Sundsvall RailStyle 2009!

Larra

Ny medlem

4-5 December körs Sundsvall RailStyle för 5:e gången! Massor med åkning och ny setup gör att tävlingen tar ytterligare ett litet kliv framåt.
Precis som tidigare år handlar tävlingen mer om att köra med sina polare och ha en skön dag i parken än feta stålar. Alla pallplaceringar får dock dela på mer än 20 000kr i varor. Plus Ipods till vinnarna i nya Game of Snow!

Är Du sugen att besöka tävlingen hittar ni info om boende, priser etc. på den officiella websiten. Vill du se bilder ifrån tidigare år, så hittar du dem på www.moyo.se under event!

För anmälan och mer info -> www.railstyle.se

hoppas setupen blir säkrare än föregående år, förra året dog dom i publiken som satt på korstidan där dom landade.. och flera som slog sig ordentligt på höjdhoppet!

annars utom det så tycker jag detta är asfett! ser sjukt bra ut och eventet förra året var galet, sjukt hög standard för att vara railjam. Imponerandearrangemang!

lycka till, både åkare och arrangörer!
/jeppe

jeppenator sa:
hoppas setupen blir säkrare än föregående år, förra året dog dom i publiken som satt på korstidan där dom landade.. och flera som slog sig ordentligt på höjdhoppet!

annars utom det så tycker jag detta är asfett! ser sjukt bra ut och eventet förra året var galet, sjukt hög standard för att vara railjam. Imponerandearrangemang!

lycka till, både åkare och arrangörer!
/jeppe
Det stämmer Jeppe! Tyvärr gick det inte att göra publikplatsen bättre pga olika leverantörsproblem. Just därför har vi ändrat setupen och dragit tillbaka rampen 6meter samt vridit den ca 5grader för att skapa mer plats och göra åkningen säkrare. Vad gäller höjdhoppet så har vi tagit bort det pga av skadorna. Det blir Game Of Snow istället (typ game of skate...) Vi hoppas och tror att det blir fetare för både publik och åkare!

Regnet faller tungt över Sundsvall och imorgon börjar arenan byggas. Men det känns ändå inte som att det är någon riktig panik med snö än. Det ska tydligen bli riktigt kallt imorgon (en bra bit under nollan alltså) och det verkar som att det även kommer dumpa lite snö under morgondagen. Senaste långa prognosen jag tittade på verkade lovande också!
Snö finns ju såklart att hämta från ishallarna också. Dom producerar ju en hel massa snö. Om det dumpar lite imorgon också så kommer man vara tvungen att skota bandyplanen också på balders och det är mycket snö då!

Jag ska se till att hålla er uppdaterade med snöläget. Men än så länge känner jag personligen ingen panik.

Sedan finns det ju en självklar fråga! Kommer någon, någonsin ladda hårdare än publikfavoriten "T-bag" gjorde ifjol? Helt galet!

Uppdatering 22:10; Nu faller snön över Sundsvall, äntligen!

// Fischer

Senast ändrad:
Dagens snöupdate!
Snö till eventet är klappat och klart. Enda lilla frågetecknet är om snön kommer räcka till en fullgod wallride, men till resten av arenan är det klart. Snackade med boysen om det idag och dom var lättade när dom hade inspekterat snöläget. Helt lysande!
Var nere och tog lite kort på hur arenan ser ut för tillfället. Laddar upp det efter att jag har fått i mig något käk, min mage håller på att implodera känns det som.

// Fischer

Såhär såg arenan ut vid 2-tiden idag! Verkar riktigt lovande, rampen är hög som sagt. :)

c162a922ba22405bb822c45a9b2b9862.jpg

133871adda481d1d03ea863cb1c87ec2.jpg

// Fischer

Senast ändrad:
Skissen på banan ser sjukt rolig ut, var och kikade förra året och det var nice även då! Men om ni får till allt som syns på bilden så kan jag tänka mig att det blir mycket bättre och roligare åkning också för den delen!
Tyvärr så strejkar min plånbok just nu så jag kunde tyvärr inte åka till Sundsvall och kolla i år, även om jag nästan hade tänkt att ställa upp! Jag får njuta av snön här hemma i Åre istället :)

Hur ligger ni till med snö btw?
Jag hoppas ni har någon som filmar allt så man kan kika på den senare också?

Bra jobbat killar!
// Mackin

Sjukt tråkigt att du inte kan komma ner och förgylla eventet Mackin! Hade varot riktigt roligt.
Snöläget är under kontroll. Har varit minusgrader nu i några dagar och ishallarna producerar ju en hel del snö trots allt. Så snöläget i skrivande stund är helt lugnt för allt utom wallriden, den är det fortfarande lite frågetecken kring.

Och såklart kommer hela eventet att filmas och fotas.

// Fischer

Awsome! Då förväntar jag mig en kopia av filmen hemskickad till Åre då :)

En fråga till Larra, har ni inte funderat på typ railstyle i Åre något i framtiden? Skulle vara nice om just ni skulle kunna komma upp och göra något här, gillar verkligen erat arbete som ni gör! Vet att Burton hade railstyle i Åre förra säsongen, och i min mening så tror jag ni skulle kunna göra ett mycket bättre jobb än vad dom gjorde, som sagt bara som jag tycker, kanske finns fler i Åre som håller med mig!

// Mackin

alexandermackin sa:
Awsome! Då förväntar jag mig en kopia av filmen hemskickad till Åre då :)

En fråga till Larra, har ni inte funderat på typ railstyle i Åre något i framtiden? Skulle vara nice om just ni skulle kunna komma upp och göra något här, gillar verkligen erat arbete som ni gör! Vet att Burton hade railstyle i Åre förra säsongen, och i min mening så tror jag ni skulle kunna göra ett mycket bättre jobb än vad dom gjorde, som sagt bara som jag tycker, kanske finns fler i Åre som håller med mig!

// Mackin
Och i Östersund.

Jo precis, måste ju finnas spots i Ösd som man kan langa upp ett railstyle också.
Kanske till och med lättare att få ihop något där än i Åre!? Plus att då blir det bara en timme med tåg från mig och betydligt mycket billigare.. Haha!

alexandermackin sa:
Jo precis, måste ju finnas spots i Ösd som man kan langa upp ett railstyle också.
Kanske till och med lättare att få ihop något där än i Åre!? Plus att då blir det bara en timme med tåg från mig och betydligt mycket billigare.. Haha!
Haha jag syftade på att östersundare hellre uppskattar det i Åre. Men östersund skulle väl vara ultimat. Nära till Åre, och inte för lång till sundsvall. Lite mitt i mellan.

ni skulle ha annonserat mer och tidigare, för då hade jag lätt kommit ner och snaidat lite er på jamet! men men.. det verkar iallafall bli sjukt! :D

bara för att ni åre och ösd bor är bortskämda betyder inte det att moyo kommer att slänga upp ett raljam hos er bara för att ni inte orkar sätta er på bussen och åke :P

jag åkerl ika långt som er ösd bor så sluta klaga. kom och shredda istället

Front5 sa:
bara för att ni åre och ösd bor är bortskämda betyder inte det att moyo kommer att slänga upp ett raljam hos er bara för att ni inte orkar sätta er på bussen och åke :P

jag åkerl ika långt som er ösd bor så sluta klaga. kom och shredda istället
Ingen har klagat, tror du har missuppfattat det. Men tävlingen är riktigt välplanerad och stor så vad vi menar är att en tävling i Östersund eller Åre också skulle kunna ge mycket hype och så vidare. Finns säkert massor av märken och butiker i Åre som skulle kunna sponsra.

Jag var i Sundsvall på railstyle förra året och tänkte åka i år men det blev inte av så.

Jag håller med Pizzaaugust, inte så att jag klagar på avståndet direkt! Jag har bott i Sundsvall i 21 år innan jag flyttade upp till Åre förra året :) Jag syfta mer på att Moyo skulle kunna dra in mer pengar, dock inte Moyo som håller i det utan deras eventföretag som står för det hela, och ja, utbudet är nog högre i Åre än i Sundsvall alla dagar i veckan!

Nyss hemkommen från att ha skottat snö i ett antal timmar! Kan redan nu säga att jag är galet imponerad utav setupen i år. Vi har jobbat stenhårt för att inte lämna någonting alls åt slumpen.
Wallriden skrotades (för dåligt med snö) men vi skapade istället en mini-bank (som vi valde att kalla för ljugarbänken) som en trevlig avslutning. Förhoppningsvis kan det bli lite softa trick på den!
Även fast allt inte är 100% format och sånt än så måste jag personligen säga att jag aldrig har sett en så bra arena under tidigare railstyle.

Ang. hur det krävs fler event av denna typ på andra ställen, jag återkommer med en tanke om det efter helgen (alternativt imorgon).

Shred on!

// Fischer

DJ Henke har börjat spinna plattor, Bengan B delger alla om lite info via ena micken och Mange myt förväntas väldigt snart hålla låda! Alla linjer är testade och fullt åkbara, inget problem med farten alls! Till och med jag har gjort två åk. Det är helt enkelt upplagt för ett riktigt grymt event!

Såklart, ni som inte kan vara på plats under eventet kan följa senaste nytt på www.moyo.se

// Fischer

Senast ändrad:
Dag ett är avklarad och åkningen har varit riktigt bra! Fullt ös hela dagen och på snowboardsidan så ägde tjejerna hela fältet. Hur grymt som helst, där har killarna något att jobba på.
Precis som beställt så började också snöa lite i samband med att tävlingen startade vilket skapade en grymt skön känsla över hela arenan. Skönt ladd, bra musik och bra med publik gjorde den här dagen fulländad!

Nu väntar det lite filmvisning på Stadshuset och kanske en och annan "isvatten". Filmade en hel del idag och så fort vi har klippt klart all film så komemr det såklart upp här också.

// Fischer

ST var på plats ch övervakade det hela lite. Dom snackade med en utav dagens finalister, Oscar Jansson, 12 år.

http://st.nu/sport/1.1585677

14.00 börjar huvudtävlingen idag! Arenan verkar, om möjligt, vara ännu bättre idag då snön är betydligt mer packad och den är inte lika sockerliknande. Så det kommer göra jobbet med shape mycket enklare. Nu hoppas vi på att rävarna kliver in och visar kidsen lite kreativitet. Och såklart så hoppas vi på att tjejerna shredar minst lika hårt idag!

// Fischer

Jag va inte med, men va där och kolla idag och igår, sjukt bra setup och åkare. grymt bra gjort moyo (y) svårt att bli bättre än va de va :)

jeswes sa:
Nån som vet hur de gick? Vilka vann?
Jag kommer inte ihåg alla placeringa på pallen men de va typ såhär

Skidor senior:

1. Jonas Hjolman
2. Mattias (axelsson)?
3. Jonathan Ödlund

Skidor junior:

1. Jesper Tjäder
2. Anton Björklund
3. ?