Styla min moppe

krutius

Ny medlem
Styla min moppe
Hejsan , vet tt detta kanske är lite fel forum och så men jag hittade inget annat xD
Men iallfall så har jag en Lifan scooter.
Är det någon som vet hur man kan styla den på olika sätt?
Typ trimma den , lacka om den aa osv. Ni vet nog bättre än mig för jag har precis åftt den
tacksam för svar.

Ps: det är en 4taktare

Styla min moppe
www.moppenet.com

forum för alla moppe nerds...(tönterier :D)

Senast ändrad:
Styla min moppe
Häll lite motorolja i förgasaren så ska du se att den kommer glida på fint

Styla min moppe
klistra på freeride klibba,
vad fan e lifa för nått? köp drac vafan, fina grejjer. :)

Styla min moppe
v-larsson sa:
Snoeret sa:
owGie sa:
ta ut variator ringarna , byt fjädrar, munstycke, sportluftsfilter, o vikter så går den typ i 80-90
haha ja hoppas du driver med mig å allvarligt inte tror på det själv...
Så trimmad eman iaf mopeder runt 2005
kan säga att den inte kom upp i 80-90 km/h allafall
säg att en org moppe typ aerox gör runt 50-55 orginal. sen så tar du bort variatorringen så gör den nån stans mellan 5-10 km/h mer. alltså kommer du upp då i kanske 60-65.
sporluftfilter gör inte så att den går fortare...
vill du ha upp den i 80-90 så fåru skaffa 70cc.

Senast ändrad:
Styla min moppe
Kan någon klistra den här tråden?
För det är nog precis sånt här freeride.se kommer bli fyllt av dom kommande åren då alla 10-14 åringar fyller moppe och förväxlar det med skidor.

Styla min moppe
Snoeret sa:
v-larsson sa:
Snoeret sa:
säg att en org moppe typ aerox gör runt 50-55 orginal. sen så tar du bort variatorringen så gör den nån stans mellan 5-10 km/h mer. alltså kommer du upp då i kanske 60-65.
Nejrå du kan komma upp i 80-90 utan 70cc

Styla min moppe
tryck upp en egen stor jävla klisterlapp där det står "FJORTISHUNTER" sen sätter du den i pannan på dig själv. och då kan du sälja moppen eftersom de ger ungefär samma resultat.

Styla min moppe
oscarius sa:
Snoeret sa:
v-larsson sa:
Är ni pantad hela bunten elle? bara oscarius som fattar elle?
Min blaster går 85km/h och då äre bara urpluggat rör och variatorrinngen så glöm att det inte går

Styla min moppe
axelf sa:
oscarius sa:
Snoeret sa:
Min blaster går 85km/h och då äre bara urpluggat rör och variatorrinngen så glöm att det inte går
Jo,mätaren visar det ja..men din verkliga fart?..Det är allmänt känt i moppekretsar att peugoet motorer har kassa slutdrev så över 90+ med en sådan motor med org slutdreven är omöjligt..

Låt oss låsa tråden då det finns bättre ställen att dividera hur man trimmar en moppe

Over n Out

Styla min moppe
Finns mkt du kan göra, här har du 2 bra moppesidor:

www.moppenet.com
www.webcar2000.com

I stylingsväg kan ju göra:

* Neon/Led ljus
* Ta bort bakstänkan ( b*g läppen )
* Nya fotplattor
* Nytt styre
* Nya Handtag
* Nudebar

I trimväg:

* Borra/dra pluggen
* Köp effektrör
* Köp en större cylinder
* Ta bort variatoringen
* Byt variatorvikter

Om man vill ha upp en scooter, spec 4 taktare så måste man nästan köpa en större cylinder runt 70 cc för att kunna få upp den över 75-80, som några har nämnt !
Moppen går liiite fortare med sportluftsfilter om moppen är trimmad MYCKET, om man sätter på sportluftsfilter så brukar man vara ute efter ljudet man får.

Tänk på konsikvenserna innan du trimmar, försäkringen gäller inte och om du åker fast så kan de skjuta upp ditt körkortstillstånd och samt så kan du få ganska stränga böter. De kan även beslagta trimmet.

Innan man trimmar så ska man vara en duktig förare, du ska ha åkt mycket "normal" dvs runt 45 km och känna dig riktigt säker i trafiken.

Styla min moppe
Rose_N sa:
axelf sa:
oscarius sa:
Jo,mätaren visar det ja..men din verkliga fart?..Det är allmänt känt i moppekretsar att peugoet motorer har kassa slutdrev så över 90+ med en sådan motor med org slutdreven är omöjligt..

Låt oss låsa tråden då det finns bättre ställen att dividera hur man trimmar en moppe

Over n Out
Jovisst alla moppemätare strular ju det vet man män ja mätte med bil

Styla min moppe
axelf sa:
Rose_N sa:
axelf sa:

Over n Out
Jovisst alla moppemätare strular ju det vet man män ja mätte med bil
Lita aldrig på vare sig bil/mc/moppe mätare...mät med GPS alternativt laser om du lyckas hitta en sån att låna...

Styla min moppe
ta ut variator ringarna , byt fjädrar, munstycke, sportluftsfilter, o vikter + effektrör såklart glömdeskriva det så går den typ i 80-90

o hade digitlamätare + bilmätare.

Senast ändrad:
Styla min moppe
hahahhahhahahahhahahhaha lifan, lol.. men ja de finns big bore 80cc till dom. sen styla vetefan, typ som att sminka en gris

Styla min moppe
Nästan ingen idé att trimma längre straffen blir bara hårdare och hårdare... Hörde att ens förälder kan få kortet indraget också :S Så det är inte bara ni som blir straffad

Senast ändrad:
Styla min moppe
Zacke92 sa:
Nästan ingen idé att trimma längre straffen blir bara hårdare och hårdare... Hörde att ens förälder kan få kortet indraget också :S Så det är inte bara ni som blir straffad
rätt säker på att dom inte kan ta din förälders körkort för att du kör trimmat däremot kan dom få böter. orginal ciao går ändå rätt bra 90+ ifall du är sugen på nått me drag, om du får problem me groupies så äre bara å sätta han mot nocken å tryucka iväg.

Styla min moppe
Tipsson sa:
Snoeret sa:
owGie sa:
ta ut variator ringarna , byt fjädrar, munstycke, sportluftsfilter, o vikter så går den typ i 80-90
Haha, riktigt smart där! hur budget trimmar man då?! va?!
höru muppjaevel
du får ALDRIG upp en moppe i 80-90 igenom att bara dra variatorringen å byte te sportluftfilter.
Vem ere som e smart nu?!

Senast ändrad:
Styla min moppe
Snoeret sa:
Tipsson sa:
Snoeret sa:
Haha, riktigt smart där! hur budget trimmar man då?! va?!
höru muppjaevel
du får ALDRIG upp en moppe i 80-90 igenom att bara dra variatorringen å byte te sportluftfilter.
Vem ere som e smart nu?!
word.

kan alla noobs sluta snacka elr! de är vad ni tror bara att dom går i 80-90, åk till snuten och fråga om dom kan mäta up moppen åt er elr tryck på en gps, fan va lack ja blir! och kan alla sluta budget trimma, köp 70cc å massa tjafs istället för att dra variatorringen och sånt shit!

"axelf" ta hit din blaster så kan jag skratta åt dig.

aja någon som vill köpa min roxx elr, hör av er i gb isf?:)

Styla min moppe
Du får ansöka till MoppeNet.com, men det är kö på 200 pers nu..

Men jag tycker som på många mopper, Du skall köra på ett effektrör,nude-bar,snygg styrstam sedan lägger du pengar på en bra lackare som kan ge dig schyssta färger. Du skall kapa din b*gläpp om du har ngn också =), släng ett meddelande om du vill mig ngt...

Styla min moppe
Haha, precis -släng ett meddelande till TT-JONTHE allas våran mopedexpert här på freeride.
Ny kategori i FR-Elit fo shoo, mopedexpert :)

Har konto på moppenet.com om någon vill köpa, så slipper ni kön om 200pers.

Styla min moppe
Köp en kvalitets moppe. Typ Gilera ICE eller Yamaha slider... riv ut variator ringen, köp större cylle, effektrör o byt lite vikter så ska du se att det går... Men det är grymt mkt lättare att trimma en kvalitetsmoppe....

Tillbaka
Topp