Studera franska?

• Trådstartare Trådstartare m_j
  • Start datum Start datum

m_j

Medlem
Studera franska?
Hallå!
Vill åka till frankrike och studera franska efter jul, men vet dock inte var. Det enda jag har hittat är franskakurs i Chamonix med Insted, alltså en språkresa. Är det någon som har kolla på andra alternativ?
Behöver inte vara en språkresa, utan skulle möjligtvis vara en franskakurs i en stad någonstans i närheten av en skidort. Vill ju kombinera skidåkning med franskastudier...

Ha de gott!

Studera franska?
Folk är ju knappt läskunniga på Freeride längre, vore väl snudd på en chock om nån skulle kunna bidra med nåt... :)

Studera franska?
fan va illa då.. Hoppas någon kan ge mig nåt tips!

Men alternativ två är att under en månad bo i någon skidort (februari eller mars kanske) och bara ha de gott o åka skidor. Är det någon som har tips på det? Eller funderar på att göra samma sak?

Studera franska?
Jag gjorde exakt detta du pratar om. Bodde och studerade i Lausanne i Schweiz och åkte skidor varje lov och varje helg. Sammanlagt 55 skiddagar, inte dåligt. Jag pluggade dock på gymnasienivå. Antar att du är intresserad av Högskolestudier. Beroende på vad du studerar kan du kolla in: Université de Lausanne, EPFL, CHUV och L'École Hôtelière de Lausanne. Det är självklart ett bonus om du redan studerar franska.

Studera franska?
(Lausanne är inte en skidort utan en Universitets stad men du har drygt en timme till Anzère, Crans Montana, Portes de Soleil och Verbier med tåg. dörr till dörr)

Studera franska?
Jag undrar lite vart ditt fokus ligger? studera franska och åka skidor eller åka skidor och studera franska? och har du studerat det innan?
Jag var i chamonix i vintras och studerade med insted. Om du främst vill åka skidor skulle jag rekommendera det. Man går bara halvdagar och skolan ligger mitt i byn så det går att åka skidor varje dag om man vill.
Men om du vill plugga på universitetsnivå och verkligen lära dig språket på riktigt så kan du ju kolla universiten i Annecy, Grenoble, Geneve etc. Jag vet ialla fall att de har kurser i Annecy och det är dessutom en jättemysig stad.

Hoppas det här hjälpte dig något

Studera franska?
egentligen skulle jag vila studera franska och åka skidor. Men lutar mer åt åka skidor och studera just för tillfället. Jag har inte studerat franska sedan högstadiet och det är ju 10 år sen. Och det känns som det vore bättre att ha mer förkunskaper om ja tex skulle åka till Annecy.
Hur länge var du iväg med insted? Var det blandade grupper eller bara svenskar? haha jag kanske dock är för gammal för sånt nu..:) men vilka åldrar var det?

tack för all info allafall:)

Tillbaka
Topp