Systemkamera

heneri

Ny medlem
Systemkamera
Är på väg att köpa en systemkamera för att kunna ta bättre skidbilder. Funderar just nu på en EOS300 28-90mm DC eller med USM, pris ca 3500:-. Ska man välja DC eller USM? Har ni några andra tips på kameror under 4000 ?
Har egentligen ingen som helst koll på systemkameror och det känns därför svårt att köpa begagnat....
Vore bra om någon av alla experter här på forumet kunde ge lite tips..:)

Systemkamera
min bror och far anvænder den kameran du funderar på.Och dom ær vældigt nøjda!Den ær vældigt lætt att anvænda och den ær billig.

Sjælv føredrar jag en manuel kamera.Då blir det lite mer pul och fix. Det ær alltid sjønt att inte kunna skylla på kameran om man tar dåliga bilder.Men då stiger priset lite.

Systemkamera
När du köpt kamera; Hoppa inte och landa på ryggen med kameran + en ståltermos i din ryggsäck. Mitt objektiv är knäckt och nu vill jag dela med mig av min erfarenhet så att andra inte ska behöva göra om mitt misstag. Saker och ting blir aldrig desamma. Varje dag är en kamp. Säg bara "nej".

Systemkamera
Ett litet tips mot knäckta objektiv!
Tejpa fast det på insidan av låret innanför byxorna. Där sitter det varmt och skyddat mot termosar och andra livsnödvändigheter. Dessutom kommer du garanterat göra succé i liftkön!

Systemkamera
När jag skulle köpa min kamerautrustning fick jag rådet att köpa
Canon eftersom det finns en större begangnatmarknad för Canon
än för Nikkon. I och för sig kan detta ändrats för det var några år
sedan. Jag håller med om att Nikkon är "grymmare" som
varumärke men vad är det som konkret är bättre med Nikkon? Jag
är djävligt nöjd med min Canon EOS 5:a. Jämför Canons och
Nikkons likvärdiga modeller i butiken och välj det som känns bäst.

Systemkamera
Nikon/Canon gör det samma men 90 mm verkar vara lite kort brännvidd. De får köra jävligt nära om du skall fylla upp bilden!

Mitt favo objektiv för skidåkningsbilder är mitt Nikon AF 80-200/2.8 (skitdyrt nytt, men jag köpte begagnat) sen brukar jag använda 24 mm när jag vill ha lite vyer, ett 20mm eller 16 mm står på önskelistan men priset avskräcker.

Systemkamera
Tjena.
Jag har en Eos 300 med 28-90 dc objektiv + väska + filter + stativ till salu för 3800:- Jag är mkt nöjd med den, en kamera som räcker långt. Canons produkter är prisvärda, lätta att få tag på och att använda.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp