Svart på en kvart ?

• Trådstartare Trådstartare AxelL
  • Start datum Start datum
Svart på en kvart ?
sjukt tungt att fejka bränna! gör det varje år. själv brukar jag köpa spritpennor i svart nyans som jag sen målar på valda platser i ansiktet. sen kan man stå nyduschad på after-skin o ba dunka i ett par scchhöööna baggy pants!

Svart på en kvart ?
Det är väl inte fejk, bara ett hjälpmedel som gör att brännan blir mer intensiv och sätter sig snabbare. Finns det här "Svart på en kvart" att få tag i inom Sverige öht eller måste man spana utomlands?

Skulle gärna slänga ut nån hundring och köpa mig en burk, så det verkligen syns i skolan vem som haft bästa åkningen i vinter :)

Svart på en kvart ?
H-T sa:
sjukt tungt att fejka bränna! gör det varje år. själv brukar jag köpa spritpennor i svart nyans som jag sen målar på valda platser i ansiktet. sen kan man stå nyduschad på after-skin o ba dunka i ett par scchhöööna baggy pants!
Hahaha, hur fasen lyckas du alltid få till det som?

Svart på en kvart ?
Arlberger Latschenkiefer funkar men Hochgebirgslatschenkiefern äger!

Arlberger Latschenkiefer finns på apoteket i Arlberg (St Anton)...

Hochgebirgslatschenkiefern finns i typ hela Österrike iaf både i Tirol och Salzburgerland (BG)..
Den sälj även på de flesta svenska orterna oxå iaf Hemavan/Tärnaby å Åre.

Ja tappar alltid bort mina men så dyker dom upp i en klump till våren då det är dags att bege sig hemåt å då har man helt plötsligt ett helt lager!

Eftersom den sitter bra även i vatten har ja t.o.m smörjt mig när ja har åkt wake! Fan va man e dum i huvudet!

Akta er för brännskador!

Svart på en kvart ?
felix sa:
Jaha, så det är en "Brun-utan-sol" och inte ett hjälpmedel?
Hahaha Nej det e inte brun utan sol!!

Det e typ som kokosolja som hjälper till att man snabbare blir brun när man solar... Nackdelen är att den luktar så mycket och det ser ut som man smörjt in sig i ett smör packet. Men alla sorters olja kan man säga fungerar. Dom gör att solen reflekterar bättre på huden...

Lycka Till

Svart på en kvart ?
du kan köpa det på nästan alla skidshopar i åre jag vet iallafall att det finns på hanson och åre skidsport men svart på en kvart är inte så bra tycker jag :P

Svart på en kvart ?
Av: felix Online | 2008-03-30 21:41 Citera

Det är väl inte fejk, bara ett hjälpmedel som gör att brännan blir mer intensiv och sätter sig snabbare. Finns det här "Svart på en kvart" att få tag i inom Sverige öht eller måste man spana utomlands?

Skulle gärna slänga ut nån hundring och köpa mig en burk, så det verkligen syns i skolan vem som haft bästa åkningen i vinter :)

Finns i vemdalen och i klövsjö. Kostar typ 160 kr burken.

Svart på en kvart ?
Köpte en burk Arlberger latschenkiefer-creme från bono.at. Fick den idag, återstår att se vilka underverk den kommer göra med gogglesbrännan:) Lämnar omdömme då!

Svart på en kvart ?
haha jag köpte i vemdalen. Jag fattar inte för alla sa att det funkade grymt bra, och jag såg ju hur bruna dom hade blivit. Men inte fan funkade det på mig och mina polare!

Svart på en kvart ?
inget som vet vart man kan köpa det förtiden ! jag läste att det fanns på alpingaraget men det inlägger var postat 2005 !!

Svart på en kvart ?
men det är ju cocosolja eller tallbarksolja som kallas svart på en kvart ! sån använde vi i österrike ! ( PS cencel framkallande ! :D haha

Svart på en kvart ?
hört någon story om att själva tanken var att det skulle göra så att bergsguiderna inte blev så uttorkade i ansiktet då dom befann sig på hög höjd och fick rätt mycket sol varje dag. sen att dom blev negro var bara en nackdel/fördel.

men nu är detta bara något jag hört.

Svart på en kvart ?
jag har ett gäng burkar, fast dock av den "riktiga" varianten, finns ju många liknande i sverige som inte är lika bra och har massa konstiga tillsatser..

Senast ändrad:
Svart på en kvart ?
LinneaNyblom sa:
jag har ett gäng burkar, fast dock av den "riktiga"
(läs:lite bättre och säljs inte i sverige)
varianten Arlberger Latchenkeifer ifrån österike.....
bara att höra av sig om man är intresserad.
Säljs på typ alla skistar shops i åre iaf .

Tillbaka
Topp