Switch på studsmatta

jeppenator

Aktiv medlem
Switch på studsmatta
tänkte nu en gång för alla ta och reda ut begreppet "switch på studsmatta"

kan man hoppa switch på studsmatta och isåfall hur gör man?..

enligt mej så är det när man låtsas att man åker switch på skidor.. man tittar över axeln bakåt och slänger sej lixom från ena sidan av mattan till den andra samtidigt som man gör valfritt trick...

detta är min åsikt, men vad är igentligen switch på studsmatta?

ursäkta svaningen..:P.. nu är de fixat =)

Senast ändrad:
Switch på studsmatta
för mig blir sw att jag snurrar åt andra hållet för de gör jag när jag åker sw på skidor
annars är de helt onödigt fast dom som vill får gärna göra så

Switch på studsmatta
Enda sättet att utföra något som man kan benämna som "switch" på en studsmatta är enligt min åsikt är att ha en rörelsekraft som förflyttar en bakåt innan det att man inleder hoppet, ett sätt att uppnå detta kan till exempel vara att springa baklänges på någonting för att sedan hoppa ner på mattan, fortfarande baklänges, och sedan utföra sitt trick under den luftfärd som då bör röra sig uppåt såväl som bakåt i den riktning du inledde din ansats i och man bör däför ha mattans begränsade yta i åtanke då risken att hamna utanför är kraftigt ökad då hoppet inte längre bara sker på ett vertikalt plan. På detta sätt borde något som kan liknas vid en switch inrun kunna simuleras. Tack för mig.

Switch på studsmatta
NJohansson sa:
Enda sättet att utföra något som man kan benämna som "switch" på en studsmatta är enligt min åsikt är att ha en rörelsekraft som förflyttar en bakåt innan det att man inleder hoppet, ett sätt att uppnå detta kan till exempel vara att springa baklänges på någonting för att sedan hoppa ner på mattan, fortfarande baklänges, och sedan utföra sitt trick under den luftfärd som då bör röra sig uppåt såväl som bakåt i den riktning du inledde din ansats i och man bör däför ha mattans begränsade yta i åtanke då risken att hamna utanför är kraftigt ökad då hoppet inte längre bara sker på ett vertikalt plan. På detta sätt borde något som kan liknas vid en switch inrun kunna simuleras. Tack för mig.
håller med

Switch på studsmatta
hehe jag brukar bara hoppa typ som vanligt fast jag kollar över axeln och tänker att jag kör switch

Switch på studsmatta
ja låtsas bara att ja åker switch och kollar över axeln men då kan man typ inte göra nåt trick....

Switch på studsmatta
man gör en unatti 180 hoppet innan man ska göra tricket o då ser de ut som om man går in fakie när man byter håll o kollar med huvet över axeln hela tiden..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp