Svara På Frågor Om Dina Skador!

1. D
2. C
3. B
4. SPRÄCKTE MJÄLTEN, onödigt och ont som fan
5. fanns inte nått alternativ, men jag låg på sjukan 1 vecka å de gick inte å göra annat än å vänta på att de skulle bli bättre
6. B
7. A,B, C ibland..

hoppas de går bra med detta!

1a
2a
3c
4. Benhinneinflamation och töjde ut mitt inre korsband enligt läkarn. Kunde inte gå på 3 dagar men efter det var det inte så stora problem. Dock har jag aldrig röntgat knät vilket jag känner att jag borde ha gjort. Minisken m.m kan säkert ha skadats för nu än idag känner jag av att jag är svagare i knät och att jag har ont ibland. Hände för två säsonger sen om vill /carefacea lite.
5. Den är typ inte återställd. Har inte orkat.
6.b
7hjälm och jag ska köpa ryggskydd för i år tror jag.

1. C
2. C
3. C
4. C, D (broskknas i knäskålen), F (totalpajjad höft)
5. B,B och D
6. B
7. A, B, C ibland

Senast ändrad:
jeppenator sa:
1. D
2. C
3. B
4. SPRÄCKTE MJÄLTEN, onödigt och ont som fan
5. fanns inte nått alternativ, men jag låg på sjukan 1 vecka å de gick inte å göra annat än å vänta på att de skulle bli bättre
6. B
7. A,B, C ibland..

hoppas de går bra med detta!
Alltså jag har verkligen inget emot dig och jag fattar inte varför jag orkar ens bry mig om att skriva men fan vad snabb du är. Sitter du jämt vid datorn eller? gahh <3<3<3<3 ändå.

1.D
2.B
3.D
4. A ( tummarna 3 ggr, handleden en gång, båtbenet 1gång) C, F, ledband överallt spec i händerna
5. A,B,D
6.B
7.A,B

mvh titti

1. D
2. B
3. D
4. B jag skulle göra 900 men landa fel och slog i huvudet så jag fick minnesförlust
5. Vilat
6. B
7. Ryggskydd ,hjälm ...- Skulle behöva flera skydd

Senast ändrad:
1. D
2. B
3. C
4. Hjärnskakning, typ brutet finger, knädskada, vred om knäet och ryggskada, vet inte riktigt.
5. C
6. B
7. A och B

1. d
2. d
3. d
4. a(brutit smalbenet, nyckelbenet, arm, tummen) d (slet av yttre ledbandet i knät & schlatter)
5. c
6. b
7. ab

Alla de här skaderna hände under ca 2 1/2 år

1. D
2. D
3. C
4. A Har brutit skenbenet två gånger. Första gången flög jag för kort i en platå och plattlandade. Andra gängen flög jag för långt i en platå och plattlandade.
5. A tre dagar på sjukhus och sedan 3 månader i gips.
6. B
7. A

1: d
2: c
3: c
4: b (hjärnskakning), b (krossade några tänder och fick ett hål i hakan), d (tänjde ut ett ledband, men det gick inte av)
5: a, b
6: b
7: a, b, c, e (knäskydd som gör knät stabilare)

puss

1.c
2.c
3.c
4a överarmsbenet vid axel underarmsbenen d patella senan
5a jobbar med knäet c op. +r ehabmed axel och underarm
6b
7ab

Senast ändrad:
1: B
2: C
3: C
4: B(landade på huvudet - hjärnskakning),D(förskitningsskada i knät - bristning i främre ledbandet),E(landade på huvudet - viplash),F(landade med armen bakom mig - kompresion i axelskålen)
5: B
6: B
7: A, ibland B

1. B
2. C
3. B
4. E. Landade fakie och fick bakvikt och drämde ryggen platt i marken. Hade ont i 5 veckor, fullt återställd efter ca 10 veckor.
5. D
6. B
7. A, B

1. SE

2. AA

3. BE

4. AA (tummen mm-bop tralala fast det var för jättejättelänge sedan så jag vet inte om det räknas men jag har i alla fall brutit tummen så nu vet du det eveline molin.)

SE Benhinneinflammation (men eveline molin, är det verkligen en skada? har inte halva om inte hela jibbschweden det hela tiden varje dag om inte annat för att ha någonting att skylla på. nu vet du min ståndpunkt inom detta ämne eveline molin)

DE Knäskada (avslitet korsband fast det var för jättejättelänge sedan, eller egentligen inte alls men i alla fall när jag åkte snowboard, så jag vet inte om det räknas men jag har i alla fall slitit av korsbandet så nu vet du det eveline molin.)

EE Ryggskada (kotförskjutning och diskbråck men det var för jättejättelänge sedan, eller egentligen inte alls men i alla fall när jag åkte snowboard, så jag vet inte om det räknas men jag har i alla fall kotförskjutning och diskbråck så nu vet du det eveline molin.)

EFF Sen brukar jag få lite ont i öronen när jag inte har mössa på mig :/

5. AA Den är inte återställd (kotförskjutning och diskbråck)
BE Rehabilitering (kotförskjutning och diskbråck och knä)
DE Jag har inte gjort något åt min skada (tummen, knäet och öronen)

6. AA

7. AA

Förövrigt gillar jag dig jättejättemycket eveline molin. puss och puz och bajz

JUSTE JUSTE JAG GLÖMDE FÖRLÅT EVELINE MOLIN!

7. Jag använder också knäskydd :)
(inte sådana man har när man åker inlines utan sånna blå som luktar rätt äckligt efter ett tag)

puss igen eveline molin

1- D
2- A
3- C
4- F (Slog höger axel ur led i en klantig 180-landning), (Slitit höger axlel) C krossade mellanbenen i foten när jag landa platt i platån
5- A
6- A
7- ABC

1.D
2.C
3.B
4.E, Kotkomprition Hoppa tre meter för långt för att landa i landningen så jag landade på skidorna å satt mig ner på svanskotan så ryggen trycktes ihop.
5.A
6.B
7.A;B

1. d
2. d
3. c
4. b, hjärnskakning, c, e, försköt en kota i slutryggen, ena benet blev 1cm längre.
5. b
6. b
7. a, b

1.D
2.C
3.B en gång riktigt.
4.A nyckelbenet. Körde i en knölig och opistad park efter stängning. Underskattade farten på en 360. Flög för långt, överroterade-högg på långsidan med skidorna och slog ner på axeln.
5.Fick en elastiskt band att trä på som en ryggsäck som drog bak axlarna och rätade ut bröstet och där med nyckelbenet. Sen vare bara att vila i några veckor.
6.B
7.A,B,C

Har hittlis klarat mej bra från skador och hoppas på en framtid med så få skador som möjligt.

Lyckatill med projektet!

Tack och hej!

1.B
2.B
3.C
4.A höger ben under knät och 2 brutna revben
5.B
6.B
7. Aoch B

btw har hört talas om folk som hoppat för långt eller landat kort och är nu flygrädda:P
hehe nån mer som har hört det`?

1. D
2. D
3. C
4. C & D (uttöjda ledband) & F (Stressfraktur i smalbenet)
5. D & A & B
6. B
7. A & B

1.d.

2. b.

3.C

4. BF: hjärnskakning, landade med armen bakom mig så jag töjde ut en muskel så hände nånting med ledkulan i axeln.

5.AD -

6. B

7.AB

1. b
2. d
3. d
4. b hjärnskakning
4. f skiers thumb och luxerad axel
5. a och b
6. b
7. a,b,c,e knäskydd

Senast ändrad:
1.C
2.C
3.B
4.B (slog av käkbenet vid en fel-landning) vaknade dagen efter på sjukhus ..
5.C (delvis operation men fick fortfarande gå runt o dricka soppa med sugrör :P )
6.C, B
7. Ibland hjälm och ryggplatta .. hör även hört talas om att susp har blivit populärt när man kör railing) fast vet inte om det är nått man kör med =P

Lycka till !

1. D
2. A
3. C
4. A = Haft av samma handled 3 gånger ( på skate ) och spricka i den andra
5. C
6. B
7. A,B och ibland D

1.b
2.b
3.b benhinneinflammation under 3år (konstant vid skidåkning)
4.c
5.a (har iår köpt skydd, hoppas på det bästa!)
6.b
7.AB

Tillbaka
Topp