Sulor???

• Trådstartare Trådstartare Anders Sandström
  • Start datum Start datum
A

Anders Sandström

Guest
Sulor???
Liten fråga bara.....tänker köpa ett par formbara sulor att lägga i pjucken. Någon som vet något om sådana typ vad dom kostar mm???
Tacksam för ett vettigt svar då mina fötter ibland tar stryk av all åkning (jobbar som skidlärare).

Sulor???
De absolut bästa sulorna är formgjutna och kostar 1500:- är är svinbra!!! jag vet att pillan använt dem tidigare, ta kontakt med löplabbet/pjäxproffset i stockholm så kan de berätta mer (man kan gjuta sulorna på andra ställen i vårt land).

Sedan finns det en sula som kallas formthotics (stavning?) den säljs åxå av löp/pjäxproffset kostar ca400:- och formas med värme för att sedan slipas så att den passar din fot.

Mitt råd står du mycket på skidor så kör på den dyrare varianten, de är sköna + att du blir en bättre skidåkare!

Sulor???
1500:- känns överdrivet. Tycker själv att franska Conformable är bäst på prisvärda sulor. Sulorna värms medan då står på dem och skärs sedan till för att passa din sko. Sula + jobb brukar gå på ca 500 spänn. Jag tror dessa är de absolut vanligaste alternativet på marknaden och har funkat för mig i ca 7 par pjäxor.

Sulor hjälper dig helt klart att fördela din vikt i skon och motverkar alla typer av kramp, ett måste för seriösa åkare utan "mönsterfötter".

/T

Sulor???
De billigare formsulorna finns att få tag på i björnrike/vemdalskalet... fast då måste de ju köpas där eftersom det ska värmas och formas efter dina fötter... De ligger på 400 med formning där...

Sulor???
Conformable brukar säljas av alla seriösa skidshoppar. Är själv Stockholmsjävel och här på byn finns ett antal leverantörer, Alpingaraget tex. På andra orter föreslår jag att du slår en signal till närmasta nasare av god kvalitet. Det tar endast 20 minuter att fixa till dem så du kan också få detta gjort på skidorten.

Järnet!

/T

Sulor???
Om ni har seriöst ont i fötterna och verkligen har problem skall ni gå på pjäxproffsets gjutna sula! Det tar tid, det kostar stålar, men det är BÄST!!! + att du kan åka på dem resten av ditt liv!!! nästan iaf!

Tillbaka
Topp