Svart på en kvart ?

• Trådstartare Trådstartare AxelL
  • Start datum Start datum
Svart på en kvart ?
Svart på en kvart ?
Det funkar utmärkt att beställa från Bano i St. Anton, gjorde det för några år sedan. Billigare och doftare godare! Funktionsmässigt, ingen aning! Men billigare och godare doft tycker jag väger ganska tungt också...

Var man hittar, ja i dagsläget har de flesta större orter några burkar i någon butik, har sett både i Åre och i Funäsdalen, så det bör inte vara något problem.

Och Simon (Daffeman), man får inte alls skador i ansiktet, du får själv bedömma om några dagar men jag tycker min bränna är helt okej... ;-) Nästan så att ett rejält lager skyddar huden från strålning...

Personligen brukar jag använda det ur värmesynpunkt (bland annat! ;-)), väl insmort blir det ett riktigt bra väderskydd då det dels är ett fettlager, men barrextraktet skall även främja blodflödet (vilket ju gör att man blir varmare). Inga problem att åka längdskidor på kalfjället utan handskar (jag har svårt med handskar och längdstavar...) om det är någon minusgrad, lite småblåst och sol... Brännan på händerna kommer på köpet!

Svart på en kvart ?
Min morbror är heliski guide hemavan och berättade att en kille som åkte med var tvungen att föras till sjukhus med bränn skador...Synd Carl men även den bästa måste ha fel nån gång :)

Svart på en kvart ?
finns i åre..

edit: men hur mkt ska man smeta på för att få en bränna? , men ändå inte så att man blir kolsvart ;p? hehe

Senast ändrad:
Svart på en kvart ?
Daffeman sa:
Min morbror är heliski guide hemavan och berättade att en kille som åkte med var tvungen att föras till sjukhus med bränn skador...Synd Carl men även den bästa måste ha fel nån gång :)
brännskadorfår man i vilket fall som helst om man inte använder sig av solskyddskräm. är man ute på beget hen hel dag med sol så blir man solbränd vilket fall som helst. om man inte är negur vill säga :)

Svart på en kvart ?
Daffeman sa:
Var allt Latschenkiefer's fel då? Det hade inte blivit rejäla brännskador utan det? Senvår, brännande sol på kalfjället, övriga i gruppen använder rikligt med solskyddsfaktor, han gör det inte... Möjligheten finns ju! För jag brukar vara ganska frikostig och har def. inte märkt stor skillnad...

Svart på en kvart ?
Brun utan sol är ju en helt annan grej, det är ju foundation/hudkräm... Då smetar du på en bestämd färg på huden... Svart på en kvart skall ju ge huden en jämn och fin bränna, snabbare...

Svart på en kvart ?
Den riktiga svart på en kvart (latchen kieligiensalve) AKA latche klatche finns att köpa i Södlen, österrike för ca 6 Euro xD jag äger 1 burk själv räcker en livstid :D

Svart på en kvart ?
Boys...Jag har sidan. Vi har som UF-företag plockat hem produkten till sverige. Den finns nu att köpa av oss. För mer info få in på :http://www.kiefer.info.se/

// Sebban

Svart på en kvart ?
hansmartinolof sa:
Hej,

Jag kan inte riktigt avgöra vilken av Latschenkiefersalberna ni menar (det finns en grön och en röd burk), men du kan köpa den ena på http://www.maxeffekt.se/product.php?id_product=16

Passa på att handla under vår Julkampanj så får du rabatt!

Mvh
Martin Andersson
MaxEffekt
martin@maxeffekt.se
Den burken har jag sett i någon edit från typ kläppen eller nåt så den funkar nog bra :D

Svart på en kvart ?
Håller med vissa åvanstående!
ska det vara gogglebränna ska den vara äkta!
å inte är det najs för skinnet heller har jag hört :P

Svart på en kvart ?
Leffe_P sa:
men det är väl egentligen en smörja som skulle skydda huden på de som var ute i alperna länge, pga att den är så fet så fryser inte huden. Att man sedan blir brun lättare är väl bara en bonus :P

Svart på en kvart ?
jibbtor sa:
Leffe_P sa:
men det är väl egentligen en smörja som skulle skydda huden på de som var ute i alperna länge, pga att den är så fet så fryser inte huden. Att man sedan blir brun lättare är väl bara en bonus :P
sant! det är ju ursprungligen gjort för att man inte ska frysa :)

Snödjup

Tillbaka
Topp