Surfresa Hösten/vintern 06/07!?!

Charmtrollet

Ny medlem
Jag kommer jobba häcken av mig i sommar och kanske även början av hösten och sen ska jag iväg och surfa!!!
Kanske blir det Indonesien eller Australien och Nya zeeland eller Costa Rica, det kan bära av varsomhelst faktiskt för jag vet att pengarna kommer att finnas där, nu söker jag bara resekompisar!!! INTRESSERAD av att följa med, kan börja planera och träffas och se om kemin stämmer och att man har samma tankar och kärlek till surfing!?!?!
/Alex

Tjena!
Jag har ungefär likadana planer som du men jag har mest tänkt på Australien... jag har inte heller någon att åka med så jag håller också på och letar resekamrater för fullt! Jag har tänkt vara borta under hösten (sept- nov) för sen blir det en till vintersäsong! Det är bara att höra av dig antingen här på freeride eller på isabella__r@hotmail.com! Ha det fint!
/Isabella

hej, soft, har tänkt göra likadant. åka iväg någon gång i november-december, sen vara borta i ett halvår eller nått.. bara surfa och dra sig runt liksom.. Jag tänkte starta i Australien, sen röra mig efter solen så att säga... har egentligen bara bestämt vart jag ska börja resan, sen är bara kravet att det finns vågor och att det inte är för kallt.. :)

Tänkte du åka tidigare än nov-dec? hade varit kul om man var ett par stycken..

/måns

Tänkte också åka på surfresa i höst, men själv har jag siktet inställt på bali just nu...
Verkar som man kan klara sig undan rätt billigt där.
Kanske fattat det hela fel, men är det inte lite smått kyligt i vattnet i Australien? Verkar jobbigt att hålla på med våtdräkter och sånt... ;)

När jag ändå håller på: Ngn som varit på Bali och surfat? Vet ngt om det? Svara gärna här, eller i min gästbok om du inte vill spamma forumet.

Senast ändrad:
yää, äntligen några som har samma planer som jag:)
Jag hade tänkt dra iväg antingen i slutet av agusti eller början av september och vara borta någon månad och mestadels bara surfa, surfa och surfa, men såklart annat också:)
Pengarna finns och det sprollar egentligen vart jag hamnar, bara det går att surfa så, men har funderat endel på australien, nya zeeland, bali eller typ Biarittz. Har inte annat än vindsurfat förut, men tänkte gå antingen vågsurfkurs eller kitekurs i sommar i Varberg å känna på det lite. Nån som är sugen på att joina?;)

Höör gääärna av er, jag dör av längtan to make my dreams come true:)

/ Annaaa

Jag är inne på samma spår jag med...

Var dock i australien jan-april 06så jag tror inte det blir av igen, har dock WHV till 31dec06. Rekomenderar det sjukt starkt för surfing då surfkulturen är typ den enda kulturen som de vita australiensarna har. Är man vid kusten handlar ALLT, om vattensport... och så fest såklart.

Dock är Aussie rätt dyrt så om man är ute efter schysst surf till ett soft pris kanske det inte är det bästa.

Jag har inte varit på Bali ännu men jag har hört om man är färsk och fortfarande kör på lite större brädor ska det inte vara någon höjdare, sen är det nästan bara revbryt där och det kanske känns skönast att börja på sandbryt.

Jag vet att en drös longboardfolk ska till la France i höst närmarebestämt Hossegor.. ungefär sep-okt-nov... inte bästa beachvädret men sjukt nice surf. Var själv i Lacanau utanför Bourdeaux 1vecka sommaren 05. Hade inga som helst grundkunskaper och srufade riktigt bakis första gången så det gick väl halvbra.

Vad jag har hört är Hossegor sjukt nice ställe att surfa på då det finns mkt häng runt om kring + riktigt mkt vågor. Biarittz är mer ett stekarställe där hänget kanske inte är lika cleant.

Men har ni några förslag/lägenheter som ni vill splitta så är jag PÅ för surfing är helt galet soft! Det slår det mesta i känsla... sen är det ju skönt att besmästra något som borde kallas extremsportens moder!

Adjö!

annaaN sa:
yää, äntligen några som har samma planer som jag:)
Jag hade tänkt dra iväg antingen i slutet av agusti eller början av september och vara borta någon månad och mestadels bara surfa, surfa och surfa, men såklart annat också:)
Pengarna finns och det sprollar egentligen vart jag hamnar, bara det går att surfa så, men har funderat endel på australien, nya zeeland, bali eller typ Biarittz. Har inte annat än vindsurfat förut, men tänkte gå antingen vågsurfkurs eller kitekurs i sommar i Varberg å känna på det lite. Nån som är sugen på att joina?;)

Höör gääärna av er, jag dör av längtan to make my dreams come true:)

/ Annaaa
Anna, jag ska ta kitekurs i varberg den 3-4 juni. /surfers paradise.
(hmm synd att jag inte såg detta tidigare)
vet i oförsig inte om det finns några platser kvar nu, men annars har dom ju mer kurser om en månad igen om jag inte minns fel. skulle iaf vara kul om det var lite mer tjejer.
Ha det bra!

Kan upplysa om att Bali går alldeles utmärkt om man är nybörjare, det finns beachbreaks (kuta beach) som går allatiders när man är ny. Va där hösten 05 och surfade 2 månader, hade inte gjort det förrut och det gick fort att lära sig. De gäller bara att lära sig hur hög och låg vattnet spelar in på vågorna karaktär så man vet när man ska ge sig ut och inte. Sen när man bli lite mer kaxig så finns det gott om rev breaks me om man nu skulle vilja ge sig ut på en sådan tur.
Bali kan jag varmt rekommendera och kanske syns vi där i höst igen..

Micke

Hmmm, ingen som håller på med vindsurf som är sugen att dra iväg i januari nån gång ?

Jag säger ja till vindsurf!

Har anställning till 10dec och sen ska jag dra någon stans... lutar mer åt varmt än kallt. Skulle gärna dra iväg till Karibien/Centralamerika eller där i krokarna (Isla Margarita/Cabarete?)

Har inte testat å köra i vågor än och tror att jag håller mig till plattvatten ett tag till :)

Lottaliten har du någon ide om vart du skulle vilja dra?

jag tänkte ge mej iväg o surfa nänstans ,portugal, frankrike eller bali eller så men först efter snowbordsäsongen alltså till maj nån gång.

Tillbaka
Topp