Tankar om X-games 2006 superpipe.

hmm.. mycke snack? enda man kan klaga på skulle väll va kommentatorerna

enda jag kan säga är att jag vill ha mer stil o definitivt mer cred till åkarna som kör switch, tanner kör ju i princip samma åk som jon vann med för 4a år sedan =(

här e åk från dom 6 bästa åkarna tror jag!
tryck på "se filmklipp" =) varsågoda !

http://www.skifilm.no/nyhet.php?vis=113#

Senast ändrad:
JWester sa:
Jag skulle väldigt gärna se någon av er här på freeride ta back to back flairs, och back to back 900s, till en
10, i en pipe tillräckligt hård för att åka skridskor i. det är väldigt lätt att sitta framför datorn och gnälla, en
del av oss (t.ex Jon) försöker istället åka skidor. Tanner körde ruggigt bra igår och förtjänade segern, hans
sista åk var helt felfritt, Laurent körde bra men enbart första 4 hittarna, sen tappade han fart och gjorde
riktigt rackligt ifrån sig på sista hiten.
det var inga större jättefel på domarna, förutom att stil och flow i åket helt dömdes bort till fördel för stora
trick högt över kanten utan grabs och med halvkassa landningar. Jon skulle placerats bättre än han gjorde,
andreas fötjänade någon plats högre dock inte podium med sitt åk.
tycker att Du Jockeski och ni andra som sitter o whinar över kasst Xgames, och att Tanner inte borde få ha
solglasögon på tv, och att jon kör som en kärring, ta o lär er åka skidor istället för att sitta framför datorn,
och försök själva att imponera ett gäng gnälliga kids på en skidcommunity.
J
sjukt bra skrivet. vill bara tillägga att simon dumont och tanner hall e helt sjukt grymma. tappar aldrig höjden. däremot favre som knappt kom över kanten på dom två sista hittarna. och om ni tycker att x-games e kasst. träna upp er och förändra det.

wester har talat! säger som han!!!!! å ni jävla wibbers sitter å bög posar i camen hemma å svullar i er chips å skriver att ni kan sw 1260 mute å trakkar på dom som faktist kan sw 1260 mute!!!! JÄVLA wibbers!!

Åk bättre själv då, är det den bästa kommentaren Ni kan komma med?
Alla har väl rätt till sin egen åsikt, eller är det en diktatur vi lever i där Jacob Wester bestämmer vad som är rätt och fel?

Och det passar för alla att säga det nu. När jag sade det efter Winter Jam så blev jag så trackad men när Wester säger det så är han gud ;)

//H

Jo men varför gnäller alla på Winter JAm då?? Samma sak där ju! Alla som gör det bättre än dom som var med där åk själv då eller hur??

P_to_da_G sa:
wester har talat! säger som han!!!!! å ni jävla wibbers sitter å bög posar i camen hemma å svullar i er chips å skriver att ni kan sw 1260 mute å trakkar på dom som faktist kan sw 1260 mute!!!! JÄVLA wibbers!!
Det var det dummast jag har läst på länge, klart man måste kunna klaga på saker som man inte kan göra bättre själv. Om du exempelvis kollar på fotboll och nån spelare inte håller den klass du har förväntat dig är det klart att du klagar. Givetvis kan man kan göra samma sak inom skidåkning. Och Hasse har en poäng där;)

dommar sporter är det värsta som finns. där får åkarna poäng bara för dem har ett känt namn, därmed är det svårt för en som inte tävlar så ofta att kunna få bra placeringar.

Snälla nån, alla får väl tycka vad de vill, elller? Är det inte det som är det finurliga med vårt land Sverige, att alla har rätt till sin egen åsikt, eller?

Därför går jag helt emot fraser som, gör det bättre själv då. Ehhh, va? Grabbarna som är med i X-games, WJ, JOI etc. är där utav en anledning, att de är de bästa i sin sport. Jag kan inte dra ett pipeåk som varken Jon eller Tanner, men betyder de dock att jag inte får jämföra deras båda åk och tycka att det ena var bättre än det andra? Eller att jag inte får tycka att det är lite lamt att Tanner har solbrillor på sig, klockan 9 på kvällen, för att jag inte kan köra som han i pipen, ehhh, det här börjar låta som gamla Sovjetunionen.

Alla bedömningssporter kommer alltid att lida av detta, att alla tycker olika. Vad ska premieras, ett lättare trick med perfekt landning eller ett svårare trick med lite sämre landning. Se bara på konståkning i OS, skandalerna där går ju knappt att räkna på två händer.

Hahaha! Hasse där satt den!
Efter att Jacob skrivit någon rad ändrar alla åsikt och Jacob är gud.

Senast ändrad:
Hasse: Vad menar du? Du kan väl inte påstå att Wester har rätt? Tycker du som honom så tycker jag synd om dig. Självklart kan inte jag åka pipe som honom eller jon eller tanner men jag kan ändå ha en åsikt och tycka en prestation är sämre en en annan.

Jag skulle ALDRIG få för mig att ändra mig efter att Wester eller nån annan sagt sitt. Jag skiter helt enkelt i vad andra tänker och kör mitt eget race.

Låt mig citera min gode vän Lima-ko: "Bara döda fiskar flyter med strömmen"

Nej men det är så kul att se att folk klankar ner på mig när jag skrev mitt inlägg om Winter Jam men här hyllar dom Wester och vi har båda skrivit samma sak typ. Alla som klagar på att dom gjorde 1080 på Winter Jam påstår att dom hade varit bättre själv men dom fick ju inte köra. Klart alla skall ha en egen åsikt om allt. Men jag säger ju fortfarande att den som klagar på Jon, Wester m.m kan dom köra bättre själv. Men du måste fortfarande få uttrycka din åsikt om tex glasögonen, domarna, åkarna. Men att klanka ner på att dom tex gör en 1080 i winter jam så tycker jag faktiskt att dom kan bevis att dom kan göra det bättre. Att sen folk tycker att tex Tanner är världens bästa åkare är ju underligt då man ser han åka offpist så ser det sjukt fult ut.

Har inte sagt att du har ändrat dig. Menar mest junisarna här inne.

Detta är en diskussion som vi sett så mångar gånger och som det inte finns något slut på.

Det ända jag vill göra klart är: Kommentarer som "Åk bättre själv då!" är helt meningslösa. Om jag klagar på något så säger jag inte att jag kan göra det bättre, bara att jag inte gillade vad jag såg och att jag tyckte något va dåligt i jämförelse med något annat proffs.

Winer Jam var jag tyvärr inte på men vad jag hört om det så verkar kritiken befogad. 1080 är ett gammalt trick som inte borde ge några poäng alls. Jag är så sjukt trött på spin-to-win-tävlingar. Jag tycker känsla & style borde premieras högre. Hellre en stor 720 med snygg grab och bra häng än en fladdrig 1080.

Men, men... denna diskussion finns det inget slut på. Jag orkar inte argumentera mer.

Fy fan va jag inte håller med. X-games är ju iaf tredje bästa tävlingen i världen. Mycket intressant att se.

För er som undrar visar eurosport delar ur x-games på morgnarna runt 9 snåret. såg bordercross samt brädåkarnas superpipe i helgen, väntar nu in skidåkarna också.. :)

Det har skett i år igen, Tanner surfar in på ett bananskal och vinner pipen med ett riktigt tråkigt åk. Är det någon som vet vad Tanner gör med domarna?

Tillbaka
Topp