole instruktör i 9 år och gått utbildningar för det kontinueligt.
Hade nog inte haft så lätt att få jobb om jag saknade pedagogisk förmåga?

Sen såg jag även likheter mellan kursen och min tid i gröna kläder (vem FAAN vill bli väckt mitt i natten av att nån lite hårig sak står och skriker åt en)

Men jag hade förjävla skoj under kursen dock!
Fick inte jobbet (vilket nog var ganska så bra) så jag drog ner till bg igen i mitten av feb och stannade resten av sessongen utan att jobba, vilket jag nu i efterhand tror att jag fått ut mer av.

Föresten, har nån platts i en lägenhet åt mej i Bad Gastain i vinter?

jag blir helt schizo av allt det här... men det börjar luta åt en skidresa iaf.
nått jobb hittar man väl? eller?

Tillbaka
Topp