system kamera för nybörjare.

hej har funderat på att köpa en systemkamera, skulle ni kunna ge lite tips på en bra kremera som helst kan filma (behöver inte kunna filma i HD). max priset får väll ligga 5000 kr, helst hög FPS när man tar seriebilder.

// erik

Har inte fått tillfälle att klämma på den ännu, men Sony A33 tar 7 bilder per sekund. Den filmar även helt sinnessjukt bra, och har autofokus i filmläge. Vet att det inte var viktigt med filmläge men det skapar ju förutsättningar för dig att börja filma också :)
Sen kostar den i och för sig inte 5000 kr, ligger närmare 8000. Så en 500d blir nog också bra. 3,5 bild per sekund klarar man sig utan problem med.

Jag lånar tråden lite:

Jag är ute efter både en film- och en bra fotokamera. Är det någon som har en att rekommendera? Tänkte att numera filmar såpass många med systemkameror och det fungerar ju prima(?) Så jag tänkte göra två flugor på smällen där! :)

nealsson sa:
Jag lånar tråden lite:

Jag är ute efter både en film- och en bra fotokamera. Är det någon som har en att rekommendera? Tänkte att numera filmar såpass många med systemkameror och det fungerar ju prima(?) Så jag tänkte göra två flugor på smällen där! :)
vilken prisklass har du tänkt dej?

Jag har en Nikon D5000 som jag är väldigt nöjd med men den ligger lite över 5000 tyvär, Men tycker helt klart du ska lägga dom extra pengaran på den.

nealsson sa:
Jag lånar tråden lite:

canon 550d tror jag håller hög klas på de badå grejorna :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp