Svenska Skidförbundet vs. Jon O. Vad händer?

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Läst precis på hans blogg att han inte skulle få köra nästa WC tävling?

Han är rankad 3:a i Sverige på GS och Sverige har 3 platser men ändå får han inte köra?

Personligen tycker jag att det suger. Låt han få köra om vi har platser. Plus att Markus Larsson inte verka vilja köra så mycket GS i alla fall.

Och till VM så har ju Larsson sagt nej så då borde det finns en plats till Jon där i alla fall? Skulle vara intressant att höra förbundets motivering.

Är det en gammal fight från när Jon droppade alpint och gick över till jibbing eller?

Var det några andra svenskar som passerade sig bättre än Jon på senaste EC? Om det skulle vara så så förstår man väl lite mer vad som ligger bakom beslutet.

Det är inte alltid bara ranking som avgör, i detta fallet kan det mycket väl vara så att iom att Markus har blivit uttagen till vm i just gs så vill dom att han ska köra sista wc innan vm.

Har vi verkligen tre platser till VM?
Förstår att Jon är sur på att han inte får åka WC när han har ranking men han levererade ju inte direkt i EC
Sen tror jag att de ibland går på total ranking oxå

Anders_Nilson sa:
Har vi verkligen tre platser till VM?
Förstår att Jon är sur på att han inte får åka WC när han har ranking men han levererade ju inte direkt i EC
Sen tror jag att de ibland går på total ranking oxå
Jag skriver i och för sig i nästa WC-tävling i helgen där vi har tre platser ja.

I VM vet jag inte förutom att Markus Larsson har sagt nej till sin plats och nästa på rankingen är då Jon O.

I WC ranking för GS så är det bara Matts och Markus som har tagit poäng så...

Hasse_Lindborg sa:
Är det en gammal fight från när Jon droppade alpint och gick över till jibbing eller?
Sten ja, det är det nog. Ett mycket dåligt val av Jon med tanke på hur hans karriär sett ut inom jibbing... det får han äta upp nu. Han är helt enkelt lite bad standing inom det alpina.

Fast jag tror att man kan få startplatser om man har tillräckligt med FIS poäng.
Iof så tycker jag oxå att Jon borde få åka, han har svårt att få upp tillräcklig ranking genom att bara köra GS
VM tror jag det är chefen som tar ut och fyller de platser som Sverige har, och lite osäker på hur det fungerar

I Altabadia så blev han petad av André Myhrer för att han gjorde bar i från sig i den backen förra året.

Visst kan man tycka att ranking borde avgöra men när det är åkare som är så lågt rankade så tycker jag faktiskt att det är rätt att blanda uttagningen på om någon verkligen trivs i den backen, om någon är i bättre form just nu eller om någon ny skall släppas fram för att få känna på WC.

Det spelar faktiskt inte så stor roll om man är rankad 60 eller 85. Man har inget med racet att göra och är där för att se och lära.

Jon har dessutom gjort väldigt dåliga resultat det senaste i EC.

Tillbaka
Topp