Sveriges bästa "Ishalls setup"

klarrre

Ny medlem
Kan ju redan nu säga att den bästa Ishalls åkningen eller vad man ska kalla det kommer ni att finna i lilla Långshyttan. För er som vet var Långshyttan ligger och var tennisbanan ligger så är det den långa backen bredvid tennisbanan (inte brant, men lång för att köra rails). För tillfället håller vi på att hämta/samla in lastpallar, är uppe i cirka 30-40st än så länge (en dag). Vi ska bygga världens jävla startramp. Hur många rails etc vi ska ha vet vi inte riktigt än. Ett tjockt PVC-rör (30cm i diameter, cirka 4-5 meter) är KANSKE på ingång.

Är det någon som har tid/lust att hjälpa till så är det bara att komma med lastpallar :D eller rails etc. Kan även ta emot tips på var man kan åka och hämta PVC-rör eller lastpallar.

Självklart! ;) vi ska försöka få klart det till nästa vecka. Dock kommer det nog bara bli bättre och bättre eftersom vi endast har en rail än så länge. Och sen finns det knappt någon snö vid ishallen. Men som sagt så borde man iaf kunna åka på en rail om cirka en vecka ;)

Lägg upp lite bilder på den setupen då? jag återkommer med bilder när vår är klar. Och för tillfället är eran bättre, såklart. Men vi har inte ens ställt upp våran än, och så behöver vi mer snö än vad som finns vid ishallen för tillfället.

RickardmedlemCroy sa:
Är skitjävla säker på att MedlemJapaner har rätt!
Ja mycket riktigt, han har rätt. Eftersom vi inte satt upp en enda grej än. 59 pallar, en rail och några 2 meters PVC-rör är allt vi har än så länge, alltså ligger på sidan. Vi ska sätta upp en rail på lördag troligtsvis. Kan ju ta lite bilder då.

Vad ska ni ha 100 lastpallar till? Jag lovar att det är mycket skönare med en naturlig backe och kick. Slippa stapla upp för stegar och skit.

Felixus sa:
Vad ska ni ha 100 lastpallar till? Jag lovar att det är mycket skönare med en naturlig backe och kick. Slippa stapla upp för stegar och skit.
Vi ska bygga upp allt som en stor trappa. Då man kan gå upp lätt. Och det är backe, ganska lång också. Men den lutar inte speciellt mycket så man behöver något att starta ifrån.

Tillbaka
Topp