roedskaegg
Ny medlem
Tankar kring Bataleon
Heej
Åkte förra året på en kompis Allian Rocker, vilket var jävligt kul. Letar därför efter ngt snarlikt till i år och fastnade snabbt för Bataleon. Jag är inte särskilt insatt i snowboardvärlden och behöver lite hjälp med att plocka ut passande bindningar och är nyfiken på att höra era synpunkter och få lite vägledning..
Den brädan som är mest intressant just nu är
http://www.bataleon.com/boards_1314_funkink
Jag är 175 cm lång, 65 kg, 41-42 i skor beroende på märke.
Åker mycket all-round och gillar mjuka brädor.
Jag har åkt en del (medelgod åkare) och tror en 154 skulle passa bra. Jag skulle kunna tänka mig en kortare men 154 känns som en bra kompromiss då jag vill vänja mig med lite längre bräda. Märkte även att allian-brädan blev lite fladdrig ju snabbare jag åkte. För att inte åkt så mycket har jag ändå en ganska aggresiv åkstil.
Tycker även att det verkar vara ett väldigt bra pris på Bataleon-brädan.
Vad tror ni om brädan och vilka bindningar bör jag välja till?
Åkte förra året på en kompis Allian Rocker, vilket var jävligt kul. Letar därför efter ngt snarlikt till i år och fastnade snabbt för Bataleon. Jag är inte särskilt insatt i snowboardvärlden och behöver lite hjälp med att plocka ut passande bindningar och är nyfiken på att höra era synpunkter och få lite vägledning..
Den brädan som är mest intressant just nu är
http://www.bataleon.com/boards_1314_funkink
Jag är 175 cm lång, 65 kg, 41-42 i skor beroende på märke.
Åker mycket all-round och gillar mjuka brädor.
Jag har åkt en del (medelgod åkare) och tror en 154 skulle passa bra. Jag skulle kunna tänka mig en kortare men 154 känns som en bra kompromiss då jag vill vänja mig med lite längre bräda. Märkte även att allian-brädan blev lite fladdrig ju snabbare jag åkte. För att inte åkt så mycket har jag ändå en ganska aggresiv åkstil.
Tycker även att det verkar vara ett väldigt bra pris på Bataleon-brädan.
Vad tror ni om brädan och vilka bindningar bör jag välja till?