sverige - danmark, åsikter!

Som rubriken lyder, åsikter om sverige danmark!

Tyckte det va halvtaskigt att dom skulle vinna på ett gratis/självmål och att källström missade straffen!

Aaa Sverige sög... Dåligt att de missade straffen också, kunnde ju fan tagit en bättre straffskytt:/..
Osså förlora på nationaldagen^:(^

förnedrande. zlatan eller henke borde ju tagitt den. straffen var ju inte så bra slagen , mansåg ju på ansatsen och hela skiten att han skulle slå den där! bedrövlitt.
Sen danmark av alla, och till råga på allt på sveriges nationaldag.

Synd ingen dansk slog domarn i år igen.

palla fotboll.-................ det är F1 imorron kl 2, istambuls GP och söderling mot federer!!!

ut med källström som bara vispar bort bollar åt alla håll och in med nån som kan VISA VAR SKÅPET SKA STÅ!

haha håller med, precis när han ska slå straffen kommer jävla reklam upp. vart ju inte lite lack. tycker inte att dom spelade så bra och att dom skulle ha valt en annan straffskytt :/

sverige är aldeles för fega, sverige spelar nog tråkigast fotboll i hela världen. vi måste vara offensivare och våga chansa

pinsamt var det, riktigt pinsamt , att skämma ut sverige på det sättet funkar inte, riktigt besviken är jag på svenska landslaget.........

saker vi måste inse:

1. Lagerbäck är en pensionerad fegis som spelar med "rutinerade" spelare som går med rollator till vardags.

2. Kroknäsan nummer 1 zlatan är överskattad och att lägga "alla bollar på zlatan" och låta den pajasen lösa resten fungerar tydligen inte!

3.Vi har ingen vilja? det är kanske 3-4 spelare på plan som går in med 100% vinnar skalle och ger allt (bl.a mellberg!) att man sedan gör en mindre bra match är en sak som är naturligt.

Förrändringar som MÅSTE ske!

1. lagerbäck avgår med omedelbar värkan! (visst att skylla allt på en man är fel, men bevis efter bevis trillar fram) han har tagit oss till VM och EM men där klarar vi knappt gruppen.

2. Nytt spelsystem, att eventuellt ge mr. rosengård 2009 en fri roll där uppe med mer varierat spel skulle kanske leda till att vi kunde lägga mer än 1 mål var 10e match.

3. VÅGA för böveln, fler och fler lag plockar in ruggigt hungriga talanger som går in med en inställning utan dens like, de är fullt medvatna att om det inte gör bra ifrån sig blir det bänken nästa gång! blåvitt plockar talanger och spelar med en mycket ung trupp med bland annat Robin Söder och Niclas Bärgkroth. Arsenal jobbar mycket med talanger precis som Barcelona etc etc! Flera landslag följer precis samma spår, förutom Sverige som har spelat med samma gubbar i över 10 år, vissa mycket längre än så! att ha några gubbar på plan som styr och ställer är ett underbart stöd för nykomlingarna, att ha den gammle goa kaptenen som styr och ställer över hela plan är perfekt. Fast det funkar inte med 11 sånna på plan!

slutligen, anledningen till förlust idag:

individuella misstag (ni vet vilka jag pratar om) som ledde till att hela laget tappade andan sammtidigt som sörenssen (?) storspelade i danska målet och vi tog ej vara på våra chanser!

Ett VM utan Sverige, ja det är nog nu ett faktum

Kim Källström var riktigt värdelös idag..
Varför tar inte Henke eller Zlatan straffen?

Jag har ytterst svårt att gnälla på Zlatan denna match, vad fan ska han göra? Han kan väl inte trolla, om man har ett innermittfält som spelar som pajasar går det inte att göra så mycket. Dock blev det mycket bättre när Viktor kom in, men Kim skulle också blivit utbytt, sen kanske in med Holmén där eller sätta her Henke på offensiv innermitt och Elmander på topp.

Annars tyckte jag att bröderna Elm var riktigt bra, Elmander och Wilhelmsson likaså, även Majstorovic gjorde en stabil match.

Skandal av Viasat, vad håller de på med t.ex. under straffen?

Twelvee sa:
saker vi måste inse:

1. Lagerbäck är en pensionerad fegis som spelar med "rutinerade" spelare som går med rollator till vardags.

2. Kroknäsan nummer 1 zlatan är överskattad och att lägga "alla bollar på zlatan" och låta den pajasen lösa resten fungerar tydligen inte!

3.Vi har ingen vilja? det är kanske 3-4 spelare på plan som går in med 100% vinnar skalle och ger allt (bl.a mellberg!) att man sedan gör en mindre bra match är en sak som är naturligt.

Förrändringar som MÅSTE ske!

1. lagerbäck avgår med omedelbar värkan! (visst att skylla allt på en man är fel, men bevis efter bevis trillar fram) han har tagit oss till VM och EM men där klarar vi knappt gruppen.

2. Nytt spelsystem, att eventuellt ge mr. rosengård 2009 en fri roll där uppe med mer varierat spel skulle kanske leda till att vi kunde lägga mer än 1 mål var 10e match.

3. VÅGA för böveln, fler och fler lag plockar in ruggigt hungriga talanger som går in med en inställning utan dens like, de är fullt medvatna att om det inte gör bra ifrån sig blir det bänken nästa gång! blåvitt plockar talanger och spelar med en mycket ung trupp med bland annat Robin Söder och Niclas Bärgkroth. Arsenal jobbar mycket med talanger precis som Barcelona etc etc! Flera landslag följer precis samma spår, förutom Sverige som har spelat med samma gubbar i över 10 år, vissa mycket längre än så! att ha några gubbar på plan som styr och ställer är ett underbart stöd för nykomlingarna, att ha den gammle goa kaptenen som styr och ställer över hela plan är perfekt. Fast det funkar inte med 11 sånna på plan!

slutligen, anledningen till förlust idag:

individuella misstag (ni vet vilka jag pratar om) som ledde till att hela laget tappade andan sammtidigt som sörenssen (?) storspelade i danska målet och vi tog ej vara på våra chanser!

Ett VM utan Sverige, ja det är nog nu ett faktum
Detta inlägg räcker så det blir över. grymt skrivet, allt rätt imo! twelvee for the win!

xzimmit sa:

Jag har ytterst svårt att gnälla på Zlatan denna match, vad fan ska han göra? Han kan väl inte trolla, om man har ett innermittfält som spelar som pajasar går det inte att göra så mycket. Dock blev det mycket bättre när Viktor kom in, men Kim skulle också blivit utbytt, sen kanske in med Holmén där eller sätta her Henke på offensiv innermitt och Elmander på topp.

Annars tyckte jag att bröderna Elm var riktigt bra, Elmander och Wilhelmsson likaså, även Majstorovic gjorde en stabil match.

detta går dock att kompletera med, helt rätt! kan bli kul att se hur lagerbäck styr upp inför nästa match. peace, godnatt :)

xzimmit sa:

Hela viasat är ren katastrof! alla matcher etc lyckas dom förstöra, Canal + eller ghetto life 1 eller 4 tv is the grej!

tack Palmborg :)

BORT MED LAGERBÄCK! Han coachar tråkig jävla fotboll!!!!!! Två mål på 6 matcher (eller vad det är), och båda målen i samma match. Det är RIKTIGT pinsamt!! Sverige kan glömma VM.... Sjukt tråkigt!

säger som de flesta andra - bort med lagerbäck, han sätter in spelare som t.ex. daniel andersson som inte har varit bra sen år 2000, han tar också ut anders svensson till laget som är skadad! istället för att ta ut någon ny som kan få chansen!

Det är väl bara att säga att Sverige inte är bättre än så här. Vi har en riktigt bra spelare. 10 mindre bra.. de går inte spela som ett lag då!

Som Gårdare gillar jag källström men han var katastrofal igår, samma med nilsson. Alltså hans insats imatchen igår. Annars är han en bra spelare han med. Dock skulle jag viljat se Zlatan ta bollen från Kim som han gjorde för 4 år sedan. Han har inte missat en enda jävla straff i seria-a och så läger lagerbäck Kim som första strafflägare. Det är skam.
Avgå Lagerbäck och ge oss Svennis!

som sagt, bort med lagerbäck som bara kör på sina rutinerade spelare gång på gång, oavsett om det finns ett stort antal unga spelare som skulle göra sig sjukt mkt bättre på plan, bara dom fick chansen!

henke larsson t.ex.. Ok, en gång var han en riktigt bra spelare, men man måste inse att han åldras precis som alla andra. och jag tror inte särskilt många skulle hålla med om att han håller samma klass nu (om ens landslagsklass!!??) som han gjorde en gång i tiden. frågan är ju om man fortfarande platsar (och anses som en av landets bästa fotbollsspelare) i landslaget om man tränar innebandy på vintrarna och inte ens är särskilt bra i sitt lag, som i sin tur inte är särskilt bra i sin liga, som i sin tur är skitrankad i europa.. Ok, Henke har rutin, men inte tyvärr inte mkt mer än så längre..

Tillbaka
Topp