Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är min fråga: Varför finns det överhuvudtaget renodlade filmkameror på marknaden? Någon fördel måste ju dessa ha tycker jag.Franklin sa:För det andra, kommer du verkligen BARA använda den till att filma skidåkning? En stillbildskamera med filmfunktion är bra mycket mer mångsidig än en filmkamera.
I princip alla systemkameror med filmfunktion ger dessutom bättre resultat än renodlade filmkameror tack vare att de i regel har större sensor och därmed tillåter kortare skärpedjup.
Rätta mej om jag har fel. Men nackdelen med systemkameran är väl att de inte är någon höjdare att zooma samtidigt som man filmar. (har dock hört rykten att de går att lösa med lite finare objektiv)Tomtefar sa:Då är min fråga: Varför finns det överhuvudtaget renodlade filmkameror på marknaden? Någon fördel måste ju dessa ha tycker jag.Franklin sa:För det andra, kommer du verkligen BARA använda den till att filma skidåkning? En stillbildskamera med filmfunktion är bra mycket mer mångsidig än en filmkamera.
I princip alla systemkameror med filmfunktion ger dessutom bättre resultat än renodlade filmkameror tack vare att de i regel har större sensor och därmed tillåter kortare skärpedjup.
Ska man bara ha kameran till att filma BORDE det ju vara bättre att köpa just en FILMkamera.
Både ja och nej.. Filmkameror brukar ha motorzoom där du trycker på en knapp och kameran zoomar i jämn takt, med systemkameror får du zooma manuellt och det ljudet brukar höras ganska bra i micken. Men helt ärligt tycker jag man får bättre resultat med manuell zoom efter lite övning, och ljudet från alla kameror är så värdelöst utan extern mick att det bästa ändå är att dränka det med musik. (Eller koppla in en riktig mick)Alex_Sverin sa:Rätta mej om jag har fel. Men nackdelen med systemkameran är väl att de inte är någon höjdare att zooma samtidigt som man filmar. (har dock hört rykten att de går att lösa med lite finare objektiv)
Främst tack vare ergonomin skulle jag tro, men jag har själv svårt att ge bra argument för renodlade filmkameror (iaf i denna prisklass). Kvaliteten på det färdiga resultatet är i regel alltid bättre med en systemkamera, plus att det är mycket, mycket mer flexibelt med olika objektiv och externa tillbehör som du kan anpassa efter eget tycke.Tomtefar sa:Då är min fråga: Varför finns det överhuvudtaget renodlade filmkameror på marknaden? Någon fördel måste ju dessa ha tycker jag. Ska man bara ha kameran till att filma BORDE det ju vara bättre att köpa just en FILMkamera.
Absolut, men den är dyrare så då spräcks din budget. En tumregel är att alltid prioritera objektiv och inte kamerahus.snow99 sa:Skulle inte en Canon 100d vara ett ganska bra val eftersom den är mindre och har autofokus vid filmning?