Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men det blir väl ungefär samma sak fast man landar på tailen istället för nosen? kanske inte på skate, men på en snowboard? det är bara vad jag får för migLipslide är ju att man hoppar över railet/boxen med tailen och landar på nosen
Willze sa:Jo, men det blir väl ungefär samma sak fast man landar på tailen istället för nosen? kanske inte på skate, men på en snowboard? det är bara vad jag får för migLipslide är ju att man hoppar över railet/boxen med tailen och landar på nosen
Fast såhär skrev duWillze sa:En tailslide är ungefär som en lipslide fast du bara lägger upp tailen.
Fast det blir väl att om man åker med tårna mot railet och slänger upp tailen utan att slänga nosen över railet så är det tailslide, slänger man nosen över railet blir det bluntpatrikeric sa:det är väl rätt så han menar? man kommer med tårna mot railet och lägger upp tailen å slidar ner? en tailslide? kan också va en lipslide.. snurrigt de där på snowboard
hmm, bra fråga duu :DWillze sa:Haha, vart lite konstigt beskrivet men måste en lipslide vara på nosen? Och isåfall vad är en noseblunt på snowboard? :S
Så grejen med en blunt är att man ska både över railet med nosen och sen pressa upp den? Fan va förvirrad jag blev nu :Phttp://www.mademan.com/mm/10-snowboard-rail-tricks.html sa:Tail Slide. A tail slide is slightly more difficult than the previous two tricks, but it looks cool when you pull it off. To perform a tail slide you get perpendicular to the rail like in a board slide, but instead of positioning yourself so the rail is between your feet you have the tail of your snowboard on the rail.
Nose Slide. A nose slide is very similar to another one of these 10 snowboard rail tricks. Yes, you guessed it, it is much like a tail slide. Instead of having the tail of your snowboard on the rail, you have the nose of your snowboard on the rail.
Blunt Slide. A blunt slide is similar to a tail slide. In a tail slide your snowboard is kept flat while it is perpendicular to the rail. To perform a blunt slide you lift the nose of your board in the air while performing a tail slide. This is one of the cooler looking of the 10 snowboard rail tricks.
Nose Blunt. A nose blunt is a variation of the nose slide. Instead of lifting the nose of the snowboard in the air, you lift the tail in the air. As you can tell, many of the 10 snowboard rail tricks are variations of one another, adding in new elements of an old trick to create a new one.
beroende på vilket trick du kör jaThomsson sa:Gör sOm jag och kör bara
Men FS och BS på snowboard är väl så här?: FS när man kommer med magen mot railen.
FS när man kommer med ryggen emot railen.
Vänder dom på BS/FS när det blir tailslide/noseslides också?Coldis sa:http://snowboarding.transworld.net/files/2010/11/salomon_jedanderson.jpg
Samtidigt skulle det ju kunna vara en bs tail om man tänker såhär:
Det första är jag med på, med bs -> bs boardslide och landa på tailen = bs blunt,Coldis sa:Om man kommer upp BS och gör som en bs boardslide fast även där lockar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag kalla det för bs blunt och samma sak om det är fs, då blir det som willze sa.
Alltså att man glider upp fs och gör en fs lip och landar på bakfoten och håller den så, det skulle jag ta som en fs tail,
+1Coldis sa:Jag tänker också som willze. Om man säger att man är regular och kommer BS mot en rail, sen smiskar man upp en bs lip och landar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag säga bs tail.
Om man kommer upp BS och gör som en bs boardslide fast även där lockar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag kalla det för bs blunt och samma sak om det är fs, då blir det som willze sa.
Alltså att man glider upp fs och gör en fs lip och landar på bakfoten och håller den så, det skulle jag ta som en fs tail, och om man gör en fs board fast landar (och helst pressar till lite) som på bilden ovan, då skulle jag kalla det för fs blunt.
quota det som får dig att tro att bs lip skulle vara omöjligt i det jag skrev, för jag hittar då fan inget detColdis sa:precis. en fs är allt med magen mot railet och bs är alltid med ryggen.
om det skulle vara som du hävdade linder, då skulle en bs lip var omöjligt vilket det inte är. det är bara att man åker bs och slänger över tailen och glider som en fs board.
linder sa:lip betyder ju att du slänger över brädan/tailen över railet och landar på nosen alltså beror fs / bs bara på vilken ansats du har mot railet och inte vilket håll du snurrar åt...
tänkte mest på detta... ansatsen spelar roll, det är det som är skillnaden på en fs board och en bs liplinder sa:i en FS boardslide spelar inte ansatsen någon roll då ska du ha magen uppåt och ryggen nedåt.
det är det jag menar. om man gör en bs lip och landar på tailen så finns det folk som kallar det för bs tail. en lip har inget med vart du glider på brädan att göra egentligen, det är bara själva akten att du går över railet innan du landar.linder sa:det enda felet jag tar på mig att jag haft är att jag trott att lip måste vara på nosen men den kan även vara på mitten som en boardslide, däremot antar jag att den inte kan bli från tailen eftersom den måste över featuren för att kunna räknas som lip, om man nu inte räknar med snurrar på railet tex 270 lip?
det skulle man kunna säga... fast samtidigt säger man ju fs blunt om man åker upp fs och gör en fs board fast står på bakbenet även om den inte är pressad, haha. det blir lite av ett eget judgement call... då blir det ju som en skateboard bluntslide på en rail som ju inte ser ut som en bluntslide på en ledge. att man går över till andra sidan av railen och glider som en bs tailslide fast man kom upp fs. såhär:Willze sa:Okej, så långt jag fattar så är skillnaden mellan noseblunt och lipslide att man alltid pressar på tailen/nosen, så att man håller upp den andra änden i vädret.
Så likadant som en 50/50 såklart inte är en nosepress om man inte pressar, så är en lipslide på nosen inte en noseblunt om man inte pressar?
jo, det gör man ju. man har passerat över featuren lika mycket som om man skulle landa mitt mellan bindningarna, bara att det skiljer 20-ish centimeter på vart man landar på brädan.linder sa:Fast landar man på tailen i en bs lip så har den ju inte passerat över featuren? :/
Fan va wierd allt verkar va :P Kan det inte bara börja snöa så man kan få åka istället ;D
Precis, detta är då en bs tailslide!linder sa:Fast landar man på tailen i en bs lip så har den ju inte passerat över featuren? :/
Fan va wierd allt verkar va :P Kan det inte bara börja snöa så man kan få åka istället ;D