Surfa på hösten - Vilket land?

androj

Aktiv medlem
Hej!
Är sugen att dra iväg och surfa nu till hösten. De två senaste höstarna har jag varit på Bali och Lombok men är nu sugen att prova nåt nytt. Har länge varit sugen på mellanamerika men det ska tydligen vara regnsäsong där då. Är det någon som har tips på vilka ställen som gäller för lite höstsurf? Är lite inne på Filipinerna, nån som har surfat där?

Ska tillägga att jag gärna vill kunna leva hyfsat billigt och helst slippa våtdräkten, alltså helst någon annanstans än Europa.

Tack på förhand

Tror det är helt ok surf på Barbados, men det ligger ju i mellanamerika och det kan nog hända att det är regnsäsong där då. Men kolla upp det, i övrigt så är det en sjukt trevlig liten ö! :)

Tjena!
jag kan rekommendera Costa Rica! var där hela november förra året o det var fantastiskt. det sägs att det är slutet på regnperioden då på stillahavssidan där men vi fick inget regn alls. o om det skulle komma regn så ger det tydligen med sig snabbt.
surfingen var fantastisk! har tidigare vart på hawaii, australien, bali m.m men aldrig haft så bra surf, det blir liksom aldrig platt! vi surfade varje morgon o eftermiddag i 3 veckor. vi var bla i santa teresa, tamarindo och jaco o surfade.
sen finns det massa annat kul o göra i costa rica oxå. mycket andra äventyr o ägna sig åt.

när var du på bali/lombok? funderar på att dra dit i november i år, vet du hur där e då? bra vågor? vågsäkert?

ha det fint o väljer du costa rica lär du inte bli besviken! / Andreas

Costa Rica är grymt, men där får du trängas med sjukt mycket jänkare. Kolla upp Mexico (Puerto Escondido, Barra de la Cruz), Nicaragua (San Juan del Sur, Popoyo) eller Panama (Santa Catalina- fetaste reefbreaket på resan, sjukt lång vänster och höger). Men Costa Rica kanske är bäst för kortare resor- jävligt ordnat och ganska väl utvecklat land.

Jag var i Costa Rica och Panama -99 och har enbart goda minnen därifrån.
Testa Marocko! Man behöver en 3/2-våtdräkt. Går att hitta billiga flyg.

Tackar så hemskt mycket för svaren! Har blivit riktigt jävla sugen på Costa Rica nu, egentligen skulle jag vilja resa runt från Panama i söder till Mexico i norr men den tiden finns inte innan vintersäsongen börjar.

Någon som vet något om Brasilien? Filipinerna? Kanske sydafrika?

Marocko har jag funderat lite på men jag har hört att det är mest högrar. Då jag inte är så värst duktig samt surfar goofy vill jag gärna ha det tvärtom.

Rekommenderar Maldiverna, lättsurfat om du är van vid Bali, det finns fina paketresor där du bor på båt hela vistelsen, men givetvis handlar det i slutändan om hur mycket pengar du har kan bli rätt dyrt.

Hoppas du hittar swellet..

siargao island på filippinerna är grymt bra höst månaderna, underbart ställe som är super billigt. Kolla in mer på www.siargaophilippines.com

Snödjup

Tillbaka
Topp