"Styv, Styvare, Malamute"?
Har läst i många recensioner att Salomon Malamute är ett par mycket trevliga boots. Vad som är gemensamt för nästan alla recensenter är att de nämner att dessa boots är mycket (!) styva. Men hur styva är de egentligen? Jag funderar på att köpa ett par, har dock inte hittat en affär med dem och kanske tvingas köpa ett par på distans och kommer således inte att kunna springa omkring med dem i en affär och prova dem på foten innan jag bestämmer mig. Dock så är jag lite undrande över just denna styvhet i bootsen, kanske kommer de att vara för styva?
Kan någon som har åkt med dem uttala sig om de är så styva att de endast lämpar sig till freeride/carving där man aldrig försöker hoppa och snurra lite. Att de är för styva för pipes och rails och jibbande över lag har jag försått men min åkstil är väl en sorts freeride med hopp, inte mycket pipe-trixande men jag har inget emot att snurra ut från stora hopp. Och vilken snowboardåkare tycker inte om lössnö? ;-)
Skulle malamute vara för styva för den sortens åkning tro?
Kan någon som har åkt med dem uttala sig om de är så styva att de endast lämpar sig till freeride/carving där man aldrig försöker hoppa och snurra lite. Att de är för styva för pipes och rails och jibbande över lag har jag försått men min åkstil är väl en sorts freeride med hopp, inte mycket pipe-trixande men jag har inget emot att snurra ut från stora hopp. Och vilken snowboardåkare tycker inte om lössnö? ;-)
Skulle malamute vara för styva för den sortens åkning tro?