Switch åkning

Hampaan

Ny medlem
Switch åkning
Tjena, undrar om det påverkar switch åkningen beroende på bindningens placering på skidan. Jag har ett par salomon 720 och undrar jag har bindningen ganska långt bak så den är inte centrerad, blir det svårare att kunna åka baklänges och svänga baklänges osv?

Tack i förhand!

edit: sry för oklar meningsbyggnad.

Senast ändrad:
Switch åkning
"Jag har bindningen så här för att jag ska kunna trycka i pjäxorna så här och man kan inte flytta in bindningen mer in i mitten.. "

oklaraste meningen på länge

jag de påverkar

Switch åkning
lättare att åka baklänges om du har bindningen mitt på skidan.. för då känns de mer som att åka framlänges..

prova att montera ett par bidningar jättelångt fram på skidorna och åk framlänges ska du får se hur lätt det är..

så om du har möjlighet att mittmontera så gör det!
blir mycket lättare och skönare
/jeppe

Switch åkning
det påverkar rätt mycket, om du nu vill köra massa switch osv så tycker jag helt klart att du ska springa in i skidshopen och säga att du vill ha dina skidor mittmonterade.

Switch åkning
jag har inte heller min på mitten, men lärde mig åka baklänges med ett par slalomskidor och jag har då inga problem...däremot har jag haft lite problem med vissa hopp då:( för sprättigt och då går det inte

Peace.

Switch åkning
Fett värt med mittmonterat om du skall åka mycket switch men om du får för dig att åka utanför pisten någon dag bli inte förvånad om skidorna sjunker som 2 ubåtar (med reservation för breda skidor)

Switch åkning
NNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ era soppor !
Vill man ha den ultimata switch åkningen så ska man ha frammånterat !
underlättar brutalt. dock försämrar det vanliga åkningen.

Switch åkning
Min bindning är inte mittmonterad och jag har inte som helst problem att åka baklänges, oavsett hur fort de går och jag carvar på ganska bra me dem i pisten baklänges. Det som säger att de är svårt att åka baklänges utan mittmonterat har ju inte direkt lärt sig åka baklänges speciellt bra.

Switch åkning
Lundgreno sa:
EXAKT !!!!! framåtmontering gör så det blir mke lättare att åka sw.håller med , det försämrar vanliga åkningen

Switch åkning
splendid sa:
Min bindning är inte mittmonterad och jag har inte som helst problem att åka baklänges, oavsett hur fort de går och jag carvar på ganska bra me dem i pisten baklänges. Det som säger att de är svårt att åka baklänges utan mittmonterat har ju inte direkt lärt sig åka baklänges speciellt bra.
skrytarN.

Switch åkning
jag tycker du ska mittmontera, jag var osäker på om jag skulle mittmontera eller inte, tillsluts så tog jag mittmonterat och jag känner bara fördelar, går att åka lika bra pist ändå. tycker jag.

Switch åkning
Lundgreno sa:
Vaddå soPPor? :O

Switch åkning
Det är stor skillnad på att mittmontera en symmetrisk skida och en direktionell skida.
Jfr. t.ex. att montera Line Invader (som är symmestrisk) 10 cm bak från mitten och Völkl Mantra (som är direktionell) exakt på mitten. I båda fallen kommer man jobba emot skidans tänkta design, och bara göra det svårare för sig själv.

Tillbaka
Topp