Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mountain_Man sa:Jag har ingen analog ...
Jopp, den är bara att switcha över.WITMatrix sa:Har inte Pulsen analogt læge också?
Precis!Mountain_Man sa:Aha ... nu förstår jag ... (fredag eftermiddag efter en hård dag på kontoret). Du menar att jag ska lyssna med den analoga på den digitala, inte att jag ska lyssna med den digitala ...
Om man med digital signal menar att den bär någon form av information så är Pulsen ett första försök till digital signal men där används två signaler, dels den som man söker efter och dels den som skickar status om livstecken. Rent teoretiskt tror inte jag att det skulle vara något problem att lägga till information i söksignalen men det överlåter jag till våra tekniknördar på forumet att svara på.Mountain_Man sa:Jo det har den ju ... men ... innebär det att den sänder analogt ... eller bara tar emot analogt.
Eller ... vad är det egentligen för skillnad på analog och digital transviever? Är det bara behandlingen av signalen som skiljer, eller vad är det ???
Oh, shit! Var kan man köpa såna? Jag tar två på direkten.centralbyrakraten sa:Också för användning på afterskiin, 34-ÅRIG SVENSK MAN, FÖRDELAKTIGT YTTRE OCH ORDNAD EKONOMI SÖKER SKIDINTRESSERAD TJEJ ....
Jag går på centralbyråkratens spår och säger att en enantenns transciever inte är acceptabelt i dagsläget. Tre antenner minst och digital ska du ha.baalen sa:Bump!
Och en liten update då Pieps Freeride har gjort en ny modell (?) antar jag efter alla dessa år!
http://www.pieps.com/en/avalanche-transceivers/pieps-freeride
Hur bra är den? Är den värd att köpa gentemot dyrare och mer avancerade transceivers?
Annars har Ortovox en ganska bra och billig ny variant i "Zoom" som är snäppet dyrare än Pieps men billigare än de riktigt dyra:
http://www.ortovox.com/avalanche-transceivers/zoom-1
Själv vill jag inte spendera sådär jättemycket pengar på lavinpaketet till vintern, men samtidigt vill man ju ha bra grejer!
Vad har ni att säga? Har ni några tips på bra och billiga paket idag?
Jag skulle säga tested and verified by centralbyråkraten™baalen sa:Jag förstår!
Zoomen har faktiskt 3 antenner.
Finns det fler krav än 3 antenner och digital?![]()
Hur som helst, Zoomen ser på pappret ut att ha i stort sett samma prestanda som 3+ men 800-900 kr billigare. Det är ju riktigt bra för oss konsumenter men jag undrar hur Ortovox resonerar. Kommer de att ta 3+ ur sortimentet inom kort? Den fyller ju inte någon funktion om Zoomen ska vara lika bra men till ett betydlig lägre pris.Vattendroppe sa:Tested and verified by centralbyråkraten™![]()