Team Sportia Beställningsfel

• Trådstartare Trådstartare CM
  • Start datum Start datum

CM

Ny medlem
Hej! Jag har nu väntat cirkus 3-4 veckor på en skistopper som team sportia skulle beställa in. Jag lämnade in skidan och sa bindningens modell och namn och dom beställde senare in den. Men då visar det sig att dom beställt in fel skistopper, så då sa han att han skulle beställa in den rätta skistoppern nu.

Jag väntade 1.5 veckor sen ringde min mor in och frågade då hade han inte ens ringt till företaget och beställt, så han beställde den i onsdags. Sen idag for jag in dit och frågade om den kommit in för dom hade sagt kanske fredag alltså idag.

Då hade den ju självklart inte ens skickat för att det typ var för lite som beställdes in och då blev frakten med mera dyrare än själva skistoppern så då sa han att han la undan skistoppern tills dom får in mer att beställa, och han frågade mig om jag ville betala det då kunde dom skicka men det ville jag ju inte det skulle ju säkert bli 500-600 med skistopper.

Kan jag då göra nått för att tjäna på detta för jag har nu vänta 3-4 veckor på en skistopper som aldrig kommer...

Senast ändrad:
Köp grejer av nån annan som har lite känsla för service.

Du ska inte behöva tjata för att få handla prylar. Det kan inte kosta 600 att skicka ett paket med såna grejer det är helt orimligt. Beställer man nåt med vanlig post brukar det ta max tre dagar...

Jag men han sa något konstigt att det iallafall skulle gå över skistopperns 150kr så runt 300-400kr säkert då med frakt och skistopper... och det vill ju inte jag som utsatt betala tycker team sportia ska betala det så jag kan få min skistopper nångång och inte i slutet av säsongen...

Senast ändrad:
Jag tycker det låter helt orimligt.... jag jobbar själv i affär och en fraktkostnad på det beloppet låter märkligt mycket!! Sen att de beställer fel grejer till dig gör ju att du ska kunna trycka ner priset ännu mer. Nej gör som Snowgod sa, gå till en annan affär istället...

Vi har ju bara stadium,team och intersport och dom kommer skicka det nog på måndag... men jag borde ju få det gratis iallafall som minst..

Drygt... Jobbar själv i sportaffär och har bytt en hel del stoppers i mina dar. Normalt sett så krävs det bara ett telefonsamtal till leverantören så lägger de skistoppers i ett kuvert och med lite tur så har jag dem följande dag. Du har nog tyvärr råkat ut för en jäkligt omotiverad säljare. Hoppas det ordnar sig för dig.

Finns det inget jag kan göra för att att tjäna på det :P? säga nått till dom med mera.. för jag har väntat 4 veckor på en skistopper...

aenoerd sa:
Finns det inget jag kan göra för att att tjäna på det :P? säga nått till dom med mera.. för jag har väntat 4 veckor på en skistopper...
Ta med dina föräldrar. Många kan vara otrevliga och otillmötesgående mot unga, men har du med en vuxen så orkar de kanske inte käfta. Värt ett försök åtminstone.

Mamma har iallafall ringt och då ringde han då in och beställde den iallafall.. men tycker det var snålt att jag måste vänta längre för han sa nått om att frakten och allt skulle bli dyrare än själva skistoppern
och då skulle jag vara tvungen att betala frakt och det+ skistopper..

aenoerd sa:
Mamma har iallafall ringt och då ringde han då in och beställde den iallafall.. men tycker det var snålt att jag måste vänta längre för han sa nått om att frakten och allt skulle bli dyrare än själva skistoppern
och då skulle jag vara tvungen att betala frakt och det+ skistopper..
du ska ju inte behöva betala frakt om du köper i butik, det ska ju butiken stå för :O

låter väldigt mysko det här, jag skulle nog ha köpt från någon annan affär istället

Va f-n e de frågan om? Cancellera köpet omedelbart! Antingen går du till någon seriös handlare på din hemort...eller så fixar du skistoppern i fjällen när du åker upp. Nån j-a måtta får det ju vara? 600 i frakt för en skistopper efter att dom har gjort bort sig? Låter nästan som du är med i urusel version av Dolda Kameran...

Stå på dig!

1) Cancellera köpet.
2) Berätta för alla du känner vad du varit med om.
3) Byt sportbutik i framtiden

Grattis Team Sportia! Ni har förlorat en kund för en sketen skistoppers skull...och är det några kunder man ska vara rädd om är det väl skidintresserade ungdomar? Här snackar vi en kundkategori som under en tioårsperiod sätter sprätt på en hel del deg.

(F-n va tråkigt att det var Team Sportia oxå....vår lokala Team Sportia butik är GRYMT serviceminded...dessutom har jag en kompis som driver TS-butik på annan ort och han skulle ALDRIG göra bort sig så)

Äh, blir mer och mer upprörd ju mer jag tänker på det! Be åtminstone din mamma prata med chefen för butiken!! Det kanske bara är en enskild säljare som missat grundkursen i service och företagsekonomi.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp