Sverige bäst på Jibbing???

Albano

Medlem
Jon Olsson är enligt mig den bästa jibbern med vinst i Halfpipe i x-games å 3 i slopestyle. Han vann Red bull big air för andra året i rad. Henke winstedt tog medalj i paralell puckel och hemma i Åre är 10 åriga ungar nästan värre å hoppa än mig. Så frågan: Är Sverige det bästa landet i världen på Jibbing??

.... JA sverige är välldigt duktiga på jibbing.... en att bara sverige skulle ha en massa grymma kidds som Göra feting hopp stämmer inte rikitgt tex canada så kan du se knattarna göra dom mest tokiga hoppen som man inte nes vågar sig på i bad huset ...

tex årets redbulll i åre så var det ju en kille som var femton år som kom från canada ge honom lite kött på benen så kommer han nog att ta världen med ett fett hopp .. jag tror att det är jon med hans framgångar som har gjort att vi har spärrat upp ögonen så mycket för jibbingen.. men om ngra år så skulle jag inte bli förvånad om Usa och Canada är bäst precis som i allt annat...

// MVH

USA och Canada äger på jibbing!! det är bara att inse... Jon är den ända orsaken till att folk tycker att vi i Sverige är bra på att hoppa. SÅ DE SÅ!!

Hmm... I och med att jag bor i Kanada iar kanner jag mej hyffsat kvalificerad for att svara denna fraga...
Och svaret maste bli... Eftersom Kanada och USA e sa forbannat stort, och eftersom det ar sa grymmt mycket folk som bor har ar det ju sjlavklart att det finns mycket duktiga skidakare... Men ocksa manga som SUger riktigt mycket :)
MEN, tillbak till fragan... Vilket land rojjer mest... Svaret maste nog bli Kanada! Inte for att manniskorna har ar mycket galnare an hemma, utan for att bergen pa vastkusten har sa grymmt bra resurser!!!
Dom satsar verkligen pa parkerna har, till skillnad fran i Sverige!

Sa, sammanfattnings vis... Visst Jon ar nog den basta jibbern enligt manga... Men, vad jag forstar tillbringar han storsta delen sin sassongen utanfor Sveriges granser.

Och, betraffande Simon Dumond (15 aringen) JA, pojken har talang och har gaalen stil!!!

Jaja, nog pratat... Ha det skojj... Jibbra pa!

/Johan

annars tror jag att newschool-vågen har gjort stora framsteg på den lilla ön Martinique i västindien...
//jacob

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp