Switch åkningen

Apolainen

Ny medlem
Switch åkningen
Tjo har ett problem angående när jag åker switch. Problemet är att när jag åker switch så vill jag kolla över högeraxel fast jag snurrar åt vänster. Har testat kolla över vänsteraxel fast då kan jag typ inte svänga :/ Någon som haft samma problem och hur fan ska man kunna komma över de?

Switch åkningen
Jätte vanligt problem, har själv haft det.. Egenligen är det bara ge sig fan att kolla över rätt axel och pressa dig att göra det in i hopp typ en hel dag.. funkade för mig, nu kollar jag lika bra åt båda hållen :)

Switch åkningen
Lär dig åka switch ordentligt :)
Har sjv inga problem alls och kolla över båda axlarna. Annars går det ju och kolla åt ena och snurra åt andra, se på Telius (kåbdalis pojken, kanske var han?), han kör/körde ju så.

Switch åkningen
Hade samma problem. Men om man ska kolla åt vänster så glid fram med höger foten så kan du kolla bättre. Funkade bra för mig. :D

Switch åkningen
jag har haft samma..
bara att nöta bort det.. åk alltid med huvet över "fel" axel så blir de lättare.. om du skiter i de å åker å kollar över högeraxeln så kommer du aldrig lära dig rätt..

bara att öva.. de blir naturligare med tiden

Switch åkningen
Gör så här:

Istället för att kolla över axeln när du snurrar runt till sw så kollar du rakt fram hela tiden, sen när du kommit runt 180 grader så har du blicken över höger axeln.
Om du inte fattar vad jag menar så ställ dig på golvet och bara öva, men asså. kolla inte över axlen i snurren runt till sw.

Switch åkningen
ett tips är nog att köra slalom sw i backen och titta över axlarna när du svänger och försöka göra tightare och tightare svängar och senare göra sw 180 i park så lär du dej efter ett tag, bara att nöta bort, vanesak.

// Eric

Switch åkningen
ja har nästan samma problem, ja kan snurra åt båda hålle men ja kan bara snurra höger sw, ja vill lära mig titta åt andra axeln!!

Switch åkningen
Har samma problem, och försöker lära mig att kolla över vänster axel. Men jag tror det är lättare för mig att kolla över höger och snurra åt höger. Jag har satt upp till sw 5 åt höger . Och när jag prövar kolla över vänster så lixom sväger jag i kicken.-.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp