Ta sig till Val D'Isère före säsongen

Palledaman

Ny medlem
Tjenare!

Nu är det så att jag har fått jobb i Val D'Isère och ska åka ner dit 14 nov. Problemet är att det går ju inga skidbussar eller något från flygplatserna. Smidigast vore att flyga till Geneve och sen ta buss där ifrån men det går bara taxi = förbaskat dyrt!

Någon som har nått tips på hur jag ska ta mig ner?

hej

förra säsongen hade vi samma problem så vi åkte tåg upp.
var inte så dyrt men var tvungen att byta tåg flera gånger, du tar dig inte hela vägen upp till val utan måste ta taxi sista biten upp.. tror tåget tog oss till Bourg St Mourice

Mvh / Adrian

Mm, har kommit så långt nu så att jag har sett ut flyg till Geneve, sen tåg till Bourg st Maurice som du säger.

Det är taxi som gäller sista biten alltså? Jaja, bättre det än hela vägen från Geneve!

Hej!

Vi är två tjejer som ska ta oss från Geneve till Val D'Isère på söndag. Hur mycket kostade det att ta sig den biten med tåg, buss osv? Var det krångligt att byta tåg eller var det smidigt att ta sig fram? Kunde man betala med kort eller bör man byta till franc för att betala buss och tågresorna?

Uppskattar all hjälp!!

/Rebecca

tjabba!

syrran + 3 (kanske 2) behöver boende i början på december (från 5e), är det någon här som kan hjälpa dessa små flickor?

om ni vet något, de har inga höga krav på boende, så hojta till SÅ FORT NI KAN, all hjälp uppskattas!

piiiiiiz aout alla säsongare där nere! ;)

RebeccaHylander sa:
Hej!

Vi är två tjejer som ska ta oss från Geneve till Val D'Isère på söndag. Hur mycket kostade det att ta sig den biten med tåg, buss osv? Var det krångligt att byta tåg eller var det smidigt att ta sig fram? Kunde man betala med kort eller bör man byta till franc för att betala buss och tågresorna?

Uppskattar all hjälp!!

/Rebecca
Jag kan hjälpa dig med informationen att Frankrike införde euro (den europeiska valutan du vet, googla om du inte känner till det) 1/1 2002 så franc är jag tveksam till att du kan betala buss- och tågresor med.

Tillagt: Var Geneve ligger känner jag till. Eftersom franc nämndes syftade jag på eventuellt byte i Frankrike, om man inte åker direkt från Schweiz.

Senast ändrad:
Course sa:
RebeccaHylander sa:
Hej!

Uppskattar all hjälp!!

/Rebecca
Jag kan hjälpa dig med informationen att Frankrike införde euro (den europeiska valutan du vet, googla om du inte känner till det) 1/1 2002 så franc är jag tveksam till att du kan betala buss- och tågresor med.
Nu är det dock dina geografikunskaper som inte räcker till. Genève ligger i Schweiz, som inte har Euro utan Schweizisk franc.

Rebeccas fråga får dock någon annan svara på.

Gjorde som Adrian tillslut, buss till Bourg och buss resten. Nu går det som sagt direktbussar från Geneve, tar 3-4h något kostar 65 E, smidigt! Bussen från Bourg tog bara cash men Geneve-Val kan man boka online så då funkar ju kort!

Tillbaka
Topp