Taskig tajming

Taskig tajming
Hehe, taskigt.

Under en kompis första dag i pisten så åke han över ett hopp, lättade knappt, men landade med rakt ben.
Lårbenet som landade bredvid knäskålen, vi fixade skoter upp till stugan, och så ähmtade hans mamma oss. (Hon körde 7 mil på ganska små vägar på 40 minuter.) På sjukhuset så röntgade dom knät. Senare samma dag höll dom upp lpåten och sa dom "Här ser du bitarna som har lossnat". Men vi vet inte vart dom kommer ifrån...

Så nu avvaktar dom operation, han går på kryckor.

Taskig tajming
Du, välkommen in i klubben. Själv hoppa man i väsjöbacken å bröt armen för typ 2-3 veckor sen. Jag satt å höll armen på plats i cirka 25-30 min innan ambulansen kom. När dom kom fick jag lustgas i truten å somna sen vaknade jag på astrid lindgren. Fick sova på sjukhuset, sen 7 på morron sa dom att dom skulle söva mej å sen sätta typ bena på rätt plats och sätta in en spik typ. sen vaknade jag vid 10-11 tiden å kom hem vid 5 tiden nästa dag.

Men va dåligt att du får åka igen v. 11. Jag får inte åka förrns v 16 å du bröt den 3 veckor efter mej. "risken är för stor att den går av igen". ÅT HELVETE MED DEN DOKTORN =((((

HA DE! /Jonte

Taskig tajming
haha det är sånt som händer. jag bröt armen på 2 ställen i sommras när vi var ute och skata. så jag tog brädan och skata hem dom 2 km och tog cykeln och cykla upp 5 km till akuten fick lite gips på armen sen cykla jag hem. sen en vecka senare skulle det röntagas igen då hade tok fan till doktorn gipsat fel så det hade läkt snet. så jag fick fyra skurvar i armen samt en ställning att bära i 8 veckor. Så nu har jag 4 coola ärr på armen. brukar skryta med att det är en krokodil som har bitit mig. blev ingen mer skate wake eller bad på hela sommarlovet. men bra till vintern var det och det är huvudsaken. se upp för att bryta svanskotan bara. det är värsta stället att bryta tror jag.

ha det gott

Taskig tajming
själv har man då dragit av främre korsbandet i vänster knä. gjorde de i början av december och kommer förhoppningsvis operera knät inom 1 månad. så de blir ju inge skidor i år...känns rätt jobbigt!

Taskig tajming
Mina brytningar tar iaf priset... =) Det var så att för några år sedan så var jag ute och hoppade med snowboard i ett litet hopp. Det hade snöat under natten så jag såg inte att det var is under det nyfallna snötäcket. Och då hoppade jag och halkade till i landningen så att jag fick lov att ta emot med den vänstra armen. Armen gick då rakt av och med en arm som pekade 50 grader upp i luften fick jag åka till sjukstugan för att fixa den.

När jag nu, efter 2 ½ månad tog av gipset så hann jag vara gipsfri från armen TVÅ veckor innan jag hoppade med cykel, kraschade, och bröt av armen på exakt samma ställe! Så det blev en hel vårtermin i gips för min del det =)

Taskig tajming
Nä men hej.. Mkt taskigt var faktikst oxå där me skolan fast jag åkte ju lagg. Såg ambulansen oxå. Förstår att nån skulle skada sig i det hoppet om det var bigjumped (smalljump). Jag rotera snett hela jävla tiden i de.. Fast det kan ju ha berott på mig..

Ha de fint me gipset....

/Daniel Kjörling

Taskig tajming
Får jag fråga om kraschen skedde på ishoppet i den gröna backen till "vänster"? Där kraschade jag också, blödning i skinkan... Skithopp ;)

Taskig tajming
Jag kan inte förstå att man är stolt över att skada sig och sedan skryta om det. Själv ser jag det som ett misslyckande att skada sig. Inte som en cool grej vilket många verkar tycka här och därför delar med sig av sina misslyckanden.

Jag kan tillägga att jag brutit armen när jag var mindre och jag var sur på mig själv för att jag landade på armen, därmed var större delen av den sommaren förstörd.

Men men, eftersom ni verkar tycka det är så roligt att vara skadad kan ni ju fortsätta att dela med er om era olyckor och tro att ni är häftiga.

/sebbe

Taskig tajming
Sebber: Man behöver ju inte ta sina misslyckanden helt på allvar eller... man måste ju bjuda på sig själv... =) Mina misslyckanden var iaf lite roliga i och med att jag endast hann vara fri från gips i två veckor innan jag bröt av armen på samma ställe igen.

Taskig tajming
jäpp igentligen inget att skryta över men nu när det kom upp så kan man ju passa på. Att slå sig är visserligen ett misslyckande. Men att inte slå sig är ju ett tecken på att man är feg och satsar för lite eller har en förbannad tur och aldrig slår sig. jag har oturen att alltid skada mig.det är jag ej stolt över men har man gips och skit varför inte passa på att skryta lite när man ej kan åka...

vitt guld= snö
vitt skit= gips

ha det gott

Taskig tajming
så kan det gå... Blev av med mitt gips idag, bröt foten för 6 veckor sen. Läkarna sade att jag inte skulle få åka på en månad ännu men jag tror knappast jag lyder det rådet. Det är en ren pina att sitta stilla i 6 veckor, gör inte om det...

Taskig tajming
Det verkar som att alla ni som skrivit insändare till denna rubriken har brutit nånting och tycker att ni är skithäftiga bara för att ni har fler ärr än den andra på denna sidan.
Själv har jag haft ett brutet nyckelben och en spricka i ett båtben, men inte tycker jag att jag är speciellt cool för det. Ser det snarare som ett misslyckande att jag inte satte hoppen.

Det är inte coolt att gå med chips.

tack för mig!

Taskig tajming
Tungt att ramla och slå sig alltså!!! Själv så har man gjort en hel del grova misstag i sina unga år. Jag minns det som igår då jag en dag fick för mig att hoppa på ett sånt där stort hopp i Trysil, bigjump eller något liknande. Man vågar ju verkligen ta fart när man är så liten och sprallig. Hur gammal kan jag ha varit, sjutton kanske. Nåja.. det blev som sagt allt för mycket fart, och jag är en sådan person som inte tänker på vad jag skall göra för trick innan jag svävar i luften. Det brukar resultera i en blandning av, ja.. vet inte vad. Hur som helst, landningen.. ja ja.. landningen ja.. ramla gjorde jag ju självklart och så slog jag i rumpan och det gjorde ju jätteont. Efter det ville jag inte hoppa mer på flera åk. Efter en halvtimme fick man dock modet tillbaka, och vågade mig på yttligare ett försök. Dock, med samma resultat. Och akk så ont det gjorde denna gång, värre fan än första gången.. zzz!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp