Ta sig till St Anton

OlaMelin

Aktiv medlem
Ta sig till St Anton
Hur tar man sig enklast, smartast och billigast till St Anton?
Perioden det gäller är mellan den 5/3-14/3

Har kollat och ringt och kommit fram till följande:
Tåg - Köpenhamn-St Anton (nattåg) med byte i Munchen och Innsbruck. Någon som gjort detta? Krångligt med packning osv? 1½ dags resa.
Flyg - Mellanlandar i Wien och sedan byta plan till Innsbruck . Tåg vidare till St Anton.
Buss - Tyvärr inga bussbolag som ska köra ner under den tiden jag måste vara där.
Bil - Lagt ut en förfrågan på bilkollektivet men om ni är sugna på att åka ner med såhär kort varsel så styr vi upp något.

Endast svar från de som tagit sig ner på Alperna på något av ovannämnda sätt.

Det brinner i knutarna så jag hoppas på bra svar. Tack!

Ta sig till St Anton
En polare åkte tur o retur till st anton för två veckor sedan med tåg kostade runt tusen kronor t o r och tog ca 17-18 tim enkel resa.
Verkade funka fin fint.

Ta sig till St Anton
åkte tåg ner och hem förra säsongen. med byte i hamburg och zurich. grymt bökigt om du ska säsonga och har mycket packning. men med en veckas packning lär det vara lungt.
det fina med tåg är att det blir lite roadtrip-känsla över det hela och att man kan läska till på tåget!

trevlig resa!

Ta sig till St Anton
Peter_K sa:
Flyg till Zürich istället, det är mycket närmare till St Anton därifrån jämfört med Wien.
Tack så mycket! Glömde helt bort Schweiz. Dessutom billigare än om man hade åkt Köpenhamn-Wien-Innsbruck.

Vad kostar sen tågoet? 200-300:-?

Ta sig till St Anton
Direktflyg till Salzburg och sedan tåg borde vara billigt. Iaf billigaste alternativet sist jag åkte till Innsbruck

Ta sig till St Anton
shonten sa:
Direktflyg till Salzburg och sedan tåg borde vara billigt. Iaf billigaste alternativet sist jag åkte till Innsbruck
Ja, fast frågan är vilka som flyger direktflyg till Salzburg? Har sökt runt och inte hittat något användbart under den tiden som resan gäller.

Tillbaka
Topp