Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du är 14 år och har fått hålla i en oöppnad burk folköl åt din storebror en gång. Sittunderlag har du med när du åker pulka i barnbacken. Den gången du var i Alperna var du aldrig längre än 200 meter från skidsystemet.alexfernstrom sa:vitto hur orkar ni jag har en bärs o ett sittunderlag o jag lever en idag?
katalognötare? näecentralbyrakraten sa:(?, någon katalognötare som vet hur stor en Dakine Vertex är?)
Intressant att se uttalandet om vätskesystem följt av "Topptura är en fysisk aktivitet "...chrtur sa:- Vätskesystem med påsar och slangar är bara gjort för att gå sönder.
- Saker som man använder ofta ska vara lätt åtkomliga.
- Topptura är en fysisk aktivitet där ventilationen är otroligt viktigt.
- Montura byxor rockar (Kanske inget för en jibbare om Ni råkar läsa tråden och hit ....)
Med reservation för ändringar och kanske en trevlig diskussion?
Saluti Christian
Kika på http://www.roncoalpinismo.it/montura-pants.htm för bilder.rabbit sa:"montura byxor"
STF, nja inte riktigt men du vet ju att naturen ska man ta hand om!centralbyrakraten sa:Skulle nästa kunna tro att du är medlem i STF, Micke
Har du tid att hänga med upp en vända och gräva lite i Östra i morgon?
Nu är jag ingen kemist och kan inte ge de exakta värdena/förklaringarna men om man har påsen närmast ryggen och inte tar av sig säcken i tid och otid(då värmer ju inte kroppsvärmen vätskan längre) och sen har någon sportdrycks-blandning, gatorade fungerar bra, så klarar sig blandningen, utan att byta aggregationstillstånd till fast, ner till -15 celsius.Blackriverpaint sa:Men vad många här inte har insett är att vid vinteranvändning så är det minus grader och vatten fryser då!
Va? Är det minusgrader på vintern?!?!? Det var det värsta.Blackriverpaint sa:vad många här inte har insett är att vid vinteranvändning så är det minus grader och vatten fryser då!
Förvara dem i jackans innerficka eller annan lagom varm ficka.rabbit sa:...Det är ju litegrann samma problem som powerbars som är direkt värdelösa vid tex långa isturer eftersom dom inte ens går att såga isär när dom fryser...
Så sant så sant.....Jag må var gammal o halvt cenil då detta är lätt att glömma. Vad jag insett är att det räcker med att glömma en gång för att man ska dricka direkt ur säcken och det är jävligt osmidigt...tycker jag! ;-)Peter_K sa:Va? Är det minusgrader på vintern?!?!? Det var det värsta.Blackriverpaint sa:vad många här inte har insett är att vid vinteranvändning så är det minus grader och vatten fryser då!
;-)
(ett tips är att blåsa tillbaka vattnet i slangen ner i säcken igen efter att man druckit klart, då är det mindre risk att slangen fryser igen)