t-hall eller armada halo

t-hall eller armada halo
hej. jag undrar vad som skulle kunna vara den bästa skidan av armada halo eller armada t-hall om man ska köra ganska mycket rails och leka runt ganska mycket och göra butters och sånt men ändå köra lite pist och lite offpist men den ska ändå funka att köra hop med?;)

t-hall eller armada halo
Har bara kört mina halo 1 kväll men är mycket nöjd.
Dom är grymt kul att köra butters med och är samtidigt vad jag märkt inte speciellt ''fladdriga'' i lite större hopp.
Pisten är dom inte gjord för och jag kör inte pist så kan inte direkt uttala mig om det, och puder har vi då inge kvar så det vet jag inte heller..

Men i parken funkar dom kanon och det är en mycket lekfull skida.

t-hall eller armada halo
Har inte använt halo 1 någon gång men jag har däremot ett par T-Hall. Skulle sagt i princip samma sak som patriksomfan sade fast om T-Hall. Skidan är mjuk i tail och nos men hård i centrum vilket gör att du kan leka runt i pisten och göra butters hur enkelt som helst. Tack vare den hårda kärnan så får du ändå den stabilitet som du behöver för att hoppa. Upplever den inte som särskilt fladdrig, lite grann när man kör snabbt och hoppar större hopp men inget märkvärdigt. Har för mig att stålkanterna är förstärkta också men jag är ej säker. Jag har i alla fall inte ångrat mig en enda gång efter köpet, skidan levererar och den är sjukt rolig att jibba med, dock dålig i pist men det är ju inte direkt det den är till för!

MVH
/Victor

t-hall eller armada halo
Jag har kört på Halo hela säsongen, Dom är grymt roliga att leka med i parken och dom funkar helt ok i pist och puder.... Jag skulle ha valt Halo då jag vet att dom är fett roliga och funkar hyffsat utanför parken

t-hall eller armada halo
T-Hall är ju ändå en klassiker, väl beprövad och säkert utvecklad en hel del. Jag hade nog valt den utan tvekan om det nu var en sån skida jag ville ha... vilket jag nu inte vill hehe, lite för smala grejer.

t-hall eller armada halo
Halos är sjukt sköna skidor, lätta att poppa med, man kan poppa sjukt högt, lätta att snurra med och väger typ inget. Fladdrar typ inget heller, enda som är dåligt är att som på typ alla skidor så lossnar det bitar från ovansidan. Men sjukt sköna skidor i både park, pist och offpist,

T-hall har jag aldrig provat

t-hall eller armada halo
när ni säger att Halo:n är dålig i pisten vad är dte som är dåligt då... alltså hur påvärkas åkningen om man gämnaför med en allmountain skida?:D

Tillbaka
Topp