Svart på en kvart ?

• Trådstartare Trådstartare AxelL
  • Start datum Start datum
A

AxelL

Guest
Svart på en kvart ?
Någon som vet nån sida som man kan köpa svart på en kvart i från? De är som en salva som man smörjer in sen blir man svart på en kvart. Mycket fint om man vill ha en redig goggelbränna. Någon som vet? Vet att dom har de i skidshopen i Vemdalen men vet ingen sida :/ ...

Svart på en kvart ?
Som vanligt har ja en bra förmåga att inte hitta saker. Letat igen alla kategorier utan vidare resultat. Skriva lite mer specifikt var det finns :) Tack för svartet

Svart på en kvart ?
Ifjol vet jag att de hade i butiken i Björkis också. I år vet jag faktiskt inte. Men de har ingen webshop vad jag vet. Men du kan väl alltid ringa och fråga om de inte kan skicka burken.

Svart på en kvart ?
Detta är helt klart en produkt ingewn skidåkare klarar sig utan. Hade fyra soldagar i åre förra helgen och tack vare latchenkiefersalbe är nu gogglesbrännan total....mission accomplished =)

Svart på en kvart ?
Ingen som vet någon sida alls sökte på latschenkiefersalbe fick upp någon med tobak och olja i tror inte att de va riktigt rätt.?

Svart på en kvart ?
Skaffade i St Anton det som kallas Svart på en kvart, "Arlberger Latschenkiefer-creme" den fullkomligt stinker tallbarr, kåda och kottar. Det är en förpackning som en platt snusdosa och innehåller 50 ml blågrön fet kräm. Om jag med min fantastiska tyska försöker översätta texten på baksidan så ger krämen ett visst solskydd, den fungerar väl för både solarium och den naturliga solstrålningen. den skall inte användas på barn under tre år. Den fungerar GRYMT, bättre än tallbarrsolja. Inte nog med att man luktar som ett helt sågverk när man använder den, gogglesbrännan blir total efter bara ett par dagar även om det bara är lite soldis. Väl tillbaka i Sverige lämnar jag den aldrig hemma när jag ska ut i backen eller ut och fiska.
Den finns väl antagligen inte att köpa i Sverige men om du har polare som åker neråt alphållet så be dem köpa med sig hem, den finns att köpa på motsvarigheten till apoteket och kostar ~5 euros.

Svart på en kvart kicks ass!!!

Svart på en kvart ?
finns å köpa i Hemavan i shoparna , men skynda för nu böjar sol säsongen.
Håller med HeLium om att det funkar bra , ser ut som ett par läder brallor i ansiktet efter ett tag.

Svart på en kvart ?
Finns som sagt i shopen på skalet, men den versionen är inte den äkta tyska/österrikiska mördarvarianten som fortfarande är olaglig i sverige. Använde den för ett par år sen i hemsedal o brände mig sönder o samman på en halvklar dag, den svenska ger inte lika bra (dålig/livsfarligt hudcancerframkallande) effekt.

Svart på en kvart ?
solskydd vet jag inte! däremot så har jag hört att dess funktion är att förstärka de "bruna" sålstrålarna (läs UV) och kan alltså därför orsaka diverse otäcka hudsjukdomar. typ cancer und so.
har dock inga bevis för att detta stämmer men däremot så går jag i god för att det funkar... EXTREMT BRA! försiktighet är ledord. lätt för överdosering och seven eleven-syndrom i fejjan.
har det alltid i jackfickan.

Svart på en kvart ?
Det låter fett!
Någon som vet vad det kostar, går det att köpa på nån affär som finns över hela landet och inte bara i Sthlm och Tyskland?

Svart på en kvart ?
visst den från sölden är farlig och förbjuden i sverige men den ger oslagbar effekt, om man bara tar det lite lungt första dan, sen är det bara att ösa, jag har ialf aldrig bräntmig

Svart på en kvart ?
http://www.bano.at/produkt/kiefer.html

där har du en sida, har dock inte tesstat att beställa än, men kommer garanterat att göra.fasst min tyska e lite knackig, skulle uppskatta om nån kunde översätta den här frackt texten så man inte får betala en förmögenhet för skiten.

Senast ändrad:
Svart på en kvart ?
Det var ju snack om att Alpingaraget och Alpint hade den snälla varianten. Finns det några säkra källor på detta?

Svart på en kvart ?
Den vanliga varianten finns att köpa lite varsomhelst nuförtiden... Dock är Arlberg-varianten att fördera... Jag använder min Arlberg-burk nu, och går in på den vanliga sen när Arlberg tar slut.

Svart på en kvart ?
Tja.
Nu har jag själv bestället en burk från www.bano.at, Och hela sidan är på tyska så jag får se hur det här slutar. Men priset skulle iaf bli 5.4. € + 3.70 € för frakt.. Och det är de ju värt:P

Svart på en kvart ?
ja körde nått förut som gjorde att ja fick grym bränna på 2 dagars sol:) resten vare snöoväder:P kommer inte ihåg namnet men borde inte va tallbarrsolja eftersom det luktade kokos:D gött som fan:D

Snödjup

Tillbaka
Topp