Sugen på snowboard på nya zeeland i sommar, någon?

lippen19

Ny medlem
Jag är en nittonårig tjej som har lite svårt att ta att snowboardsäsongen börjar lida mot sitt slut, och har precis träffat på några tjejer från nya zeeland som gjorde att jag blev as sugen på att dra dit å åka bräda i sommar! Men skulle tycka det vore nice med lite resesällskap! Tänkte dra dit i juni i sånt fall, och det ska tydligen inte alls vara svårt att kirra jobb och boende på plats! Vill va på en skidort med bra park, och domhär tjejerna som jag snackade med hade massa tips på vart det är bäst att dra då, och annat gött! Så hör av er om det är nån som är sugen!

Härligt:) Jag har hört att det är biljetten ner som kostar, sen kirrar man nåt billigt därnere, finns bra backpackers ställen man kan bo på eller folk som hyr ut rum nära skidanläggningarna. eftersom det är så mycket backpackers där så finns det mycket boende.. och som sagt, jobb ska tydligen inte vara så svårt att hitta.. Jag tittade på flygbiljetter, och man kan hitta för typ 7000 en väg! Liendea, hur länge är du sugen på att stanna? :) Sooound sweet!:)

jag skulle vilja stanna en månad iaf...minst. beror på hur jag kan ta tjänsteledigt från jobbet. men för att jobba där behöver man ju workvisa vilket kan kosta en del med. om man inte ska jobba svart dvs. working-holidat visum ska va perfa men tror det e svindyrt. plus att man måste bevisa att man har minst 20lax att leva för. kan man åka hela sommaren?

Wanaka ska ni åka till om ni vill ha bra park. Men tro inte att det är lätt att få jobb

håller oxå på med en nz snowboard jobb nånting resa
värkar galet svårt med jobb !!
backapackers=svårt att få jobb

hej där! har bestämt mig för att bege mig till Nya zeeland över sommaren och bara åka bräda. planerar att åka i skiftet juni/juli och stanna september ut. Någon som har styrt upp något eller har liknande planer?

Hej på dig
Jag har siktet helt och fullt inställt på NZ. Mycket av vintern kommer dock hinna försvinna innan jag kommer dit.
Jag knegar i augusti ut - första veckan i september kommer jag landa i NZ. 1-2 månader snö hoppas jag hinna med. Sen stannar jag nog där nere och roar mig med ngt annat fram till jul.

Hur går det för dig där nere nu? Hur är åkning? Vart håller du hus mestadels? Jag är inne på Queenstown. Hur har du styr upp det med boende?

mvh arvid

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp