Sydamerika

M_Tob

Ny medlem
Sydamerika
Tjenare. Säsongen är på sitt sista och jag börjar fundera vort man skal åka til sommer. Finns der folk der har varit i Chile/Argentina som kollar detta får ni jätte gärna svara med lite tips til vort man skal åka! 1) Vort är det bäst - argentina/chile/andra stellan - och varfor? 2) Hur är det med snö statistik? 3) Har ni andra tips, links äller tlf.nr. tackar jag. På forhånd tack från dansken.

Sydamerika
Är du som skidåkare i Sydamerika, se till att inte missa Boliva, delvis förstås för att du däri finner ett otroligt land men i detta sammanhang framförallt i och med att det utanför La Paz erbjuds möjligheter till liftburen skidåkning du inte trodde fanns.

Besökte faktiskt i vintras Chacaltaya, såsom toppen heter, 5300 möh är det världens både mest ekvatioriala och högst belägna skidort. Bara att uppleva sådan höjd är något mycket speciellt.
Du får dock ta och skynda, glaciären smälter och beräknas ha tynat bort 2006.

Sydamerika
Sydamerika: Jodu. Har inte varit där, ännu! Men har bokat en resa till sommren. Kommer då att åka till Las Lenas i Argentina. Vi är två som drar. Vi kollade runt en massa innan jul, o fann att det bästa stället verkar vara. Enligt många amerikaner( det verkar vara m,ånga sånna där) är det att av världens bästa offpistområde du kommer åt där. Har även haft lite kontakt med två svenskar som varit där, om de är välditväldigt positiva till stället. Snötillgången där verkar kalas. Hörde om en vecka förra året i juni då de fick 7 meter på en vecka!!! Finns även lite ställen i Chile. Flygbiljetterna kan dock vara slut om du funderar på o boka nu. De råder en från att boka nästan ett år i förväg :(...
Hör av dig om det är nått.
Tjo... Mevva

Sydamerika
Tack for svaret. Bra att bolivia är et flott land, men det är inte därfor jag ska åka till sydamerika. Hur är skidåkningen i bolivia? Är det bara uplevelsen af att vara et så högt stella eller finns der ochså bra åk??

Sydamerika
Hallo der! Vilken tid åker ni? Biljetten til flyget är ingat problem. Vi ska flyga från hamburg och dem har manga biljetter kvar. Jag vet inte når säsongen är på sit bästa??

Sydamerika
Tjena. Vi drar den 17 Juli o stannar tills den 25 augusti. Vi har bokat flyg från götebog, men har avbeställningsskydd så att vi kan avboka ganska fritt. Får betala 10 000 för biljetterna, så om vi hittar nårra billigare så tar vi dem. Hur mycket ska ni få betala från Hamburg?

Sydamerika
Vi drar för d. 26.juni. Här börjar den tyska sommarsäsong så att biljetterne er mycket billigare än i juli. Vi får betala ungefär 5000 dkr for biljetten - jätte billigt. Skicka en mail till meg på mr_tob@hotmail.com - det wurde ju vara kul att träffes och jibbe lite.

Sydamerika
Come on!!! Måste vara noen som har åkt i argentina/Chile som inte just har svarat??? Jag behöver lite hjälp for att hitta det bästa stellan, så kom igång nu!!! Tack tack.

Sydamerika
Tjena!

Jo jag har varit i Sydamerika.
Las Lenas är klart stället (Argentina) fina berg, finns massor av toppar at bestiga samt enkelt att komma åt offpisten.

Enda problemet är att det ligger över trädgränsen samt att det kan komma löjligt mycket snö, vilket kan innebära stängt en vecka p.g.a lavinfara samt gräva fram liftarna, men gissa om du vill va där när dom öppnar.

Hör av dig om du undrar nåt.
klas@fastcorner.se

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp