Tankar kring Bataleon

roedskaegg

Ny medlem
Tankar kring Bataleon
Heej

Åkte förra året på en kompis Allian Rocker, vilket var jävligt kul. Letar därför efter ngt snarlikt till i år och fastnade snabbt för Bataleon. Jag är inte särskilt insatt i snowboardvärlden och behöver lite hjälp med att plocka ut passande bindningar och är nyfiken på att höra era synpunkter och få lite vägledning..

Den brädan som är mest intressant just nu är

http://www.bataleon.com/boards_1314_funkink

Jag är 175 cm lång, 65 kg, 41-42 i skor beroende på märke.

Åker mycket all-round och gillar mjuka brädor.
Jag har åkt en del (medelgod åkare) och tror en 154 skulle passa bra. Jag skulle kunna tänka mig en kortare men 154 känns som en bra kompromiss då jag vill vänja mig med lite längre bräda. Märkte även att allian-brädan blev lite fladdrig ju snabbare jag åkte. För att inte åkt så mycket har jag ändå en ganska aggresiv åkstil.

Tycker även att det verkar vara ett väldigt bra pris på Bataleon-brädan.

Vad tror ni om brädan och vilka bindningar bör jag välja till?

Tankar kring Bataleon
Jag har en Bataleon Whatever med Union DLX bindningar (nu också en Airobic som jag kör samma bindning med).

Köpte bindningarna tillsammans med första brädan just för att budgeten inte var så hög, så det är ju inte de bästa bindningarna. Men jag tycker ändå de duger, har inte svikit än och de är väl ändå inne på tredje året nu.

Tankar kring Bataleon
Nice! Tack för lite snabba bra svar. Jag har nu beställt fun.kinken med DLX-bindningarna. Tror det kommer funka skitbra. Är min första riktiga bräda, känns som att jag kommer slippa bli lack för att jag står med skitgrejer i backen sen iaf :)

Tankar kring Bataleon
Haha en minut för sen med inlägget :P

Fast du kan ju alltid skicka tillbaka bindingarna eller avbeställa de bara...

Tankar kring Bataleon
Doughboy sa:
Hur är det möjligt att man kan köpa snowboardbindningar på cdon.com. :mad:
Hahaha, det tänkte jag också när jag såg det i höstas :D Dom har ju hur mycket blandad skit som helst :D

Angående längden, jag är 178 och gillar 154 på mina bataleon brädor! har 153 på disastern och skulle kunna tänka mig gå ner 2 cm till nästa enbart för railsen men som allround så är 153/154 sjukt bra för våran längd/vikt! Du kommer inte bli besviken :)

Tankar kring Bataleon
linder sa:
Doughboy sa:
Hur är det möjligt att man kan köpa snowboardbindningar på cdon.com. :mad:
Hahaha, det tänkte jag också när jag såg det i höstas :D Dom har ju hur mycket blandad skit som helst :D

Angående längden, jag är 178 och gillar 154 på mina bataleon brädor! har 153 på disastern och skulle kunna tänka mig gå ner 2 cm till nästa enbart för railsen men som allround så är 153/154 sjukt bra för våran längd/vikt! Du kommer inte bli besviken :)
Grymt! Fan va skönt att höra. Är såå pepp på att testa grejerna nu alltså :)

Tankar kring Bataleon
Bara jag som inte tycker om Bataleon? hade en Evil Twin men tyckte den bara tappa grepp och var för hård för att leka med så vart bara en dålig mix?

Tillbaka
Topp