Tåg/buss München-Engelberg

warg

Medlem
Tja!

Håller på att undersöka billigaste flyg+transfer till Engelberg.

Eftersom vi bor Nkpg och det finns direktflyg därifrån (ca 1800 ToR) till München är det ett bra flygalt. för oss. Frågan är hur krångligt det är att ta sig vidare från München till Engelberg? Någon som känner till tåg-/bussalternativ därifrån, restid och priser?

Mvh
/pär

Tja

Jag har faktiskt åkt exakt den andra vägen en gång. Gå in på sbb.ch så löser det sig. När jag åkte tog det kring 7 timmar har jag för mig. Byte i Luzern och Zurich. Klart att två byten aldrig är roligt men det funkade bra ändå tycker jag. Kostade kring 750 kronor enkel väg när jag åkte. Finns säkert billigare biljetter. Lycka till

Tack,
Kollade sbb.ch och ToR kostar ca 1825 SEK pp, ganska dyrt... Resan tar 7,5h+. Eftersom vi är 4 borde hyrbil kunna bli billigare. Några fler alternativ?
/Pär

Hej! Bor i München och vill bara påpeka att det dels kostar 10€ att ta sig från flygplatsen till haubtbahnhof och att det tar en timme. München är inte riktigt bästa flygplatsen om man inte typ ska till badgastein. Dit är det 3 timmar och 20€ tågresa. Kolla www.db.de de har specialerbjudande till österrike för tillfället

//Johan

Jaha det var så dyrt nu. Mmm jag vet inte om det finns något riktigt bättre alternativ än tåg till engelberg. Håller med tidigare också att från flygplatsen in till hauptbahnof tar väldigt lång tid. Vet att många München-bor åker till Badgastein för att det är billigare och att det är lite bättre vägar dit

Hejsan, finns det ingen møjlighet att ta er ner till Gøteborg å flyga från Säve? Jag bokade precis flyg med Berlin Tegel som flyger från Gbg-Zurich, med stopp i Berlin några timmar. Biljetten kostade 1100. Så tar man ju bara tåg från Zurich till Engelberg:) Mvh Sara

Kolla swissair till zürich. Brukar ligga under 2000kr t o r.
Det är det smidigaste alternativet att ta. München är bra när man ska till Österrike inte när man ska till Schweiz.

Gå in på flygcentrum.se o kolla... bra priser.

lycka till

Låter inte helt smidigt med transfer München-Engelberg (ganska dyrt och lång resa) så vi kollar på andra flygrutter istället. Blir troligtvis Swissair Arlanda-Zürich (1200 SEK ToR), sedan tåg Zurich Engelberg (78 CHF ToR). Någon som vet om det går att få tag på taxi Zurich-Engelberg för 4 pers under 160 CHF?
/P

ta hyrbil...ni är ju säkert nagra som delar pa priset... och om ni inte är längre än en vecka gar det ju alltid att fa bra pris... och da kan ni ju aka nagon dag till nagot annat system som plus...

kolla pa muc airports hemsida sa har du lista pa firmorna..

se till att ni far vinterdäck (lite osäker pa hur firmorna hanterar det där efter det blev vinterdäcksplikt här...förr fikcm mnan beställa och betala extra) ... vissa störda firmor garanterar inte kombi typ har klasser som blandar sedan och kombi...kolla att ni har en firma som garanterar kombi om ni behöver det...

tänk pa att du behöver autobahnvignette i schweiz typ strax under 27 euro... och en 10-dagarsvignette för österrike för typ 8 euro om ni kör pa österrikisk motorväg...exemelvis om ni kör via bregenz/lindau-pfändertunnel...

Tillbaka
Topp