Ta snabba bilder

Ta snabba bilder
Med blixt kan man väl välja 1/200 som kortast på de flesta kameror vad jag vet, då brukar åtminstone motivet frysas, däremot kan det som inte blir träffat av blixten bli oskarpt.

Annars får du väl testa att köpa en extern blixt och se om du kan välja kortare slutartid

Ta snabba bilder
hahaha :)
Vad har du för kamera pojk?
brukar vara slutartiden, men om du inte har systemkamera vet jag fan inte ;)

Ta snabba bilder
När man fotar med blixt spelar slutaren ingen större roll.. de är styrkan och brinntiden på bilxten som avgör hur bra du "fryser" motivet..

Ska du fota utan blixt får du vrida upp iso talet samt öppna bländaren max för att få in så mkt ljus som möjligt, vilket gör att du kan ha kortare slutartid utan att bilden blir svart.

Ta snabba bilder
precis som nomme sa! hög bländare (lågt bländar tal) och högt ISOtal, nackdelen med hög iso är att det blir brusiga bilder. du kan även pannorera, dvs följa med objektet med kameran.

Ta snabba bilder
Som Bjorsberg sa, pannorera, följ motivet med kameran så det blir skarpt och allt runt omkring istället blir lite suddigt. Ger skön fartkänsla.

Ta snabba bilder
JockeSki sa:
Som Bjorsberg sa, pannorera, följ motivet med kameran så det blir skarpt och allt runt omkring istället blir lite suddigt. Ger skön fartkänsla.
Det där har jag försökt med men problemet är ju att man inte ser i sökaren var i bild motivet är då slutaren är öppen..

Tillbaka
Topp