Ta Bort FramBroms

StreetKickass

Ny medlem
Ta Bort FramBroms
Hur tar man bort sin framskivbroms??:)
har tagit bort allt utom skivan (handtaget, själva bromsen och den där svarta tråden:P) och jag e lite osäker på om man kan ta bort skivan och hur man gör det isåfall, blir ju jobbigt om framdäcket sluta funka elr nått sånt.

Ta Bort FramBroms
Ditt framhjul kommer inte gå sönder. Om du är orolig kan du skruva av skivan, sätta brickor lika tjocka som skivan på skruvarna och sen sätta tillbaka skruvarna på hjulet. Då vet du vart skruvarna är om du vill sätta tillbaka skivan senare också.

Torx säljs lite var som, brukar inte vara svårt att få tag på.

Ta Bort FramBroms
SKRUVA FÖR FAN INTE BORT SKIVAN DÅ KAN HELA NAVET GÅ SÖNDER!!!

lyssna inte på alla andra har skruvat bort skivan på min då gick hela cykeln sönder inte bara navet...

Ta Bort FramBroms
jibbtor sa:
SKRUVA FÖR FAN INTE BORT SKIVAN DÅ KAN HELA NAVET GÅ SÖNDER!!!

lyssna inte på alla andra har skruvat bort skivan på min då gick hela cykeln sönder inte bara navet...
Ok, men varför skulle skivan vara en så viktig del att hela navet skulle gå sönder om man tar bort den. Och om man då tar bort skivan får man väl sätta dit något annat istället som gör så navet inte går sönder. Och går inte det så kan skivan lika gärna sitta kvar. De är ju bara å titta på navet å se hur det är byggt.

Eller så missförstår jag din ironi bara :P

Ta Bort FramBroms
heheh, skruva bara loss dom där 6 eller sju torxskruven droppa på en droppe locktite på varje skruv och skruva tillbaka dom igen. Det händer absolut ingenting med det övriga navet när du skruvat loss skivan det enda är att du inte har någon frambromsb längre ;)

Ta Bort FramBroms
HAHAHAAH det händer inte någonting med navet eller hjulet för att du tar bort skivan :p

stjärnmejsel ska det vara till min skiva

Ta Bort FramBroms
exakt som leffe säger, SLÄGGA! nä men om det är ninat skaffa ett sånt verktyg bara annars gå till biltema och köp torxnyckel

Ta Bort FramBroms
ta bort bromshandtaget, skruva först ut vajern ur det! sen tardu bort framdäcket och tar av skivan, sen tar du bort bromsoket och vajern och voila så e den borta, inga problem !

bromshandtag- insexnyckel
vajern skruvar man från handtaget
bromsoket - torks nyckel och insexa för att ta loss vajern
skivan - insexa

Snödjup

Tillbaka
Topp