Ta med skidor på British Airways flight

busmissen

Medlem
Ngn som har erfarenhet av att ha med skidorna när man flyger med B.A?

Flyger till Vancouver 1 Jan och man får tydligen ha med 2 bagage, där skidor räknas som ett bagage.
Så jag tänkte jag trycker ner två par skidor i ett fodral och sen den vanliga väskan. Tror ni det går?

Borde fungera har haft två par skidor i fodralet med flera andra bolag dock inte med B.A. Kolla bara upp om dom har ngn max vikt på bagaet oh om sidfodral räknas till den totala vikten. Vissa bolag tar skidorna som speciall bagage och då finns ingen max vikt Bäst är dock att ringa och fråga

Funkar fint!

Jag flög till vancouver förra hösten och hade en väska med skidor (och en jäkla massa kläder instoppade) sedan en grön militärväska dabai! 32kg/st får dom väga hos BA... men damerna är väldigt snälla och när jag tog hem en extra skidväska checkade dom in det som golfutrustning och sparade fattiga mig 1000sek respekt!

//

Jag har samma frågor om New Zealand Airways!

Om ni har erfarenheter av att flyga med 2 par plank i ett skidfodral med andra bolag så posta gärna det också. Kan vara bra att veta!

Nejdå.. vi hade två par skidor (i ett fodral) med över från vancouver (BA). Det går fint! Det finns ju speciella regler för "sportutrustning", men om man har en sådan där fet dakine-väska som tar tre par och Xkg saker så är det bara och köra! Bara håll er till 32kg väskan

//

Det fungerade bra för mig och min pojkvän när vi flög över till Vancouver med BA. Egentligen får man inte ha med två skidor i samma "pice". Om du ler och ser snäll ut, fixar sig det mesta!

Tillbaka
Topp