Tävlingar i Valdi?

Tävlingar i Valdi?
Kolla hemsidan: www.valdisere.com
Tror att Xbox big day out kommer i år med..
Förra året va det en skierscross tävling för bummare som va skoj..
Några små tävlingar va det i parken med.
Missa inte full moon skiing om du är där! Så kul!
Ses i Val misär!

Tävlingar i Valdi?
Det som var kul förra året var väl, Le Grand raid, vet inte om det kommer tillbaka, men det vore ju värt att hålla utkik efter, var en skidskola som höll i det, kommer fan inte ihåg vad dom hette. (dom som ligger vid snötorget)

Men iaf dom prata bara Franska å rökte brass mellan åken, ganska kul upplevelse ;)

Tävlingar i Valdi?
Det var Evolution 2 som höll i Le Grand Raid.
http://www.objectiveride.com/sitemap_grandraid.php
5 olika sidor skulle åkas i par på snabbast tid. 30 sekunder mellan varje par.

Det var skandal att dom inte gav förutsättningarna på engelska. Dom hade en föråkare som via radio berättade om var kruxen fanns i banan. Han brukade prata i 3 minuter på franska i radion och sen sa den som höll upp radion efteråt: "Take it easy on the edge". Det kan tilläggas att man an inte hade fått reka eller ens få veta om vilka sidor som skulle köras. Själv flög jag med huvudet före ut för en 5 meters klippa bredvid Tommeusen. Så där roligt om man står i störtloppsställning...

Om man säger som så så hade i alla fall inte jag den blekaste chans emot vissa av åkarna. Jävlar vad det gick.

/R

Stolt vinnare av mix-amatör-klasssen i par med niebolt.
Jaja, vi var enda startande...

Tävlingar i Valdi?
dom sa "faktiskt go right of the flag" sen att dom inte sa vilket flagga det var tycker jag nog inte att varken du eller jocke kan klandra dom för... det bästa var ändå att dom inte sa vart målgången var på sida nummer 3, bara tur att man inte åkte bland dom första där.

Drambuie X-challange var förövrigt namnet på skicross tävlingen, eller den ena av dom, har för mej att det var 2st (?)
Den tävlingen var väl mer ett gippo i backen med öl å grillat, kul det med iofs!

Tävlingar i Valdi?
Det var ju just det att vi åkte bland dom första och att det var ett jävla meck att komma fram till starten.

Var det inte så att vi hade bättre tid än er trots att vi fick gräva oss ur kratern som jag orsakade. Du är bara avundsjuk. :)

Tävlingar i Valdi?
Med tanke på att Martin tappade skidorna 2 ggr på första sidan så är vi nog lika i "tatidpåosspågrundavolyckshändelser" ursäkter...
Att ni hade bättre tid än oss kommer jag ju garanterat inte att gå med på, oavsett bevisning ;)

Hörs

Tävlingar i Valdi?
Daniel_Olsson: Det va "Bose De boses" (Tror det stavas så) Skierscross m.m. i Chamonix som det gjorde reklam för i Val d. Kanske den du menade.
Drambuie X-challange: Barb q och öl.... nja vi fick tunnbrödsrulle och en vatten flaska... Men skoj va det! Snön förstörde dock tävlingen, vi fick ploga bort lössnön för att inte åka tävlingen på lössnö. :-)

Tävlingar i Valdi?
Kocken vi hade ju oflyt i sista starten att vi hade högre start nr än rasmus o barchefen... blev ju kö där, annars vet man inte hur de hade gått... sen fick ju ja stå o vänta på dig kocken vid 3 av målgångarna sina mitt skidtappande förstörde en del på första banan de e helt korrekt... men roligt va d... den andra tävlingen Drambuie X-challange hoppa vi av.. pga kom mkt puder så vi va ute pumpade istället...

En annan tävling som e bra e ju danskens egna slalom tävling... ; )

Tävlingar i Valdi?
mja nja 3? 2 var det väl? jag var ju tvungen att tvinga ner dej genom skogen :P
men njo vi var nog lagom långsamma, iaf i det sällskapet, men trots allt var det ju kul!

Varför hämta ni inget grillat för Daniel_Karlsson? det var ju gratis! gratis är gott!

Tävlingar i Valdi?
hehe.. skruva ju upp bindningarna max sen efter första racet.. sen blev de inga mer tapp av skida...
men de viktiga va ju inte att vinna utan att deltaga... Danne vi får nästan åka ner o försvara vår 7:e plats iår...?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp