Sts

Sts
Jag blev inbjuden men tycker det verkar lite oseriöst att lura iväg hundratals ungdomar på en femtusenkronorskurs utan att ens ha intervju innan. Det är inte många av de som går kursen som får jobb sen... Jag satsar på Lion; två intervjuer innan ev. kurs. Och de tar bara med så många på kursen som de kan tänka sej att anställa.

Men: Lycka till!
/O*

Sts
Var på reseledarkurs förra året vilket var bland det roligaste jag gjort och själva jobbet sen är ännu bättre! Du kommer träffa massa sköna människor (har fortfarnde kontakt med flera) och garanterat grymma kursledare och man får definitivt riktigt bra uppfattning om vad det innebär att vara reseledare! Sen att det är svårt att få jobb? är du duktig så får du jobb, om inte på sts så har du ju en utbildning om du söker nån annanstans!...Lycka till!

Sts
tjenare.
Jag fick med papper idag från STS Alpresor, blev antagen till både Skidinstruktörs- och reseledarutbildningen, och jag är jävligt sugen på att hänga på, nån mer här som ska med?
Tänkte höra med er här på Freeride om ni vet vilken av utbildningarna som ger störst chans till jobb.

Hur är chanserna att få jobba en säsong i de svenska fjällen?

Kom gärna med tips om var man kan söka jobb!

Kanske nån som vill berätta sina erfarenheter av kurserna?
kontakta mig gärna på msn/icq:

MSN: tjakkie_@hotmail.com

Sts
usch, det här gjorde juh inte saken lättare men jag har redan betalt så jag ska ge allt. annars får jag väl va diskare eller nåt *ler*

Sts
jag skiter i kursen och sticker ner med några polare och raggar jobb därnere istället.
Lönt att lägga typ 12-13k för en instruktörskurs när man inte är garanterad jobb.

Sts
men kostar en instruktörskurs så mycke, reseledarkursen kostade juh 5700 el nåt sånt.. tycker de e helt okej, man får ju åka lite skidor & framförallt träffa massa folk! lycka till tjakkie!

Sts
jo, men dessa kurserna verkar vara lurendrejeri, ett sätt för STS att tjäna pengar. Jag snackade lite med ägarna till häggbloms bar nere i bg, dom rekommenderade VERKLIGEN inte det. Typ 3-4 st som får jobb kanske. Sen reseledaryrket är väl inte så hett egentligen. Man måste ju vara tillgänglig dygnet runt, och så massa sura gamlingar, nej tack :) bättre att stå och tvätta tallrikar på nån sylta :)

Nån som har en lägenhet som inte är full? Vi är två killar på 19 år från Åhus, Skåne som ska ner i början av december, och vi har ingenstans att bo, än :)

Sts
er det mulig??? Søk skidlärarlinjen til neste sesong i stedet!
www.skidlararlinjen.com

Du kommer ikke til å angre!

[glacier Norge]
[kitzhsteinhorn Østerriket]
[godt over 100 skidager med skolen]+ helger...
[masse opplevelser]

Søk nå!

Tillbaka
Topp