Swix kantslip

ThomasX

Ny medlem
Swix kantslip
Hejsan

Köpte en sådan här, men när belagsidan skulle slipas så når inte filen ner till stålkanten.
Verkar vara rena skräpet,
Några andra med erfarenheter av denna?

1581119688827.png

zingo11

Aktiv medlem
Swix kantslip
Tror att den inte är för belagsidor utan endast för sidor, håll koll på pilen riktning.
Är inte den optimala kantslipen men duger som nödfall-putsning

GoranC

Aktiv medlem
Swix kantslip
Hejsan

Köpte en sådan här, men när belagsidan skulle slipas så når inte filen ner till stålkanten.
Verkar vara rena skräpet,
Några andra med erfarenheter av denna?

Visa bilaga 2609
Har du monterat fil rätt för att slipa hängningen?
Filen skall stickas in från andra hållet, in i hålet som är på framsidan neråt på bilden. Skulle tro att många inte förstått sig på hur man monterar filen för att hänga kanterna. Finns två hål ett 0,5 grad och ett för 1 grad

Swix kantslip
Väcker en gammal tråd....
Nån här som har erfarenhet av denna SWIX kantslip?

Carrot har en snarlik men den kostar betydligt mera...

jarnebring

Aktiv medlem
Swix kantslip
Väcker en gammal tråd....
Nån här som har erfarenhet av denna SWIX kantslip?

Carrot har en snarlik men den kostar betydligt mera...

Har använt ”moroten” och den och swix ger samma resultat i princip (av vad förstått). Blir mycket vasst. Inte nödvändigtvis bättre än vad jag kunde göra för hand, men på en bråkdel av tiden. Så om du har många par som måste slipas ofta, jag hade barn dom tränade och tävlade, underlättar maskinen mycket. Men du måste ha mask och ventilation, mycket fint ”dust” som är ohälsosamt.
Nu när ingen tränar/tävlar längre och det inte är 4-6 par varje vecka som ska fixas kör jag vinkel och klämma. Multitools har jag också haft och det är inget jag rekommenderar. Vanligt vinkeljärn och en klämma är så enkelt det kan bli.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp