technine trick

HannesK

Ny medlem
technine trick
Hej, jag undrar om någon av er på freeride har en film på när ni eller pojkarna från technine teamet gör en tee nine eller tech nine på box eller rail, detta tricket utförs som följande, man kommer in regular sen skär man på tåkant till en frontside 180 innan railen på snön, efter det göra man samma sak fast switch upp på railen till nosepress, och när man ska hoppa av railen eller boxen ska man göra en backside 180 av och bonka på boxen eller railen.

Peace

technine trick
har inget o komma med, kan bero på att jag är skidåkare också haha

men ville bara säga att jag tycker det är väldigt skumt att en hel "kombo" får ett namn? tänk vilka oändligt många kombos man kan göra.. tänk om alla hade ett namn :O:O
lite drygt xD

technine trick
men eftersom du kan alla nya "snowboardtermer" så kan du väl kanske göra en artikel här på freeride eller något så att vi äldre kan få ta del av det nya tugget liksom

technine trick
Stenman sa:
men eftersom du kan alla nya "snowboardtermer" så kan du väl kanske göra en artikel här på freeride eller något så att vi äldre kan få ta del av det nya tugget liksom
men regular är inte ens en term.. det är vanlig engelska och betyder ju ordinarie, alltså vanligt... inte switch eller, ja vad det nu kan vara, även om du åker goofy ;)

technine trick
Men inom snowboard används ju regular eller goofy när det handlar om vilket håll man har som "naturligt" håll. Då kanske det blir lite förvirrande om det används till nåt annat, eller hur?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp