team norway vann JOSS

jeppenator

Aktiv medlem
team norway vann JOSS
Fick precis besked på sms via erik norrladers pappa att team norway (PK och Håtveit) vann JOSS, 2an och 3an vet jag inte, men ni som var där eller ni som hört nått får gärna fylla på så vi vet hur de gick och om de va sjuka filmer!

alla edits kommer väl först för allmänheten i morgon eller måndag!

norge var förhandsfavouriter sen innan av dom andra lagen. och med PK och håtveit kunde man väl inte förvänta sig annat än seger!

Grattis norge!

Här är resultaten, inte i nummerorning
15nsin6.jpg

2. Team Europe
3. Team Canada
4. Team America
5. Team Sweden
6. Team Down Under
7. Team USA

Andra prser som delades ut:
Best Slideshow: Nate Abbott – Team America
Best Portrait/Lifestyle: Mattias Fredriksson – Team Sweden
Best Action: Nate Abbott – Team America
Best Documentary: Damian Cromwell – Team Canada
Best Sunset: Damian Cromwell – Team Canada

Best Teamwork: Team Sweden
Best Energy: Team Norway
Best Comedy: Team USA
Best Filmer: Jon Håtveit – Team Norway

/jeppe

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
damn it jag skulle nyss droppa nyheten, hoppas dom kommer ut snabbare än i fjol, kan inte vänta på att se dom!

visste bara om 1an jag med kan försöka skaka ur lite information från källorna ;)

team norway vann JOSS
UPPDATERING:

Ryktas om att Laurent och Henrik tog 2a platsen med sitt Europa team,
3a. Chuuug Shieeeet, Team canada

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
YTTERLIGARE UPDATERING:
Brandlarmet har gått på HC och brandbilen är på plats, True story

team norway vann JOSS
UPPDATE 3 :

Team U.S.A: Placerade sig sist men hade tydligen hur roligt bidrag som helst och vann publikens pris tror jag.

team norway vann JOSS
Om nån får nys på va man kan få tag på Team USA låt dom hade i sin video HOJTA TILL för den va gryyyymt feet!!!!!!

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
Dumont är tydligen sur också fått förlite poäng, haha. Piercing har du varit där och sett? Sprungit hem direkt efter? Kan du fastställa resultaten?

team norway vann JOSS
Yepp va där, de va grymt öös!!! dock kan jag inte säga hur resultaten blev, dåligt närminne :P men de kommer nog snart upp här på FR :D hehe

team norway vann JOSS
piercing83 sa:
gick dåligt för sverige oxå, fick bara 4:or :(
sjukt oväntat måste jag säga, Jon och jacob har ju åkningen, verkligen. Dom har ju bra filmare och däng på kameran nu på slutet, Fotografen på topp, sjukt konstigt. trodde på topp placering faktiskt

team norway vann JOSS
Other Awards:
Best Slideshow: Nate Abbott – Team America
Best Portrait/Lifestyle: Mattias Fredriksson – Team Sweden
Best Action: Nate Abbott – Team America
Best Documentary: Damian Cromwell – Team Canada
Best Sunset: Damian Cromwell – Team Canada

Best Teamwork: Team Sweden
Best Energy: Team Norway
Best Comedy: Team USA
Best Filmer: Jon Håtveit – Team Norway

http://community.freeskier.com/articles/article.php?article_id=3693

team norway vann JOSS
hej! as you know så befan jag mig med kameran i högsta hugg på vip området och fotade och snakkade med lite folk från dem olika teamen! själv så tyckte jag att det var skandallöst att team U.S.A kom sist för jag tror jag inte sätt ngt liknande film (och ROLIG var den) så dem fick min röst!
och ja brandalarmet gick av stapeln inne på arenan men utlöstes pga fyvärkerierna sam strafettin! (blockerade sensorerna) bilder kommer senare om någon är sugen på att kolla in dem!!

mvh//
wolwerin

it were free beer and redbull at the vip area, i were super stocked

team norway vann JOSS
Jadu, Norge ska ju vara glad och jag kan säga att både TJ och Simon va grymt besviken över att de gick dåligt!! Va jävligt nere på efterfesten i Peter Olenicks hotelrum iaf:S

team norway vann JOSS
SnowboardEliten sa:
Jadu, Norge ska ju vara glad och jag kan säga att både TJ och Simon va grymt besviken över att de gick dåligt!! Va jävligt nere på efterfesten i Peter Olenicks hotelrum iaf:S
Tj kom ju trea? de e ju godkänt, SImon kom 4a iof, men orka att dom tar det så seriöst alla verkar ha haft de skit kul osv ju

kan förresten gissa att pete var fullast?

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
Pizzaaugust sa:
SnowboardEliten sa:
Tj kom ju trea? de e ju godkänt, SImon kom 4a iof, men orka att dom tar det så seriöst alla verkar ha haft de skit kul osv ju

När alla andra rusade upp och grattade Norskarna så satt Simon kvar, apatisk, tog en stund innan han reste sig. Så han tog det nog ganska på allvar. Han ville så gärna vinna för sin filmare Riley Poor, som sitter förlamad i rullstol hemma i Colorado. När jag pratade med honom några minuter senare så svarade han knappt och han såg verkligen ledsen ut. Hans ena filmare Josh Berman sa till mig att han inte förstod sig på hur domarna tänkte. Colby och Symms fick ju knappt några poäng men hade publiken med sig, han fattade inte hur det gick ihop. Simons fotograf, Nate, hade hört rykten om att juryn hade fått andra bedömningskriterier att gå efter än de som fanns från början, men som sagt ett rykte, så hela Simons lag var ganska depp redan innan showen.

De jag pratade med hade som topp tre, Colby, Simon, TJ. (ingen rangordning) ffa Colbys fim som var den helt klart roligaste, att de dessutom jobbat så hårt med den och inte få domarna med sig måste kännas surt. Bara att skriva texten till musiken är ett hästjobb, all cred till dem. Allt måste inte vara så jädra seriöst med skidfilm som domarna tycks tro, man måste våga tänka utanför boxen.

team norway vann JOSS
Jo I och för sig vill väll Simon vinna för Riley, det är en fin tanke. Men man kan ju inte åka på tävlingar om det ända resultatet man kan acceptera är en första plats. Domarna dömer och så har det alltid varit och kommer alltid att vara, Finns alltid folk som är missnöjd med domslut. Colby och Symms var ju ändå hur glad som helst för deras mål var att vinna publikens pris. Och jag tror alla andra är hur glad som helst också över att ha fått deltagit i tävlingen och fått uppleva det här genialiska eventet. Ligger ju hur mycket planering bakom det som helst.

Ska simon fortsätta vinna allt måste vi nog införa sms röster (U.S only) på alla tävlingar. Så går det om man är allt för enformig, misty 10 på misty 10 på misty 10 är inte intressant längre, SLumdog illionaire editen är sjukt bra däremot.

Och på "colby fick knappt poäng av domarna men hade publiken med sig" Det som ger mest poäng är oftast inte det som folk gillar mest, Ta bara Simons dubbel där, Ska egentligen inte ge många poäng men publiken älskar den.
sw 10 ger mer poäng men jag ser hellre en sw 7a,

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
Tror säkert Simon och alla andra som blev sjukt besvikna haft ruskigt roligt. Klart man blir besviken om man inte vinner, vissa har vinnarskalle, andra har inte det.

team norway vann JOSS
tyckte även att simons bidrag var grymt roligt i början med tom i kyrkan. men men, kan inte gå vägen varje gång. colby å simms var ju så brutalt rolig att titta på å man blev verkligen glad när man såg deras edit.

team norway vann JOSS
EricNorrlander sa:
De jag pratade med hade som topp tre, Colby, Simon, TJ. (ingen rangordning) ffa Colbys fim som var den helt klart roligaste, att de dessutom jobbat så hårt med den och inte få domarna med sig måste kännas surt.
Klart det lär kännas surt men vadå, tror de andra teamen jobbat minst lika hårt med sina bidrag. Sen är det ju så med bedömningssporter, kan diskuteras i all evighet. Vill se videorna innan jag säger min mening:)

team norway vann JOSS
– Mange har kritisert reglene og som arrangør er det frustrerende. Men det er bare sånn det er. Folk som ikke har den nødvendige kapasiteten klager når de ikke strekker til, sier Jon Olsson.

just de, Har man inte tillräckligt för att vinna så klagar man,

Hur mycket man än vill vinna kan man inte alltid göra det så tycker det är dålig respekt mot jon att klaga och bara sitta surt.

Senast ändrad:
team norway vann JOSS
Detta är ju inte första gången Simon gått runt och varit sur under joi/joss. Han verkar vara en ganska besvärad kille till skillnad från dom flesta andra i cirkusen.

team norway vann JOSS
Pizzaaugust sa:
SnowboardEliten sa:

ja, assåSimon såg skit nere ut och när jag frågade hur de va så sa han att han bara chillade, och TJ va typ mer irriterad och svor över tävlingen och domarna;) Och svar ja, peter va as packad och han ville att alla tjejer skulle suga av han för att få komma in på efterfesten;)

team norway vann JOSS
SnowboardEliten sa:
Pizzaaugust sa:
SnowboardEliten sa:

ja, assåSimon såg skit nere ut och när jag frågade hur de va så sa han att han bara chillade, och TJ va typ mer irriterad och svor över tävlingen och domarna;) Och svar ja, peter va as packad och han ville att alla tjejer skulle suga av han för att få komma in på efterfesten;)
Tråkigt, Tj kom ju somsagt 3a och han verkar inte vara en sådan som bryr sig om resultat och sådant utan bara haft kul, jaja dom har väl sina anledningar,

Haha pete, fick han med ngn in då

team norway vann JOSS
Pizzaaugust sa:
SnowboardEliten sa:
Pizzaaugust sa:

Tråkigt, Tj kom ju somsagt 3a och han verkar inte vara en sådan som bryr sig om resultat och sådant utan bara haft kul, jaja dom har väl sina anledningar,

Haha pete, fick han med ngn in då
Ja vi killar fick ju komma in direkt men han bara jävlades me brudarna;) Sen när vi gick till Bygget tjatade han hela tiden;) Och efter Bygget så gick vi ner till Holiday Cludoch väntade på skjus och då kom han in me ngn brud där. haha, vi hörde hur han sa: Soo, youre gonna fuck me realy hard?? Och hon svarade ja;) inte direkt de första man skulle kunna tänka sig han säga;)
De mesta ni ser av dom är typ bara en roll som dom spelar, alla dom andra kändisarna va inte heller som man hade väntat sig. Man förväntade sig attt dom skulle vara högljuda och sånt men de va mycket prat och bara chilla;)

Tillbaka
Topp