Tält i Åre?

Danny_Ramone

Ny medlem
Tält i Åre?
Yo masse o Pos!

Nästa helg kommer jag åka upp till Åre för att hänga där en vecka under äventyrsefstivalen och köra en massa longboard nedför Ullådalen, ah yaya :)..

Jag undrar iaf om det finns något soft tältställe? Jag har bestämt mig för att tälta eftersom jag ska ut på andra resor skate/surf senare i sommar och behöver pengarna till det. Så min fråga är om om någon Årelocal eller någon annan som är bekant med åre vet om något skönt ställe där man kan slå ner sina tältpinnar i lugn och ro..

Hjälp en svennebanan, en illegal alien och 2 sydafrikanska bröder i nöd :)

Fred och kärlek

Tält i Åre?
mitt på torget?, ne men det finns några stugor ovanför kabinbanan. Ligger centralt men ändå inte med tanke på att skog döljer placet. Vid dom stugorna kan du tälta dom är ändå inte uthyrda så ofta eller?

Senast ändrad:
Tält i Åre?
Ahh det hade ju varit helt okej läge med tanke på att då kan man bara rulla ur tältet krypa i skinstället och ställa sig på brädan och åka ner till torget till det dagligla ridersmeeting innan träningen :)

Några plan B alternativ?

Tält i Åre?
haha nej ingen lägenhet.. Sen så måste jag spara pengarna till roadtrippen ner till swizzz :) komer svänga förbi på mycket nöjen påvägen ner haha ;) yea jag baltic, dusty och liam är väll i behov av boende om jag förstod läget rätt då vi åkte flygbuss tillsamans sist.

Mer alternativ?

Tält i Åre?
aa, stämmer =) hoppas dock dom bor i vår stuga så blir det lite billigare för oss :P hihi

swizz... inte långt kvar.. blir galet galet galet nice!

Tält i Åre?
Några mer tips, hur ser det ut längs Årestrand nu föressten? Blev alla smultronställen förstörda av holiday in eller kan man hitta sköna ställen att slå upp tältet där också?

Tält i Åre?
mitt tips är:
det stora ytan där den gamla campingen var, alltså utanför hollidayclub... klockrent ställe att tälta på.

Tält i Åre?
finns ett stort kraterhål mitt på torget, du kan ju höra me byggarbetarna om du kan låna lite plats och slå upp tältet där.. =)

Tält i Åre?
Tyvärr, dom 2 sista fria kvadratmetrarna som finns i Åre gick åt förra veckan. Där ska Tomas Wassberg bygga ett 6 våningshus i äkta guld med kombinerad spa- och höghöjdsträningsanläggning. Kratern på torget är iof ett hett tips. Speciellt om man gillar att bli väckt av att man blir ingjuten i ett betongfundament... :)

Närå, Åre strand måste ju funka perfekt. Kör på det.

Tält i Åre?
de finns väll ingen yta på åre strand... inge gräs i alla fall.. där är de ju skate/cykel område nu och sen är de massvis med hus.. men det kanske finns någon liten spot där.. jalla jalla.. annars e de bara å smecka up ett telt vid......

Tillbaka
Topp