Det funkar utmärkt att beställa från Bano i St. Anton, gjorde det för några år sedan. Billigare och doftare godare! Funktionsmässigt, ingen aning! Men billigare och godare doft tycker jag väger ganska tungt också...
Var man hittar, ja i dagsläget har de flesta större orter några burkar i någon butik, har sett både i Åre och i Funäsdalen, så det bör inte vara något problem.
Och Simon (Daffeman), man får inte alls skador i ansiktet, du får själv bedömma om några dagar men jag tycker min bränna är helt okej... ;-) Nästan så att ett rejält lager skyddar huden från strålning...
Personligen brukar jag använda det ur värmesynpunkt (bland annat! ;-)), väl insmort blir det ett riktigt bra väderskydd då det dels är ett fettlager, men barrextraktet skall även främja blodflödet (vilket ju gör att man blir varmare). Inga problem att åka längdskidor på kalfjället utan handskar (jag har svårt med handskar och längdstavar...) om det är någon minusgrad, lite småblåst och sol... Brännan på händerna kommer på köpet!