Tar tech-pjäxor skada av vanlig alpinbindning?

patrikt

Medlem
Funderar på att köpa ett par Lange XT3 för att kunna åka med techbindning (Dynafit) men undrar om jag kan åka med dessa tech-pjäxor även i i gamla skidor med "vanlig" alpinbindning (marker duke)?
Eller tar tech-nosen/hålen skada av att åka i vanlig bindning?

Har läst här men inte hittat svaret:

Inga problem. Dubbelkolla bara att den vanliga bindningen fixar sulan på pjäxorna. Langen har väl gripwalk och det fixar Duken.

Mina Solomon qst pro passar i mina alpinbindningar, men det jag märkt är att den brutit bort små flisor från hälen på pjäxan. Sen är jag även orolig att den inte löser ut vid rätt inställt DIN-värde då de sitter ganska tight och har gummisula.

Mina Solomon qst pro passar i mina alpinbindningar, men det jag märkt är att den brutit bort små flisor från hälen på pjäxan. Sen är jag även orolig att den inte löser ut vid rätt inställt DIN-värde då de sitter ganska tight och har gummisula.
Är din bindning rätt justerad i längd?

Gäller ju att man har pjäxor och bindningar som är kompatibla (samma ISO-norm). Annars kan det mycket väl verka som att det passa men inte alls säkert att det löser ut som det ska. Kan säkert även påverka slitaget.

Funderar på att köpa ett par Lange XT3 för att kunna åka med techbindning (Dynafit) men undrar om jag kan åka med dessa tech-pjäxor även i i gamla skidor med "vanlig" alpinbindning (marker duke)?
Eller tar tech-nosen/hålen skada av att åka i vanlig bindning?
Vilken exakt modell av alpinbindning gäller det?

Snödjup

Tillbaka
Topp